-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vad gjorde dej avslappnad?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Vad gjorde dej avslappnad?Var det något som fick dej avslappnad under förlossningen ?
Vad gjorde ondast under förlossningen ? Tack för svar
Re: Vad gjorde dej avslappnad?Andningen var A och O för mig. Och sambon som kliade på mina ben samt under fötterna vid värkar.
Ondast var nog precis innan de satte EDA'n, när jag var öppen 5-6 cm. Det gjorde så ont att jag höll på att kräkas av värkarna och mådde illa mellan dem. Sen var det precis mot slutet, när jag öppnade mig det sista, innan jag fick krysta.
Re: Vad gjorde dej avslappnad?Andning, fokusering och att hela tiden ha min man i närheten
Ondast gjorde sista cm, kanten och när han sjönk ner i förlossningskanalen precis innan krystvärkarna satte igång
Re: Vad gjorde dej avslappnad?Avslappnad - lustgasen, måste tyvärr erkänna att det snurrade gott i huvudet. Visserligen så slutade det med kejsarsnitt, kämpade i 36 timmar. Öppen helt från 08.00-13.00. Men under tiden var man så inne i sig själv. Kan ju inte säga vad som gjorde ondast då jag tyvärr blev snuvad på finalen
Re: Vad gjorde dej avslappnad?Det som gjorde mig avslappnad var massage i svanken från min man, musiken på radion och barnmorskans lugnande ord.
Håller med naellie här ovan, det ondaste var nog när min lillkille sjönk ned i förlossningskanalen, det var då jag KRÄVDE massage konstant från min man
Re: Vad gjorde dej avslappnad?Just det ja. Jag hade glömt att barnmorskan hela tiden småpratade och tröstade. Det var väldigt lugnande. Hon lugnade mig som man lugnar ett litet barn. "Såja. Du är så duktig. Det är bara bäbisen som vill ut. Det går så bra"
Re: Vad gjorde dej avslappnad?Ja, bm var GULD under hela förlossningen! Det glömde jag också nämna faktiskt.
Det där med massage kan verkligen vara individuellt, jag HATADE det, bägge förlossningarna. Det gjorde bara att mina värkar gjorde ännu ondare.
Re: Vad gjorde dej avslappnad?Badet var verkligen toppen för avslappning! Lite nedsläckt belysning, vatten i ett vinglas i plast, lustgas vid sidan och min sambo vid badkarskanten fick mej nästan att tro att jag var på spa *hihi*
Jag låg i badet ända tills krystningsdags. Det enda som var mindre kul var att ta sej från badet till rummet utan någon lustgas eller annan bedövning i sikte
8 inlägg • Sida 1 av 1
|