Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Vad tycker ni?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Vad tycker ni?

Inläggav Djonna 27 jan 2011, 17:08

Jag blir bara så ledsen och vet inte vad jag ska göra.. Min sambo sa i söndags när vi låg i sängen det finaste någonsin. Att han ville att vi skulle försöka skaffa barn. Han sa massa fint och frågade frågor om graviditet och jag var överlycklig. Vi beställde hem ägglossningstester, graviditetstester, köpte folsyretabletter och allt sånt där och jag bjöd hem hans ex på fika (som jag inte tyckt om särskilt mycket men gjorde det för honom) och har gått runt överlycklig hela tiden. Nu idag när jag pratade om det på tele sa han att han hade ångrat sig. Han sa att han hade ju en avbetalning som inte var klar och tänk om vi börjar bråka och gör slut halvvägs in i graviditeten. Jag blev så fruktansvärt ledsen för det måste väl betyda att han inte är säker på oss? Och varför var han tvungen att säga att han ville det från första början för att sen ta den lyckan ifrån mig? Borde man inte vara rätt säker på sin sak innan man säger något sånt? Jag vet inte vad jag ska säga eller göra eller om jag överreagerar? Känner mig bara så besviken.. Vad tycker ni?
Djonna
Nykomling

Re: Vad tycker ni?

Inläggav Miss_K 27 jan 2011, 18:05

Låter mest som lite kalla fötter. Ta och prata om det en gång till, det perfekta tillfället att skaffa barn finns aldrig. Det är inte konstigt att man börjar fundera på en massa saker, hur ska det gå ekonomiskt? hur kommer det påverka förhållandet? osv.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav Pollypop 27 jan 2011, 20:33

Hej Djonna.

Jag tycker absolut inte att du överreagerar, jag skulle om jag varit i samma sits blivit otroligt ledsen och besviken och till och med sårad.
Du får känna som du känner och hur du känner kan ingen styra.

Kanske är det som Miss_K säger, bara kalla fötter. För visst sätter det igång tankar om allt och inget. Men samtidigt så tror jag inte att han skulle ha föreslait det om han egentligen inte ville det. Som också är nämnt ovan så finns det ju faktiskt ingen "rätt" tid för att skaffa barn.
Men jag tror inte man någonsin ångrar ett barn när det väl är fött och finns i ens liv.

Prata med honom igen, tala om hur lycklig du kände dig när han tog upp det och lät det gå så långt att ni skaffade hem "nödvändigheter" för att göra det lite lättare. Och även hur otroligt ledsen och sårad du blev när han sedan tog tillbaka det. För jag personligen tycker inte att man kan ta tillbaka en sådan sak efter att ha sagt det. Inte utan att det får konsekvenser (med det menar jag naturligtvis sårade kännslor och kanske till och med eventuella bråk och diskusioner inget annat eller hur jag ska förklara). Prata med honom och stå på dig när det kommer till dina kännslor och önskningar, din vilja!

Lycka till nu!!

*skickar många varma kramar och extra styrka till dig*
Bebis
Bild

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 110409
Status: Sambo och förlovad

Inläggav naellie 27 jan 2011, 21:16

Hej tjejen!

Så de andra tjejerna säger så låter det som lite kalla fötter. Det är klart att det väcker en massa tankar och känslor även för pappan med barn. Låt hon vara ett tag så kommer han nog igen.

Min karl var också den som tog upp barnfrågan, men sedan ville han inte höra talas om barn/prata om graviditeten förrän vi nästan började närma oss 18v rul. Jag tyckte det var tråkigt och var ledsen, kändes som att han ändrat sig och inte engagerade sig. Men i hans värld hade han konstaterat att nu blev det barn och sen var det väl inget konstigt med det :wink:

Kramar
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm