-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..Ok. För 6 veckor sedan fick jag genomföra en skrapning efter ett missfall i vecka 5+5. Hade för en vecka sedan en sparsam menstrautionsliknande blödning, 3 dagar innan mensen tog jag ett grav-test som visade svagt positivt. Jag antar att det är resthormoner från missfallet. Dagen innan mensen kom tog jag ett nytt och det visade negativt.
Så kom molvärken när mensen slutat, brösten började ömma, illamående..Tog ett test, denna gången en sticka från testlagret (de andra testen har varit CB). Två streck. Det ena svagt, men två streck. Detta testet tog jag i tisdags på morgonurin. Ringer KK akut och får en tid på eftermiddagen. VUL och dem ser ingen graviditet, får lämna ett blodprov. Kommer hem och tar en ny sticka. Ett streck. Onsdag morgon, testar igen. Känner mig gravid. Två streck. Testar även på eftermiddagen och två streck. Tar ett till på kvällen igår och det visar TVÅ STRECK. Alltså positivt. KK ringer och påminner mig om att jag ska komma in och lämna blodprov idag torsdag. Frågar om HCG nivån och tydligen var den väldigt låg. Torsdag tidig morgon tar jag ett Clearblue digitalt test. Gravid 1-2 veckor. Alltså är jag i vecka 3-4 och om jag räknar från ägglossningen så är jag i vecka 4. Kan man ha så låga nivåer i vecka 4? Kan blödningen varit ett missfall eller en kraftig nidblödning? Varför såg man inget på VUL? Vågar inte hoppas eller bli glad.
Re: Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..Om du nu är gravid igen vilket jag hoppas
Jag hoppas på det bästa, kram och lycka till!
Re: Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..HCG nivån va låg i tisdags när jag va inne och dem tog blodprov. Ska dit igen om en timme och ta nytt.
Re: Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..Va inne och lämnade blodprov vid två tiden. Tydligen fick dem provsvaren ikväll men kommer ringa imorgon. Så jag får vänta och vänta..
Min kropp säger att den är gravid..Det gör testen också.. Kom på att jag gjorde ett CB digitalt dagen innan mensen..Det visade "inte gravid"..Imorse gjorde jag ett som visade "Gravid"..Om mensen va ett missfall borde då inte testet visa gravid dagen innan??
Re: Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..Då låter det absolut som du är gravid, för det tyder ju på att hcg nivån stigit, om du innan mens fick inte gravid och senare gravid. Hoppas du får positivt svar imorgon
Re: Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..Håller tummarna så hårt jag bara kan!!!
kram kram
Re: Vågar man hoppas? Låga HCG nivåer..Tack. Ni är så söta.
Dem sa till mig idag att inte hoppas. För att undvika att bli besviken. Men jag kan inte hjälpa det. Jag känner mig så gravid och vill så gärna vara det..
|