Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Värk i magen

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Re: Värk i magen

Inläggav Ilavon 17 maj 2010, 20:31

Så klumpigt sagt av henne! Onödigt att göra dig orolig när det inte alls är säkert att det är så, visst risken finns men det kan ju oxå bara vara ont av den växande bebis magen, så länge du inte blöder så är det ju inget som talar mer för det. Har du fortsatt mer ont så kolla upp det snarast, ring o tigg till dig en tid, tjat kan löna sig... Hoppas det är "rätt" sorts ont
Bild

BildMake a pregnancy ticker
Välkommen lillebror!
Ilavon
Stammis

Status: Ett barn finnes nr 2 på väg!

Inläggav malin_1979 30 maj 2010, 21:08

Jag hade i Januari ett missfall i vecka 12(men då hade fostret redan i vecka 6 gått bort)Men är nu gravid igen :D vet dock ej hur långt jag är gången men har som mens smärtor i nedre delen av magen,har läst att det är vanligt.Men man blir helt klart orolig,ska dock till barnmorskan den 8 så det känns bra.

Önskar dig lycka till.
malin_1979
Nykomling

Bor: Stockholm
Status: förlovad

Inläggav Mini78 10 nov 2010, 20:43

hejsan.

Jag är i början av v 8 och har alltid känns värk i magen (precis som mensvärk,) fast ibland mer o ibland mindre..=)
fick ett riktigt krampanfall när jag var i v 6 som höll i sig i ca 15 mig (trodde jag skulle få mitt tredje missfall) men det visade sig att ägget hade fastnat i äggstocken..:=) tur det..! o sen dess bara kramper om jag inte äter ofta eller efter jag ätit...

Så det ska vara helt normalt..!!
Nu är det bara och hoppas att lill fisen håller i sig..!

kram mini
Mini78
Nykomling

Inläggav Ärty2011 21 nov 2010, 21:59

Jag har haft en grym smärta i magen fram tills i fredags, är i v. 9 nu. Nu när det slutat känner jag mig mer orolig :(
Ärty2011
Nykomling

Inläggav Gammelina 25 nov 2010, 11:47

Jag är i v.6 och har haft kramper i minst 2 veckor. Jag tyckte först det var märkligt tills det att jag plussade. Sedan dess har jag tagit det som ett tecken på att allt är som det ska där inne. Har vaknat på nätterna med hugg i magen men för det mesta är det mest molande värk, mest på höger sida. Klart att det är en stor omställning för kroppen att förbereda sig för en växande bebis. Uppenbarligen upplevs det varierande mycket för alla men förstår alla som blir oroliga. Man är ju så ny på detta så man vet ju inte hur det ska kännas. Så vilken tur att det finns såna här forum där man kan dela med sig av sina erfarenheter. Har inte berättat för familjen än så dem kan man ju inte rådfråga. Så tack alla förväntansfulla med värkande magar!
Bild
Gammelina
Stammis

BF: 120323
Status: Pluttens hjärtljud ljuv musik för själen.

Inläggav Oxygen 26 nov 2010, 08:27

GRATTIS!!!!! :D :D :D va kul att höra!!
Då har du växtvärk nu då hör jag :)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Oxygen
Alltid online

Status: Förlovad med sambo, lycklig o MAMMA!!

Inläggav Gammelina 26 nov 2010, 10:57

Tack! :wink: jag var rätt lugn med allt fram tills igår kväll då jag fick en blödning och blev helnojjig som följd. har försökt läsa mig till om jag ska bli orolig men ju mer man läser desto mer upprörd blir man :? har väl inte jätteriklig blödning som vid mens men mer än jag skulle önska. Räcker med trosskydd. Har fortfarande molvärk som tidigare. Men vet inte vad jag ska tro nu. Orolig :cry:
Bild
Gammelina
Stammis

BF: 120323
Status: Pluttens hjärtljud ljuv musik för själen.

Föregående

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm