-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Värkar
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
VärkarHar en liten fundering kring detta med värkar.. Nu har jag ju bara 1 vecka kvar och i princip skulle det ju kunna ske precis när som helst nu (även om det också kan dröja ytterligare ett par veckor *hoppas inte*..). I kväll tycker jag mig börjat känna av lite värkar, dock väldigt svaga och oregelbundna så än är det nog inte dags på ett tag.
Men vad jag funderar på är vart det känns mest när de "riktiga" värkarna kommer. Är det mest i magen (vart i magen isåfall) eller mer ner i underlivet..?! Ställde frågan till min BM i fredags men hon log bara lite och svarade ungefär att "du kommer märka när det är dags".. Och är det normalt att känna av värkar under några timmar och sen inte känna något på ett tag innan det sätter fart på allvar?! Nån som vet?!
jag hade som mest ont längst ner på magen om man säjer så... men vissa får ju mer ont i ryggen osv...
säjer som din BM.... du kommer märka det.... det går inte att gå miste.... det var som en tjej sa till mig när jag frågade..... om du måste fråga, så är det inte riktiga värkar..... och det stämde bra det... =)
har haft förvärkar ett tag nu, men sen igår har det börjat "hugga" i livmodertappen, i samband med sammandragningarna och "mensvärken" alla säger att det nog snart är dax pga "huggen" kan det vara så att tappen håller på att utplånas... jag har ju tre veckor kvar...
Det är tydligen väldans olika från tjej till tjtj. En kompips hade väldigt olika värkar med sina två barn också.
Men där man brukar ha mensvärk när man har mens....där brukar det kännas när värkarna kommer har jag hört. Är man en Rygg-mensvärkare så kommer det mer i ryggen eller tvärtom. Jag tror man garanterat vet vad som är vad när det drar igång + att det kommer och går. Fast vad vet man, jag har inte heller testat förr.. Känner också av "mens"/förvärkar , men vet ju att det inte är något på gång än eftersom det inte tagit i riktigt än.
Hoppas bebben kan hålla sig inne iaf en vecka till. Ska på Dop den 16:e
ja lovar du känner nrä de riktiga värkarna kommer =) för många örjar de från ryggen men somja fick vardet långt nerifrån magen väärsta mensvärken asså det gjorde riiktit ont...så som sagt du kommer veta!!
Jag hade nog inga förvärkar, tror jag. Mer som sammandragningar, magen blev stenhård fast det gjorde inte ont. Min förlossning startade med att vattnet gick mitt i natten och sen kom värkarna krypande och blev värre och värre. Så jag fick ingen "förträning" innan liksom, men när värkarna väl kom, var det ingen tvekan om vad det var
Tro mig med, du kommer att märka det
Mina värkar har kännts som otroliga menssmärtor, men som sagt du märker när det e dags.. Man kan liksom inte va stilla, vankar och pustar liksom, i varjefall har det varit så för mig.. Men med båda barnen har de avstannat ett par timmar och jag till min förtvivlan trott att det var falsklarm denna gången oxå, men det e ju så otroligt olika...
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|