-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
vad ska man äta & inte äta ?
7 inlägg • Sida 1 av 1
vad ska man äta & inte äta ?hej!
idag va jag och min pojkvän på ultraljud och vi fick reda på att jag är i sjunde veckan men jag undrar vad man ska undvika att äta under graviditeten och vad som är bra att äta, hoppas någon kan ge mej svar
Re: vad ska man äta & inte äta ?Du kan gå in på SLVs hemsida och läsa,
där står rekomendationerna om vad man ska hålla sig undan osv.
Re: vad ska man äta & inte äta ?
okej, tack
Re: vad ska man äta & inte äta ?Du behöver inte vara så jättenoga med allt det där heller. Det handlar mest om sunt förnuft. Jag höll mig borta från typ brieost, men åt rå lax (sushi) några gånger. Bara man inte överdriver så tror jag att man kan äta det mesta.
Re: vad ska man äta & inte äta ?
tack (:
Re: vad ska man äta & inte äta ?det står olika från år till år om vad man får/bör å inte bör äta.....jag struntade helt i lax men har lyxat me brieost någon gång.... jag tror att bara man inte överdriver det man inte "bör" äta och att man äter sånt man mår bra utav.....
Re: vad ska man äta & inte äta ?De saker man inte bör äta handlar inte om att man inte ska överkonsumera. Det handlar om att de kan innehålla skadliga bakterier, tex listeria. Äter du en bakteriefri brieost så är det ju ok. Problemet är att du inte vet om den är ok eller inte förrän du blir sjuk, får mf eller märker fosterskador. Därför bör man undvika livsmedel där bakterierisken är större.
7 inlägg • Sida 1 av 1
|