Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

vad gör jag för fel?! *snyft*

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Re: vad gör jag för fel?! *snyft*

Inläggav Skoogstrollet 30 okt 2011, 22:32

mammasiri: Det låter som ett klokt resonemang! Du är inte ensam om att vara en mamma med stora ambitioner, men då krävs det att man får ett barn som sover mycket så man är pigg och utvilad för att lyckas. Nä, fröken duktig mår man bäst av om man lyckas porta henne redan vid dörren, men visst är det lättare sagt än gjort. Jag vill fortfarande hinna en massa, men inser ändå att det är Ronja som helt styr mitt liv. Vad skönt att du kan få avlastning av din mamma ändå.

Vill du ha hjälp med knytinstruktioner så kolla filmerna på http://www.sjalbarn.se Klicka dig vidare till knyta och vagga under trikåsjal. Samma knytning kan barnet senare sitta i när det blir äldre, men då får man knyta sjalen lite lösare än som nyfödd då man har den riktigt tajt.

Visst babybjörn är också praktiskt och går snabbare att få på, men jag skulle ändå rekommendera sjalen då barnet kommer närmare och kan sova längre stunder i sjalen. I babybjörnen hade jag inte vågat ha mitt barn lika länge, då stödet för hela kroppen inte blir fullt lika bra. För vår del utgav även viktgränsen på 3,5 kg ett hinder då hon bara vägde 2,9 vid födseln.
Sedan är det ändå inte alla barn som gillar sjal, men det kan vara värt några försök. Med lite träning blir du en fena på att knyta.

Lycka till!
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

Re: vad gör jag för fel?! *snyft*

Inläggav Skoogstrollet 30 okt 2011, 22:42

Jag glömde skriva att det går att amma barnet i liggande position också. Det använde jag min sjal till när vi var iväg tills hon var uppåt 5 månader och benen stack ut för långt.

Lycka till med bebistiden!
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

Föregående

< Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm