Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Väskan!?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Inläggav 6.barnet 10 nov 2007, 12:15

kanon listor men jag då som vill hem direkt packar lite allt väl så ska jag hem efter 5 timmar :lol:
men ska faktist ta två väskor denna denna gång---- :wink:
BildBild
6.barnet
Alltid online

Inläggav linda74 11 nov 2007, 10:15

Jag tänker stanna så länge jag får på BB den här gången. Tänk att få lära känna sin nya bäbis i lugn och ro... vilken lyx!!! De där hemma klarar sig några dagar!!! Tids nog blir det "välkommen till verkligheten", så jag ser inget fel i att stanna på BB och bli lite extra ompysslad :D
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
linda74
Alltid online

Inläggav Martina 11 nov 2007, 10:59

Förväntansfull: håller med dej..jag stannar nog också på bb så länge jag får
BildBild
Användarvisningsbild
Martina
Alltid online

Inläggav ToToRo 11 nov 2007, 14:59

En liten yrreligare fråga. Jag har packat en väska.. men ibland känns det som man enligt dessa listor borde packa två? e det så. Har man inte med sina saker hela tiden, från förlossning till BB?
Bild
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online

Inläggav sprallos 11 nov 2007, 15:13

Jag har packat ombyte (underkläder) för 2 nätter till mig. Ombyte till pappa för 1 natt och sen 1 ombyte till bebis. På vårt BB får man låna kläder medans man är där så planen är att ha egna kläder först då vi åker hem.
Sen är det necessär + tofflor, mobil + laddare. Blöjor får man inte på vårt BB så det måste man ha med själv. Sen har jag köpt måltidsersättningsbarer på hälsokosten (multipower x 2) för att kunna fylla på energi + russin och dextrosol (Snabb energi, lätt att få i sig, smälter i munnen).

Allt ryms i 1 bag, jag resonerar så att OM man blir kvar längre så får man väl hämta mera kläder. I BB väskan kan man ta med det som är nödvändigt till en början.
sprallos

Inläggav shoegal 11 nov 2007, 19:26

Vi packade allt i en rullväska. Vi gick (eller jag åkte rullstol) från förlossningen till BB så då var det skönt att ha med allt i samma väska. Fast sakerna vi hade med till förlossningen blev nappt rörda; påsen med Polly öppnade vi först på BB för jag hade inte en tanke på choklad medan jag låg och hade sjukt ont och andades lustgas ;) Det enda vi hade användning för på själva förlossningen var taxipengar, id-kort, journalen, kamera och ombyte till lillkillen.
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav linda74 12 nov 2007, 12:10

ToToRo skrev:En liten yrreligare fråga. Jag har packat en väska.. men ibland känns det som man enligt dessa listor borde packa två? e det så. Har man inte med sina saker hela tiden, från förlossning till BB?

Vi har bara haft en väska med oss förut och det funkar bra oxå. Men nu kände jag att det kanske är smidigare med två väskor... en till FL och en till BB-avdelningen.

Jag skickar gubben till bilen för att hämta BB-väskan när vi får komma till avdelningen. Han vill säkert ut en sväng och få lite frisk luft :D

Om det är mest praktiskt med en eller två väskor beror nog lite på; om man har långt till sjukhuset hemifrån, om man har med sig bil, hur mycket grejer man tycker man behöver ha med sig osv.
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
linda74
Alltid online

Inläggav Klort 12 nov 2007, 13:45

Tack för alla bra tips. Men det är ju svårt att veta vilken storlek bäbisen måste ha på sina kläder. Ska man ta med olika storlekar?
Klort
Stammis

Inläggav shoegal 12 nov 2007, 13:49

Vi hade med lite i stl 56 och ett set i stl 50, men Elis var så liten att han simmade i 56 plaggen och byxorna i stl 50 ramlade av honom hihi ;) Fast bebisarna ligger ju mest stilla när de är så små, så det gör inte så himla mycket. Jag skulle ta med lite av varje!
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav Lollo25 12 nov 2007, 15:03

har fortfarande inte packat väskan! vet fortfarande inte vad jag ska lägga i velar hit och dit!
Men jag tror jag packar En pyamas, ett par mjukisar,en T-tröja trosor och strumpor tofflor lite bebiskläder T-tröja och kalsingar till ola,
förlossningspapper, pengar, kexchoklad, festis

vad tror ni om det?

sen måste ju Ola hem i vilket fall till Ebba så då får väl han ta med saker om det behövs..

sen får han ta med vinteroverallen stolen mössa och det när det är hämta dax!
Bild
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Lollo25
Alltid online

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm