-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vad har ni för cravings ?
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Vad har ni för cravings ?Jag har iofs alltid varit en godisråtta men just nu kan jag inte motstå godis som typ choklad o saltlakrits.. kan börja gråta bara jag tänker på det för att jag så gärna vill ha det
Så jag som försöker äta nyttigt, lyckas inte särskilt bra o smäller i mig godis nu typ varje dag.. Kan inte vara så bra :S Vad är ni sugna på ?
Re: Vad har ni för cravings ?Konstigt nog så är jag inte sugen på ngt! Har inte varit sugen på ngt spec i hela gravv! Och ändå så tänkte jag ju att när man blir gravid så kommer man att bli jättesugen på konstiga saker och så, men nix inte så för mig..
Re: Vad har ni för cravings ?Frukter hade jag genom hela min graviditet. Hade olika perioder med olika frukter men den längsta perioden så var det frysta hallon. Var bara ett märke som jag ville ha och hamstrade hela frysen full och var tvungen att äta flera skålar om dagen. Hallon innehåller ju mkt folsyra så jag antar att min kropp behövde mer av det även fast jag åt folsyratabletter hela graviditeten.
Sen var det choklad som jag var galen i och det är jag fortfarande. Köper helst choklad om jag får välja bland allt godis. Innan jag blev gravid så gillade jag lakrits mest men det köper jag nästan aldrig längre konstigt nog. Frukt äter jag inte så ofta heller och inte heller innan jag var gravid.
Re: Vad har ni för cravings ?har inte haft nå cravings alls, men nu tackar jag aldrig nej till en burkläsk. det kan vara vad som helst nästan, så länge det är på burk. haha
Re: Vad har ni för cravings ?har varit ganska olustig kring mat senaste månaden (är i v 12) och skulle inte säga att jag har några direkta cravings, men det jag gillar mest och oftast blir sugen på är apelsiner och vindruvor - vill ha fruktsallad varje kväll!
Re: Vad har ni för cravings ?Jag har inte haft några cravings direkt heller. Men jag har märkt ett nu senaste månaderna som jag aldrig hört talas om förut: KOLSYRA
Re: Vad har ni för cravings ?Det var en "ovanlig" craving. Det är inte det söta du vill ha ut då utan mer bubblorna?
Re: Vad har ni för cravings ?jag har fått pippi på kokt potatis och skagenröra. kan äta hur mycket som helst. coca cola (på burk faktiskt, precis som frida00) vill jag också ha mest hela tiden, men jag försöker låta bli.. det funkar dock inte så bra alla gånger.
Re: Vad har ni för cravings ?Jag har alltid varit galen i coca cola men nu har jag faktiskt inte fått sug för det alls. Vilket kanske är ganska bra. Käkar mycket frukt och precis som Nancy äter jag helst också en fruktsallad varje kväll. Gröna äpplen har blivit en favorit. Även citroner.. Kan trycka i mig en tre, fyra stycken om dagen.
Re: Vad har ni för cravings ?Har ni inte en SodaStream MariaTheres?
Då får du ju kolsyra men i vanligt vatten om du inte vill dricka massa läsk varje dag Det är förresten super om man får halsbränna tyckte jag, bubblorna gjorde det lite bättre mitt i natten!
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|