-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vad gör jag åt halsbrännan?
10 inlägg • Sida 1 av 1
Vad gör jag åt halsbrännan?Finns det något att göra mot halsbränna?
Jag har novalykov eller vad dom nu heter men dom funkar inte alls... Vet ni något bra knep?? SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Vad gör jag åt halsbrännan?Rennie, ät bananer, tror nästa heter novlicid, äsch man dricker den( dom vet på appteket.) man dricker den efter måltiderna men då får man inte små äta violket jag gjorde tyckte den sista var si så där. men rennie kan jag helt rekommendera. Bananer ska tydligen ha något ämne i sig som lägger sig som ett skydd så att inte magsyra ska kunna tränga igenom.
Lär dig vad som ger extra halsbränna och undvik dom.
Re: Vad gör jag åt halsbrännan?okej:) jo för jag är trött på tabletter fråpn apoteket och ska nog prova banan nästa gång då
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Vad gör jag åt halsbrännan?Gaviscon är bra. Smakar trist men hjälper. Eftersom jag tycker att den flytande smakar riktigt äckligt så har jag tuggtabletter. Tar 1-2 st efter större måltider.
Banan har inte hjälpt mig så mycket, men det är nog olika. Kolsyrat vatten hjälper ibland, och ibland inte. Lycka till!
Re: Vad gör jag åt halsbrännan?okej:) ja jag får väl prova mig fram, helst vill jag ju som sagt ha någpt som finns hemma, någon mat av någon slag...
Re: Vad gör jag åt halsbrännan?Jag hade en fruktansvärd halsbränna!! käkade gaviscon som smågodis o hinkade i mig litervis med loka varje dag
Provade också på potatismjöl (2msk) i ett glas vatten...riktigt äckligt men det funkade faktiskt för mig många gånger.
Re: Vad gör jag åt halsbrännan?okej, de är bra att ha lite småtips när de är sent på kvällen och man måste bli av med skiten innan man ska somna
Re: Vad gör jag åt halsbrännan?
Banan kan hjälpa o min barnmorska tjatade på mig att jag skulle tugga sötmandel
Re: Vad gör jag åt halsbrännan?Min mans föredetta fru drack JÄTTEmycket mjölk och det hjälpte henne.
10 inlägg • Sida 1 av 1
|