av helenaeg 30 aug 2010, 19:02
Hej. Du har hamnat i en svår och jobbig sitts Annika. Ett missbruk är något som är mycket svårt att ta sig ur och det finns inget som säger att han kommer att klara av det, tyvärr. Jag har själv erfarenhet från detta. Jag förstår hur jobbigt det måste vara för dig att hoppas och hoppas och bli sviken och när du dessutom älskar honom. Nu är det ju dock så att du har ett litet barn i din mage som du måste fokusera på coh då tror jatg att du måste göra ett val och det valet som jag kan se är att du lämnar honom och fokuserar på dig och ditt barn. Om han menar allvar med att sluta så kommer han kanske göra det och då kan han få en del i ert liv igen men så länge han inte slutar kan inte du vara där utan du MÅSTE ta avstånd både för dig, barnet och för att visa att du menar allvar.
Du kan inte få honom att sluta, det kan bara han själv och det är han själv som måste ta det beslutet. Och tills dess att han tagit beslutet och gjort slag i saken kan du inte låta honom finnas i ditt liv. Jag vet och förstår hur hårt detta låter och hur svårt det är men det finns ett litet oskyldigt barn med i bilden nu och du kan inte låta detta påverka barnet.
Och återigen, han kanske slutar och blir en del av ert liv tillslut men till dess måste du lämna honom,.
Du får gärna höra av dig till mig direkt om du vill prata.
Kram på dig och ta hand om dig och din lilla.