av Pollypop 27 jan 2011, 20:33
Hej Djonna.
Jag tycker absolut inte att du överreagerar, jag skulle om jag varit i samma sits blivit otroligt ledsen och besviken och till och med sårad.
Du får känna som du känner och hur du känner kan ingen styra.
Kanske är det som Miss_K säger, bara kalla fötter. För visst sätter det igång tankar om allt och inget. Men samtidigt så tror jag inte att han skulle ha föreslait det om han egentligen inte ville det. Som också är nämnt ovan så finns det ju faktiskt ingen "rätt" tid för att skaffa barn.
Men jag tror inte man någonsin ångrar ett barn när det väl är fött och finns i ens liv.
Prata med honom igen, tala om hur lycklig du kände dig när han tog upp det och lät det gå så långt att ni skaffade hem "nödvändigheter" för att göra det lite lättare. Och även hur otroligt ledsen och sårad du blev när han sedan tog tillbaka det. För jag personligen tycker inte att man kan ta tillbaka en sådan sak efter att ha sagt det. Inte utan att det får konsekvenser (med det menar jag naturligtvis sårade kännslor och kanske till och med eventuella bråk och diskusioner inget annat eller hur jag ska förklara). Prata med honom och stå på dig när det kommer till dina kännslor och önskningar, din vilja!
Lycka till nu!!
*skickar många varma kramar och extra styrka till dig*
Bebis
Haley Nova
Leah
Xx Pollypop