Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

*Väntetråden* Känns som man har varit gravid i 10 år

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

*Väntetråden* Känns som man har varit gravid i 10 år

Inläggav Gwen86 06 nov 2010, 14:32

Jag har 5 dagar kvar till BF och måste bara säga att varje dag känns som ett helt år. H*vete vad tiden går segt såhär på slutet... går runt och bara väntar på att det ska hända! Vi kan kalla detta "väntetråden"... :wink:
Gwen86
Stammis

Status: Äntligen mamma!

Re: *Väntetråden* Känns som man har varit gravid i 10 år

Inläggav MammaK 10 nov 2010, 20:03

Jag håller med! Själv har jag 8 dagar kvar idag och jag bara väntar och väntar. Risk finns ju att man får vänta ett tag till :? Man får nog försöka sysselsätta sig så gott det går för att inte gå och tänka på att det kan vara dags snart!
Bild

Bild
MammaK
Alltid online

Status: Mamma till två små änglar!

Inläggav Gwen86 11 nov 2010, 17:07

Idag är det mitt beräknade förlossningsdatum... men nej, ingen bebis än så länge. Inte ens en liten förvärk... :(
Gwen86
Stammis

Inläggav kat73 11 nov 2010, 17:26

Det är så länge sen jag var gravid senast, på lördag är jag halvvägs och så här i efterhand kan jag känna att det har gått ganska snabbt hitills ändå.

Ni som har BF vilken dag som helst nu, hur länge upplevde ni att tiden passerade rätt snabbt iallafall :D

Hoppas ni slipper gå över tiden tjejer, måste var öken....
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

BF: 110401
Status: En till sladdis?!

Inläggav soophie 11 nov 2010, 18:13

känner igen mig där :? Jag har 7 dagar kvar till BF, och vill inget hellre än att hon ska komma nu! Tyvärr är det ju så vanligt att gå över tiden som förstföderska, så det är väl vad man får räkna med. .
Har väldigt ont i benen och ryggen så jag orkar inte hitta på ngt för att fördriva tiden, men jag hoppas på citatet "plötsligt händer det" :D
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav Gwen86 11 nov 2010, 21:10

Kat73 - Jag upplevde att tiden gick snabbt ändå till sista månaden... den sista månaden gick det väldigt, väldigt långsamt. Men jag tror att det har att göra med att man går runt och väntar då.. eller så var det för mig iallafall. Innan jag gick in i sista månaden tänkte jag jämt att "äsch, det är ju evigheter dit" - men sista månaden började jag tänka att "Oj, nu är det inte mycket kvar alls" och då kändes det som att tiden aldrig gick...

ni vet det där talesättet: Stirrar man på vattnet och väntar på att det ska koka så kokar det aldrig... Lite så känns det nu =)
Gwen86
Stammis

Inläggav Tilde 12 nov 2010, 08:48

Gwen86: Håller fullständigt med dig där om talesättet.
Jag har 4 dagar kvar till BF. Hade ju en förhoppning att den ville komma lite tidigare. Men det är väll så alla hoppas på. Kommer väll gå över tiden säkert.... Bara för att jag önskade så innerligt att den skulle komma tidigare...
Det som känns jobbigast nu är att man känner sig laddad och orädd och tycker att nu KÖR vi. Är rädd att jag inte kommer vara det när det väl gäller. Men jag kör pepptalk med mig själv varje dag :D Lika bra, eftersom man vet ju aldrig när det sker.....
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Tilde
Alltid online

Status: Mamma till Amanda

Inläggav Gwen86 12 nov 2010, 15:06

Tilde - jamen precis så känns det här med. Man glömmer bort att det kommer vara en jobbig process och oroar mig nu för att eftersom jag helt lägger det åt sidan kanske det kan komma som en chock... men nej, man får försöka vara stark =) Lite pepptalk är aldrig fel
Gwen86
Stammis

Inläggav soophie 17 nov 2010, 14:47

alla i väntetråden har nog gått o fött ;)
Jag har bf imorn, och vill inget hellre n att träffa våran lilla tjej!
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav Gwen86 17 nov 2010, 20:38

Nej, inte jag =) Hade BF den 11, men bebisen väntar på sig =)
Gwen86
Stammis

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm