Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..

Nytt försök efter missfall.

Re: Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..

Inläggav Mad 23 apr 2010, 05:48

Vill bara tacka alla er som skrivit och stötta mig. Det är såhär ett forum ska vara! Alla era stöttande ord har hjälpt!

Just nu mår jag bra. Magen har börjat bli svullen (tarmarna)..;) Brösten ömmar. Jag har tonårshy, pormaskar överallt. Tröttare än vanligt och HUNGRIG! Vaknar varje morgon och magen skriker efter mat. Har redan gått upp 1,5 kilo. Men det är nog för all skit som jag tröstätit. Nu har jag däremot inget sötsug alls. Mår däremot illa när jag tänker på godis, kakor och glass. Törstigare är jag också. Stackars mina tänder.

Har ingen aning om vilken vecka jag är i. Men runtomkring 5 +4 typ. Funderar på att försöka få ett VUL gjort, men sen tänker jag att jag kanske inte ska pilla därinne i onödan om jag nu har haft blödningar..?...Då kanske man ska vänta till vecka 10 när dem kan göra det utanpå magen..?..Hur hade ni gjort? För iom blödningen vill man ju gärna se att allt är bra därinne..
Mad
Stammis

BF: 101222
Status: Följ vår vardag - http://www.mamamad.se

Inläggav mikafika 23 apr 2010, 09:35

Jag skulle nog vilja göra ett vul så snart som möjligt, och iom att du har blödit så borde det inte vara ngr problem att få till på gynakuten. De borde ju iaf kunna ta blodprov igen för att se om hcg nivån stigit ytterligare? Det finns ju en risk att de inte kommer kunna se ngt på vul om du befinner dig i v4-5, men ett till blodprov skulle ju visa om det går åt rätt håll fortfarande. Kan du inte kontakta dem du varit hos innan och tagit blodprov?
BildBild
mikafika
Alltid online

BF: 271010

Inläggav Mad 23 apr 2010, 11:57

Jag har ju sett början till en graviditet på senaste VUL. Så jag vet ju att det är något som växer. Jag ringde dem ang blödningen och dem sa att jag får avvakta. Att dem inte kan göra något. Det tolkar jag som om att dem inte vill ha mig på gynakuten..
Mad
Stammis

Inläggav helenaeg 23 apr 2010, 19:05

Jag tycker också att du ska se till att få ett VUL gjort i alla fall. Om de vägrar ta emot dig på gynakuten (vilket är mycket märkligt i mina öron för när jag varit med om samma har det inte varit snack om det) så gör det privat då och betala för det. Om du ringer in och säger att du har de problem du har så kan de ju avfärda dig men om du bara åker dit, då kan de inte avfärda dig utan måste göra undesrökning. Ring din gynekolog istället eller någon privat gynklinik. Om du är i vekca 5+4 så bör de se någonting.. hurvida de kan se hjärtslag eller inte är jag osäker på men när man går in i vecka 7 brukar de kunan det i alla fall, dvs i mitten på nästa vecka..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav mikafika 23 apr 2010, 19:22

En sån blödning du haft borde absolut räcka för att de ska ta emot dig på gynakuten, så jag tycker det är märkligt och tråkigt att du får höra de ständigt återkommande orden "avvakta och se"...
Hjärtat börjar ju slå ca 3 veckor efter befruktning, så det är ju inte omöjligt att de ser ngt. Men ett blodprov som du fått tidigare borde de åtmionstone kunna erbjuda.
BildBild
mikafika
Alltid online

BF: 271010

Inläggav Mad 24 apr 2010, 11:02

Men anledningen att dem ber mig avvakta är ju just för att när jag va där sist så såg dem ju att jag va gravid på VUL och att graviditeten sitter där den ska. Sen va det för tidigt för att se något annat. Just nu känner jag mig lugnare då jag inte har någon form av blödning/brun flytning. Jag känner mig bara trött och brösten ömmar. Ja och så pormaskarna då..

Vi kommer boka in ett VUL privat. Tror jag iaf. Ska försöka få tag på MVC och höra om dem har möjligthet att fixa en tid. Eller så ska jag försöka få plats på en privat klink/MVC som har UL maskiner..
Mad
Stammis

Inläggav helenaeg 24 apr 2010, 19:13

ja gör det som känns bäst. Bra att du är lugnare nu.. det låter ju som att det inte är missfall för då borde det blivit värre nu.. jag håller tummarna.. Lycka till
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Mad 25 apr 2010, 17:08

Min mage är såå stor! Såhär stor va jag INTE sist!
Mad
Stammis

Inläggav MariaTheres 25 apr 2010, 17:17

Vad roligt att allt har gått bra för dig! Man ska inte alltid ta ut det negativa i förskott, även om det är mycket lättare än att tro att det positiva kommer hända.
Eftersom du är omföderska kommer du säkert få den söta bebismagen mycket snabbare :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Föregående

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm