-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Välkommen Julibebisar 2012
48 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Välkommen Julibebisar 2012Vår lille Christian kom den 17/7 kl 02.00. Första värken kom vid 03 den 16e men sov vidare till 06. Hade värkar med 5-15 min mellanrum hela dagen men som var helt hanterbara. Började med tens vid 18. Vid 22.30 ändrade värkarna karaktär och kom ca 3 på 10 min. Åkte in till förlossningen vid 23. Var öppen 8-9 cm vid 23.30 och började då med lustgasen. Vid 01 startade krystvärkarna och kl 02.00 var han ute. En perfekt förlossning!
Re: Välkommen Julibebisar 2012Grattis elliotte till sonen
Och grattis ni andra som jag kanske inte hunnit säga grattis till för jag själv var och fick bebis. ![]() Utomkveds: 2011-09-01
Re: Välkommen Julibebisar 2012efter 19timmars kämpande kom vår prins till världen den 24juli 04.27. 3940g och 52cm lång. <3
Re: Välkommen Julibebisar 2012Åh, grattis TRL! jag fyllde också år igår =)
jösses 19 timmar, ett riktigt maraton alltså! Hoppas att allt gick bra. Tur att man glömmer fort sen när bebisen väl är ute.
Re: Välkommen Julibebisar 2012Hej !
Jag har hängt i Augustitråden då jag hade bf den 23 augusti. Men vips så förra fredagen den 20 juli valde min lilla prins att titta ut. Vattnet gick kl 6 på morgonen, åkte och inte blev undersökt, inga sammandragningar alls, så fick lite permission att åka hem för att hämta kläder och så. Tillbaka på sjukhuset på eftermiddagen, vid 19 tiden togs en ny ctg kurva men inga regelbundna värkar... vid 19.45 ställde jag mig i duschen för lite smärtlindring för ryggen. 20.00 skulle killen ut och fylla på pengar till parkeringen men icke, då helt plötsligt kom värkarna på en gång och vi fick rullas ner till förlossningen på en gång, krystningsvärkar från 20.35 och han är ute 21.00 2800g 48cm lång föddes våran prins i V35+0. Behöver jag säga att jag hade en förlossninge som var som en dröm?
Re: Välkommen Julibebisar 2012Oj, grattis till plutt MissMalinB! Och välkommen
Själv har jag bf idag, men det verkar kolugnt så jag får nog gott vänta ett tag till tror jag bestämt.
Re: Välkommen Julibebisar 2012Den 13 juli tittade lilla Josefin ut efter 20 timmars arbete. Värkarna började runt 23 och fortsatte hela natten. Vid 14-tiden blev det äntligen tid att åka intill BB då värkarna var nästan 3 på 10 minuter. När vi väl kom iinså var jag helt öppen men lilla donnan tyckte det var trevligt där inne och behagade intetitta ut förrän 18.46. 299 0 g och 47 cm lång
Jättegrattis till er alla. Det har varit en spännande första tid här hemma, och vi börjar väl så smått landa i lite vardag. Förstår nu precis vad folk menar med amningshjärna...
Re: Välkommen Julibebisar 2012Den 24/7 kom vår lilla racerprinsessa med en väldans fart. 18:30 gick vattnet och värkarna satte igång och blev tätare och intensivare snabbare än vi kunde tänka oss. Helt plötsligt var det två min mellan värkarna som började bli riktigt jobbiga och då var det ju verkligen dags att åka till förlossningen då vi har ca 4 mil till förlossningen. Kl 22:17, 6 minuter efter att vi kommer in på förlossningen, kommer vår lilla flicka ut..! Jag hann nätt och jämt få av mig byxorna, men det gick ju bra!
48 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|