-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
vad hade ni mest nytta av under förlossningen?
10 inlägg • Sida 1 av 1
vad hade ni mest nytta av under förlossningen?Jag vill gärna gå någon förlossningsförberedande kurs men vad skall man välja, gravid-yoga, gravid-vattengympa, profylaxkurs... ? Ni som redan har varit igenom er förlossning, vad hade ni mest nytta av när det väl var dags? Hade ni nytta av något? Tror det kommer kännas lite tryggare för mig om jag vet att jag försökt förbereda mig på nåt sätt!
Hej!!
Jag har inte gått någon kurs men jag kan tänka mig att det är bäst med profylax! Läs "Så underlättar profylax förlossningen"
Hej!
Jag/vi gick inte någon kurs alls och inte heller nån föräldrargrupp. Det som jag, framför allt, hade nytta av var att jag aldrig tittade på förlossningsprogram eller lyssnade på fok som berättade om sina förlossningar, om de inte var bra. Jag ville inte förbereda mig för det värsta utan ta min förlossning som den kom. Ville inte skrämma upp mig i onödan när jag visste att det var så individuellt. Jag vet inte om det funkar för alla, men för mig var det suveränt. Det var skönt att inte ha förväntat sig nåt i förväg!
jag/ vi gick inte heller på någon, men jag minns att vi fick se en video med förlossningar på. o det var inget bra. mådde riktigt hopplöst skit efter det. så man blev mer rädd av den än förberred...
Jag kollar gärna på förlossningar,men jag ska nog sluta med det för jag blir så ledsen och arg på nåt vis då jag vet att det inte är första gången för min sambo.. Det är väl gravidhormoner och svartsjukan som spelar in,men detta är skitjobbigt för mig!!!
Har inte tagit upp detta med min sambo,vilket jag borde för jag vill verkligen inte veta eller ens höra om att han varit med om förlossning förut. Jag känner mig inte speciell... Jag kanske bara är knäpp som tänker så här,men detta är himla jobbigt för mig. Är det nån som förstår? Kram
Beccy.. Tänk på att eran förlossning blir er alldeles egna och kommer inte att kunna mätas med ngn annans! Och du kommer att vara speciell!!! Men jag kan tänka mig att med alla hormoner som snurrar i kroppen e det jobbigt. Hos oss e det tvärtom.. jag har varit med förut och känner mig än så länge lugn medans min stackars sambo e liiite mer orolig.. Hoppas du kommer över känslan!!!
Jo, jag försöker tänka så, men av någon outgrundlig anledning blir jag nästan arg på min sambo just för detta.. Vill inte det och fattar inte varför ens..
Har ju inte sagt eller visat något så till honom,men jag borde kanske prata med honom om detta. Det kanske hjälper?! Jag får väl skriva en lapp å ha på pannan framför ögonen där det står att jag är visst speciell och vår förlossning är vår egen!!!
jag har sett på filmer och gått på föräldrar grupper osv. Det som jag hade mest nytta av. är min älskade make som stötta mig, massera mig, och bara fannas till hands när jag var i värkarnas himmel, aspackad och omtöcknad av lustgasen och noll tidsuppfattning. Min man hjälpte mig igenom mina förlossningar. O det älskar jag honom väldigt mycket för.
10 inlägg • Sida 1 av 1
|