Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Väldigt svagt plus men ett plus....

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Väldigt svagt plus men ett plus....

Inläggav Lillis<3 19 nov 2011, 09:01

Idag är det 36 dagar sen jag sist hade mens... Vi har ju försökt bli "gravida" men jag har inte känt någonting alls.

På onsdagen gjorde jag ett test på eftermiddagen som visade negativt. Testade ett till test idag på morgonen CB som visade ett väldigt svagt plus. Tycker det bara har blivi svagare under denna timma jag har gjort det. OCH
jag känner ingenting alls, en överväldigad trötthet har hängt med ett par veckor men ingenting annars. Inge illamående, inga ömma bröst m.m. Är jag gravid? Vågar jag hoppas? När skall jag testa andra gången? Vill så gärna men är rädd att det inte blir till något.

Någon annan som har haft svaga plus och inga känningar men ändå lyckats till slut :)
Användarvisningsbild
Lillis<3
Nykomling

Status: I väntan på grynet

Re: Väldigt svagt plus men ett plus....

Inläggav Stina 19 nov 2011, 09:04

Hej och välkommen!

Man kan ju testa sig en vecka efter utebliven mens. När skulle du haft mensen?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Lillis<3 19 nov 2011, 09:13

Jag har haft ganska oregelbunden mens före jag började äta p-piller, och i September nu slutade jag med dem och fick mens efter det. Nästa mens kom 15. oktober så jag räknade ut att den borde ha kommit redan men är ju lite svårt att veta eftersom den var så oregelbunden före jag åt p-piller.
Användarvisningsbild
Lillis<3
Nykomling

Inläggav Jennzan 19 nov 2011, 10:15

Jag säger i allafall STORT GRATTIS! ett svagt pluss är ett pluss! Du är gravid! :-)
Det kan dröja några veckor innan du börjar känna något, vissa känner knappt något och vissa väldigt mycket!

Jag testade också ett väldigt svagt pluss med cb i onsdagsnatt, ska testa imorgon bitti igen tänkte jag för att se om det blivit starkare. Jag har dock känningar, som illamående, metallsmak i munnen, trött, irriterad, molande i magen.....men det skulle ju kunnat vara för att mensen var på gång oxå (fast nu är allt så mycket starkare och tydligare). ...och plusset är ju där på stickan :-)

Lycka till!
Jennzan
Stammis

Inläggav Lillis<3 20 nov 2011, 08:03

Eftersom jag var väldigt osäker på mitt test igår så skickade jag mannen till apoteket efter ett digital test. Kunde knappt vänta till att det skulle bli morgon.
Jag gjorde testet och det visade gravid.. Överlycklig och nu är det bara att hoppas och vänta... vi önskar så att vårt lilla gryn vill stanna kvar och växa :)
Användarvisningsbild
Lillis<3
Nykomling

Inläggav <pyret> 30 nov 2011, 19:03

grattis grattis :)
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

BF: 120123
Status: Syskon på bakning

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm