-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
vad tycker ni om tens-maskin?
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
vad tycker ni om tens-maskin?Hej,
Är det någon som har erfarenhet av tens-maskin? hjälper det?
Re: vad tycker ni om tens-maskin?Jag tyckte den var bra att ha. Den hjälpte mig mycket och man hade nått annat man kunde koncentrera sig på. Jag hyrde min på mcv för 200kr och den var helt klart värd pengarna.
Re: vad tycker ni om tens-maskin?hej, ja, jag har testat det i samband med en ryggskada men inte under en förlossning, väntar första barnet "as we speak" som man säger*
men jag har funderat en hel del på om jag skulle tycka det var bra under förlossningen och svaret är...hmmm kan man säga. det rycker ju i nervtrådarna där man fäster små gummi/plast plattor och så skickar men ström genom trådar man fäster i dom. det ska blockera smärtan i nervändarna. funkade toppen för att rehabilitera min ryggskada. tror man kan hyra en eller kanske t.o.m låna för att testa hemma...har inte kollat upp ordentligt men fråga din bm=)
Re: vad tycker ni om tens-maskin?Jag använde TENS under hela förlossningen, även vid krystvärkarna. Tyckte att den fungerade toppen, det som jag tyckte kändes bra var att det var något annat att koncentrera sig på, istället för smärtan. Men kompletterade med ett par andetag lustgas oxå när det var som värst. Jag kommer använda TENS även denna gång
Re: vad tycker ni om tens-maskin?hade inte klarat smärtan utan den, använde den riktigt flitigt under tiden jag krystade. men sen beror det på lite vilken tens man får tag i. dom som mvc hyr ut är till för graviditet och förlossning. sen finns det att köpa sånna som har den funktionen oxå. precis Tia har jag använt sånn under rehab träning, så jag kände att den kan jag ha nytta för efteråt oxå så jag köpte en.
Re: vad tycker ni om tens-maskin?Hej igen=), kul och intressant att höra att den fungerat så bra under förlossningen...
jag funderade på om jag skulle tycka den bara va "störande", typ göra en ofokuserad, eller om den skulle vara bra mot smärtan. Måste kanske hyra/låna en och testa lite...var ett bra tag sen rehab träning=)
Re: vad tycker ni om tens-maskin?jag blev igångsatt och använde tensen dom första timmarna i svanken, sen blev både jag å Isabell dåliga och fick kopplas upp till ctg 12 timmar och då fick jag inte använda den
Re: vad tycker ni om tens-maskin?Jag tyckte det var fantastiskt!
Använde den från första värkarna fram tills jag fick så ont att jag började slita bort allt jag hade fastkopplat på kroppen. Då hade jag 10/10 på smärtskalan enligt BM efter att de satt värkstimulerande dropp. Så inte så konstigt att jag bara slet i saker när jag var helt okontaktbar. Men om jag inte hade haft så ont då så hade jag garanterat fortsatt att ha den på mej efter att jag fått EDAn. Nästa gång ska jag se till att ha den längre!
Re: vad tycker ni om tens-maskin?För mig var TENS:en hemsk att ha. På ryggen fungerade den bra, men när värk-krampen kom så fick tensplattorna på magen det att krampa mera. Så de förlängde det onda för min del. Så jag slet bort den. Värme och ligga i vatten var bättre hjälp.
Re: vad tycker ni om tens-maskin?Jag tyckte tens var bra i början av värkarbetet. Hade den fram till öppen 4cm tror jag. Hade gärna haft den på längre, men tyvärr störde den ctg-registreringen och sen när jag hoppade in i duschen kunde jag ju inte ha den av naturliga skäl.
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|