-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Väskan!?
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag tänker stanna så länge jag får på BB den här gången. Tänk att få lära känna sin nya bäbis i lugn och ro... vilken lyx!!! De där hemma klarar sig några dagar!!! Tids nog blir det "välkommen till verkligheten", så jag ser inget fel i att stanna på BB och bli lite extra ompysslad
Jag har packat ombyte (underkläder) för 2 nätter till mig. Ombyte till pappa för 1 natt och sen 1 ombyte till bebis. På vårt BB får man låna kläder medans man är där så planen är att ha egna kläder först då vi åker hem.
Sen är det necessär + tofflor, mobil + laddare. Blöjor får man inte på vårt BB så det måste man ha med själv. Sen har jag köpt måltidsersättningsbarer på hälsokosten (multipower x 2) för att kunna fylla på energi + russin och dextrosol (Snabb energi, lätt att få i sig, smälter i munnen). Allt ryms i 1 bag, jag resonerar så att OM man blir kvar längre så får man väl hämta mera kläder. I BB väskan kan man ta med det som är nödvändigt till en början. Vi packade allt i en rullväska. Vi gick (eller jag åkte rullstol) från förlossningen till BB så då var det skönt att ha med allt i samma väska. Fast sakerna vi hade med till förlossningen blev nappt rörda; påsen med Polly öppnade vi först på BB för jag hade inte en tanke på choklad medan jag låg och hade sjukt ont och andades lustgas
Vi har bara haft en väska med oss förut och det funkar bra oxå. Men nu kände jag att det kanske är smidigare med två väskor... en till FL och en till BB-avdelningen. Jag skickar gubben till bilen för att hämta BB-väskan när vi får komma till avdelningen. Han vill säkert ut en sväng och få lite frisk luft Om det är mest praktiskt med en eller två väskor beror nog lite på; om man har långt till sjukhuset hemifrån, om man har med sig bil, hur mycket grejer man tycker man behöver ha med sig osv.
Vi hade med lite i stl 56 och ett set i stl 50, men Elis var så liten att han simmade i 56 plaggen och byxorna i stl 50 ramlade av honom hihi
har fortfarande inte packat väskan! vet fortfarande inte vad jag ska lägga i velar hit och dit!
Men jag tror jag packar En pyamas, ett par mjukisar,en T-tröja trosor och strumpor tofflor lite bebiskläder T-tröja och kalsingar till ola, förlossningspapper, pengar, kexchoklad, festis vad tror ni om det? sen måste ju Ola hem i vilket fall till Ebba så då får väl han ta med saker om det behövs.. sen får han ta med vinteroverallen stolen mössa och det när det är hämta dax!
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|