Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Vad skulle ni välja av dessa tre val?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Vad skulle ni välja av dessa tre val?

Inläggav Stina 07 feb 2012, 21:23

Hej!
Veckans fråga ligger i vänsterspalten av minbebis när ni läser artiklar och är på startsidan. Denna vecka frågar vi kring vad ni skulle välja om det gick där 74% har svarat vaginal förlossning, 15% kejsarsnitt och 11% skulle helst av allt slippa båda ovanstående.

Hur skulle ni gjort om ni kunde välja? Motivera gärna varför! :)

Förlossning: Om du kunde välja skulle du då välja vaginal förlossning eller kejsarsnitt?

veckansfraga.jpg
veckansfraga.jpg (53.55 KB) Visad 516 gånger
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Vad skulle ni välja av dessa tre val?

Inläggav Vitlilja 08 feb 2012, 08:14

Jag skulle välja vaginalt förlossning. Dels för att det gick väldigt bra sist, det var en häftig upplevelse och dels för att jag har gjort en bukoperation, jag vill INTE göra en till! Om det inte är akut men då får jag nog inte välja iaf ;P
Kroppen återhämtar sig snabbare(oftast iaf) från en vaginalförlossning än ett ks.
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

Inläggav Stina 08 feb 2012, 08:18

Jag skulle också välja vaginal förlossning. Visst är det knappast skönt att föda barn men det är häftigt hur det går till.

Sedan har jag förstås full förståelse för alla som vill välja de andra alt.
:)
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Darya 08 feb 2012, 11:33

Jag vill absolut inte snittas, men jag längtar ju inte direkt till min förlossning för det. Jag födde vaginalt sist och det var fruktansvärt, det värsta jag någonsin varit med om. Men jag väljer hellre det än snitt, vill inte att de ska skära i min mage och min livmoder och jag vet ju att jag klarar en vaginal förlossning. Dock är jag livrädd och kan bara hoppas att det blir lättare den här gången än förra...
http://daryamk.blogspot.com

BildBild

BildBild

mf - 13/7 - 2011, vecka 6
Användarvisningsbild
Darya
Alltid online

BF: 120418
Bor: Malmö
Status: Gravid

Inläggav Johannelin 08 feb 2012, 12:22

Jag skulle välja vaginal, det gick ju sist och jag tyckte att det fungerade bra med läkning osv, något som jag annars tror kan bli krångligare med snitt. Det tredje alternativet är inte heller aktuellt då jag ändå vill "vara med" när bebisen kommer ut! Å nu börjar jag längta!
Bild
Bild
Johannelin
Stammis

Status: Väntar på nummer två!

Inläggav EmmaStina 08 feb 2012, 12:22

Jag vill föda vaginalt, min son föddes med akut-snitt och det är något jag aldrig mer vill uppleva. Sen gick mitt snitt galet men det är en annan historia. Jag skulle göra nästan vad som helst för att få föda vaginalt om jag skulle få ett till barn.
BildBild
EmmaStina
Alltid online

Status: Mamma till en underbar son :)

Inläggav Gotland 08 feb 2012, 12:27

2 vaginala som inte ens gjort ont. Varför välja nåt annat? :D
Den senaste märkte jag inte ens när huvudet kom ut.
Har hela tiden sagt -Vad som helst men inte ett snitt. varför skära upp buken om man inte absolut måste?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav naellie 08 feb 2012, 20:48

Gode Jesus. Jag skulle min själ helst slippa föda överhuvudtaget. Gravid- jajamensan, hundra gånger om. Föda? Aldrig igen om jag så slapp!
Sen är ju det, eh, tyvärr ett måste om man vill ha barn. Och då skulle jag hellre ta vaginalt igen. Hur sjukt ont det än gjorde så vill jag hellre göra det och få det gjort, än genomgå en operation i magtrakten. Både för att man inte vet hur den kommer gå och för att det sägs att det är så lång återhämtning.
Dessutom vill jag föda vaginalt igen för att se om det verkligen gjorde så ont? Finns verkligen smärtan? var det möjligt eller drömde jag? Och så vill jag bevisa för mig själv att jag kan, att jag kommer klara det, att jag kommer klara det bättre än sist.
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm