-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Väldigt smalt streck, men?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Väldigt smalt streck, men?Har haft molvärk i magen senaste veckan, hade ett uppehåll med mina minipiller och började sedan igen. Fick nyligen en blödning/mens för första gången på två år när jag börjat med dem igen (som jag hört att man kan få även om man är gravid?).
Nu till sak imorse gjorde jag ett Clear blue test och jag fick ett väldigt smalt men väldigt tydligt plusstreck. Är skeptisk eftersom det är så pass smalt?! Är det något fel på testet? Vad betyder detta? Vad tror ni?? Tacksam för svar!
Re: Väldigt smalt streck, men?Hej
Det ser ju ut som om det skulle kunna vara ett svagt +...men det är svårt att säga...ta ett nytt test i morgon med morgonurin för säkerhets skull - skulle jag gjort Lycka till!! Ha det gott
Re: Väldigt smalt streck, men?Hej!
Precis sådär såg mitt test ut när jag var gravid. Gjorde två test på tisdagen (Clearblue) som såg exakt ut sådär. Trodde inte heller på det eftersom det var så svagt, men eftersom min mens aldrig är sen var det nått som sa mig att jag ändå kunde vara gravid. Dagen efter gjorde jag ett Clearblue digital som det stod ej gravid på. Därefter väntade jag till lördagen och gjorde ett till digital och visst tusan var jag gravid. Så jag håller med ovanstående, vänta nån dag och gör ett test till. Håller tummarna för att det blir som du vill!
Re: Väldigt smalt streck, men?Tack för era svar:)
Svårt att veta som sagt, har ju alldeles nyss haft någon mens/"annan blödning", men har ont i magen på ett sätt som jag inte brukar ha när jag har mens annars. Det trycker på nedåt ljumsken på ett sätt, lite svårt att förklara. Jag får helt enkelt vänta och ta ett nytt test!:) Så jobbigt att inte veta bara känns bara som att jag vill göra ett nytt nu på direkten men skulle nog inte bli klokare av det. Har ingen speciell barnalängtan men om det skulle hända så är det klart att jag skulle bli glad!
Re: Väldigt smalt streck, men?Oj ja den där var svår. Hade det bara varit en smal blå rand på ena sidan hade det varit ett bomtest. Men man anar ju ett fullbrett streck. Jättejättesvårt. Testa igen om några dagar och ta det lugnt med fredagsdrinken!
Lycka till!
Re: Väldigt smalt streck, men?Hej igen! Nu har det gått några dagar. Tänkte att jag skulle testa igen efter helgen så imorse (måndag) gjorde jag ett test från Apoteket. Negativt, alltså inte något "smalt" eller svagt streck, ingenting! Men jag har mått illa i helgen (brukar inte göra det) och även idag, extremt kissnödig, känner mig annorlunda. Och ja, kan inte släppa det riktigt. Så på eftermiddagen, några timmar efter jag kissat gjorde jag ett till från Clear Blue. Och det blev ungefär lika resultat (igen!) som det som jag var så fundersam över förra veckan. Ett smalt smalt streck! (se bild!), men kanske även lite "suddigt" tjockare? Det smala strecket uppstod efter ett par minuter. Jag vet att ett test bara är giltigt i ca 10 men efter 30 min var det bara ett pyttepytte smalt streck igen. Men varför visar CB såhär om Apotekets visar totalt negativt? Är CB:s test verkligen så dåliga så att alla visar lite "skumt falskt" sådär? Blir ju bara mer och mer förvirrad... Vad tror ni idag då?
Re: Väldigt smalt streck, men?Hej Kanske gravid!!
En liten fråga, vet du var du är i din cykel just nu? Om det blödningen du prata om kom i samband med när du skulle ha din mens eller om den kom tidigare m.m Vissa e ju låghormonare och det tar längre tid för plusset att bli starkare eller synas överhuvudtaget... Jag tycker CB funkar bra då dom ska vara bland dom känsligaste på marknaden och har gett mig tydliga resultat. Förstår verkligen din frustration och att allt är jobbigt är ju inget kul att gå och vänta, lättare om man fått ett konkret resultat/svar. Håller tummarna för dig iaf! Kram
Re: Väldigt smalt streck, men?Hej Simi!
Jag vet tyvärr inte det. Åt minipiller och hade ett litet avbrott (pga av att jag inte kunde hämta ut mina piller, bor utomlands). Har egentligen inte haft mens på 1,5 år. Så har inte försökt att bli gravid eller så. Men skulle såklart bli glad om jag blev det! Kan tänka mig att CB är känsligare tidigare. Vad tror/tycker du när du kollar på bilderna? Ser det ut som ett plus? Kram
Re: Väldigt smalt streck, men?Hej!
Mitt första gravtest såg ut sådär och då gjorde jag det bim -4 och det visade sig att jag var gravid. Jag väntade ett par dagar och gjorde ett CB digitaltest. Jag skulle rekommendera att du gör digitaltestet för då får du verkligen svart på vitt om du är gravid eller inte och slipper det här med att "studera" varje gravtest och bara vara osäker!
9 inlägg • Sida 1 av 1
|