Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

vad hade ni mest nytta av under förlossningen?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

vad hade ni mest nytta av under förlossningen?

Inläggav Kali 03 sep 2007, 22:41

Jag vill gärna gå någon förlossningsförberedande kurs men vad skall man välja, gravid-yoga, gravid-vattengympa, profylaxkurs... ? Ni som redan har varit igenom er förlossning, vad hade ni mest nytta av när det väl var dags? Hade ni nytta av något? Tror det kommer kännas lite tryggare för mig om jag vet att jag försökt förbereda mig på nåt sätt!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online

Inläggav Stina 04 sep 2007, 05:08

Hej!!

Jag har inte gått någon kurs men jag kan tänka mig att det är bäst med profylax! :D

Läs "Så underlättar profylax förlossningen"
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav fia-lotta 04 sep 2007, 20:30

Hej!
Jag/vi gick inte någon kurs alls och inte heller nån föräldrargrupp.
Det som jag, framför allt, hade nytta av var att jag aldrig tittade på förlossningsprogram eller lyssnade på fok som berättade om sina förlossningar, om de inte var bra.
Jag ville inte förbereda mig för det värsta utan ta min förlossning som den kom.
Ville inte skrämma upp mig i onödan när jag visste att det var så individuellt.
Jag vet inte om det funkar för alla, men för mig var det suveränt.
Det var skönt att inte ha förväntat sig nåt i förväg!
Bild
Användarvisningsbild
fia-lotta
Alltid online

Inläggav secretgirl 05 sep 2007, 09:39

jag/ vi gick inte heller på någon, men jag minns att vi fick se en video med förlossningar på. o det var inget bra. mådde riktigt hopplöst skit efter det. så man blev mer rädd av den än förberred...
Bild
-----------------------
Vicktoria- 2006
Emilia- 2008
Annica- 2009
Emil- 2011
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Inläggav Asa 05 sep 2007, 16:39

Jag däremot kollade nästan på allt jag kom över som handlade om förlossningar, och tyckte om att lyssna på andras berättelser...bra som dåliga! :D Sen var jag förberedd på nästan allt kändes det som!
BildBild
Användarvisningsbild
Asa
Alltid online

Inläggav Beccy 26 sep 2007, 09:08

Jag kollar gärna på förlossningar,men jag ska nog sluta med det för jag blir så ledsen och arg på nåt vis då jag vet att det inte är första gången för min sambo.. Det är väl gravidhormoner och svartsjukan som spelar in,men detta är skitjobbigt för mig!!!
Har inte tagit upp detta med min sambo,vilket jag borde för jag vill verkligen inte veta eller ens höra om att han varit med om förlossning förut.

Jag känner mig inte speciell... Jag kanske bara är knäpp som tänker så här,men detta är himla jobbigt för mig.
Är det nån som förstår?
Kram
Bild
Beccy
Alltid online

Inläggav April08 26 sep 2007, 09:15

Beccy.. Tänk på att eran förlossning blir er alldeles egna och kommer inte att kunna mätas med ngn annans! Och du kommer att vara speciell!!! Men jag kan tänka mig att med alla hormoner som snurrar i kroppen e det jobbigt. Hos oss e det tvärtom.. jag har varit med förut och känner mig än så länge lugn medans min stackars sambo e liiite mer orolig.. Hoppas du kommer över känslan!!! :)
Bild
Användarvisningsbild
April08
Alltid online

Inläggav Beccy 26 sep 2007, 11:30

Jo, jag försöker tänka så, men av någon outgrundlig anledning blir jag nästan arg på min sambo just för detta.. Vill inte det och fattar inte varför ens..
Har ju inte sagt eller visat något så till honom,men jag borde kanske prata med honom om detta. Det kanske hjälper?!

Jag får väl skriva en lapp å ha på pannan framför ögonen där det står att jag är visst speciell och vår förlossning är vår egen!!! :wink:
Bild
Beccy
Alltid online

Inläggav April08 26 sep 2007, 11:34

Känner igen mig mkt från min första grav. Fattade nada och var hel konstig.. spelar ju ingen roll..känslan finns där och den e SÅ tröttsam..Kram :D
Bild
Användarvisningsbild
April08
Alltid online

Inläggav MammaTillRasmus 26 sep 2007, 12:40

jag har sett på filmer och gått på föräldrar grupper osv. Det som jag hade mest nytta av. är min älskade make som stötta mig, massera mig, och bara fannas till hands när jag var i värkarnas himmel, aspackad och omtöcknad av lustgasen och noll tidsuppfattning. Min man hjälpte mig igenom mina förlossningar. O det älskar jag honom väldigt mycket för.
Bild

BildBild

Casper född 960208
Linus född 990208
Joshua född 000618
Rasmus född 0511125
Elin född 080416
MammaTillRasmus
Alltid online

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm