vad gör ni med era bebisar när de är vakna?

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

vad gör ni med era bebisar när de är vakna?

Inläggav Maiyah 06 dec 2007, 13:25

Kaspian brukar vara lite i babygymmet och titta på favvoriten kon. Eller sitta i babysittern och bli gungad.

Brukar lyssna på winnerbäck och dansa och så har vi snart sjungit igenom hela silvriga skattkammarboken :-) favoriten är

"jag är en vanlig kanin..vanlig fast ovanligt fin" :twisted:

Brukar ha honom i knät vänd mot mig också och prata och sjunga.

Känner mig nästan elak om jag inte ägnar honom all min uppmärksamhet när han är vaken..hönsmamman igen..

/Elin
Maiyah
Alltid online

Inläggav Jenima 06 dec 2007, 13:40

Jag brukar lägga Max i babygymmet stundvis, eller ha han i gåstolen(den älskar han) babysittern är han int lika förtjust i längre, händer ju inte så mkt i den. Sen har vi smått börjat använda hoppgungan men han är inte riktigt med på det än :)

Sen klart jag busar med honom i knät eller eller på golvet, framför spegeln i hallen eller bara kastar honom upp i luften och ner igen då skrattar han så han kiknar :) Annars så försöker jag att inte bära för mkt på honom för det första så är han ganska tung nu och jag får ont i ryggen... sen vill man ju inte att hans kall bli för klängig det kan bli jobbigt längre fram :)
Jenima

Inläggav shoegal 06 dec 2007, 13:52

Elis älskar att ligga på skötbordet och titta på sin älskade blomma, så vi spenderar mycket tid där. Passar på att låta honom vädra rumpan då också, så jag blir kissad på minst en gång om dagen ;)

Annars så försöker jag gå på en promenad varje dag, helst när det är ljust ute. Ibland blir det en timma, ibland bara till ICA fram och tillbaka.

Helst av allt ligger han i famnen, men min rygg orkar inte med att bära på honom jämt. Han gillar att sitta i babysittern och vill helst att man då sitter och tittar på honom hela tiden, kollar jag på TV blir han lite grinig ;)

Vi lyssnar mycket på musik, han gillar det mesta som jag spelar. Är han på dåligt humör lyssnar vi på Led Zeppelin på ganska hög volym och så dansar jag runt, det blir han glad av direkt ;) Jag brukar sjunga för honom en hel del också, men märker att jag måste fräscha upp mina textkunskaper för nu blir det mycket "det var en gång... lalallalalala" ;)
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav ToToRo 06 dec 2007, 14:05

shoegal: skönt att elis gillar skötbordet. Liam hatar det och gallskriker ofta när det e dags att byta. Vi försöker göra den till en trvlig plats men har ännu inte hitta ett sätt som funkar.

Annars försöker vi mest prata med honom när han e vaken. Han e inte så kinkig och har inte heller fått nå idéer på det han tycker e roligt.
Bild
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online

Inläggav shoegal 06 dec 2007, 14:07

Hehe, jag tycker nästan det är jobbigt att han älskar skötbordet, för han blir så arg när vi går därifrån. Hade han fått bestämma hade vi spenderat timmar där inne ;)
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav Maiyah 08 dec 2007, 10:55

Kaspian sker också vid skötbordet varenda gång förut men så satte vi upp en superfin mobil med flygplan i trä..nu är det nästan hans favvoställe..älskar att titta på de där flygplanen, speciellt när man sätter lite fart på dem..så nu är nakenstunder vid skötbordet inga problem längre :-)
Maiyah
Alltid online

Inläggav sprallos 08 dec 2007, 11:40

Victor sover mycket, men de stunder han är vaken vill han gärna vara i famnen eller i sittern. Jag har inte upptäckt att det är nån speciell sak han gillar mer eller mindre, han är rätt nöjd. skötbordet är ju kul, speciellt när tvättmaskinen är på, den är rakt under honom

hur långt ser en snart 1 månads bebis förresten?
sprallos

Inläggav shoegal 08 dec 2007, 13:36

De ser väl typ 20-30 cm tror jag.
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav MissGanja 08 dec 2007, 16:22

Nimrod är med och tittar när jag gör alla möjliga saker och så pratar jag om vad och hur jag gör. Nu har jag börjat laga storkok åt honom, kyckling med ris är en favorit och imorgon blir de lax :D När jag tvättar springer han mest i hallen i gåstolen och när jag stryker m.m. gillar han att vara på mage i babygymmet och åla runt.
Sedan går vi långa promenader och gör massa olika ärenden, spelar TVspel (då sitter han i soffan med mig) eller tittar på TV en stund. Och myser och fjantar runt med varandra gör vi mycket, sjunger och läser sagor. Han är en så glad och go liten gubbe :oops:
BildBild
MissGanja
Alltid online

Inläggav sprallos 08 dec 2007, 19:47

Jag tycker det är svårt att göra något konstruktivt med en så liten, men läsa kan man ju göra. Jag kan ju läsa min deckare för honom...:-)
sprallos

Nästa

< Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm