Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

vad ska jag göra?

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

vad ska jag göra?

Inläggav Annika_86 30 aug 2010, 17:29

Har ett stor problem som jag skulle behöva hjälp med.
Är i vecka 21 och min ex kille är missbrukare. jag ställde kravet på honom att han måste bli ren om han ska vara en del av oss han lyckades vara ren nästan 3 veckor men sen för ett par dagar sedan berätta han för mig att han ville att jag skulle flytta ut för han behöver få egen tid och göra saker som han vill han ville helt enkelt vara singel och bara fokusera på sig själv men fortfarande vara en del av barnet och mig för han älskar mig fortfarande. Men nu sitter han där i sitt missbruk igen hur ska jag göra med den här killen älskar honom så mycket men vet att han är riktigt dålig för mig och barnet . men endå springer jag ditt så fort han vill nått eller ringer mig. Han är jätte glad över att bli pappa och vill verkligen vara en del av barnet i framtiden. Vad ska jag göra?
Annika_86
Nykomling

Re: vad ska jag göra?

Inläggav helenaeg 30 aug 2010, 19:02

Hej. Du har hamnat i en svår och jobbig sitts Annika. Ett missbruk är något som är mycket svårt att ta sig ur och det finns inget som säger att han kommer att klara av det, tyvärr. Jag har själv erfarenhet från detta. Jag förstår hur jobbigt det måste vara för dig att hoppas och hoppas och bli sviken och när du dessutom älskar honom. Nu är det ju dock så att du har ett litet barn i din mage som du måste fokusera på coh då tror jatg att du måste göra ett val och det valet som jag kan se är att du lämnar honom och fokuserar på dig och ditt barn. Om han menar allvar med att sluta så kommer han kanske göra det och då kan han få en del i ert liv igen men så länge han inte slutar kan inte du vara där utan du MÅSTE ta avstånd både för dig, barnet och för att visa att du menar allvar.

Du kan inte få honom att sluta, det kan bara han själv och det är han själv som måste ta det beslutet. Och tills dess att han tagit beslutet och gjort slag i saken kan du inte låta honom finnas i ditt liv. Jag vet och förstår hur hårt detta låter och hur svårt det är men det finns ett litet oskyldigt barn med i bilden nu och du kan inte låta detta påverka barnet.
Och återigen, han kanske slutar och blir en del av ert liv tillslut men till dess måste du lämna honom,.
Du får gärna höra av dig till mig direkt om du vill prata.

Kram på dig och ta hand om dig och din lilla.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Natha_lie 31 aug 2010, 11:25

jag tycker att du ska hålla dig borta från honom ett tag. Ge honom ett ultimatum, som tex att han kan komma om han har varit ren i 5 år (vet att det är svårt) men för ditt och barnets bästa. Har en bror som missbrukar och har haft en killle som missbrukar. Tyvärr så väljer de missbruket och de är det viktigaste för dem. Nu vet jag inte vad din kille missbrukar för något, Men tycker inte att du ska blanda in ditt barn i allt det dära.
Hoppas att det går bra för er och va stark, även om du älskar denna kille

mvh Nathalie
Natha_lie
Alltid online

Inläggav Vitlilja 31 aug 2010, 12:04

Om ditt ex menar allvar med att han vill vara en del i ditt barns liv så får han faktiskt göra allt i sin makt att sluta. I värsta fall så får han väl lägga in sig själv på ett behandlingshem så han blir ren. Förklara för honom att det inte fungerar, att du inte vill att ditt barn ska växa upp i närheten av droger.
Du måste tyvärr inse att även om du vill hjälpa honom och älskar honom så har han valt sina droger framför både dig och erat barn. I detta läge är det helt tillåtet att vara extremt hård, det är inte okej att hålla på med droger(det är olagligt och dåligt för kroppen och hjärnan).

Jag tycker att du fått väldigt bra råd hittills så jag håller med dom. Tänk först och främst på dig själv och barnet, ni är viktigast i detta läge.

Lycka till!
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm