-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
vaggvisa
7 inlägg • Sida 1 av 1
vaggvisaåh.. underbara vaggvisa.. började plötsligt nynna på en gammal vaggvisa för några veckor sen som mamma sjöng förr.. men kom bara på några rader.. skulle fråga mamma om den men helt glömt det. sen fick jag hem föräldra guiden gravid igår & där var plötsligt visan med.. love it.. så nu har jag sjungit för magen två dagar i rad, hihi..
Sov så sött, slumra in i bädden så fin Som blomman på äng i en gungande säng. Och guds änglar, de små breder vingarna ut Och kring barnet de stå tills dess natten är slut. Nu i ro, slumra in allra kärestan min. Låt en ängel ta din hand bort till drömmarnas land. Och låt tankarna fly till en dag som ska gry. Och en ängel du ser när i drömmen du ler. Som i lysande orakt vid din säng står på vakt. Och med kyss på din mun vaggar hon dej i blund..
Re: vaggvisaDen är jättefin, jag har den + en del andra på Carolas skiva "Sov på min arm" kan även rekommendera "Kärlekssånger till ett barn" där finns en helt otroligt vacker sång "Skymtar för en stund" Löv it!
Re: vaggvisavilken mysig visa
Re: vaggvisaDet är väl den dom sjunger i saltkråkan är det inte der?
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Re: vaggvisaPå tal om "skymtar för en stund" så håller jag med om att den är heeelt underbar. Mitt stora problem är bara att jag inte kan lyssna på den utan att börja störtgrina! Åh vilken hormonbomb man är!
Re: vaggvisahar tänkt be sambon fixa "kärlekssånger till ett barn", verkar vara flera fina sånger på den =) vet inte om visan e med i saltkråkan =)
viktoria.ö - när jag skulle mej på att sjunga den för bebben första gången började jag med snyfta.. haha.. dessa hormoner ja
Re: vaggvisa
Jo det är den visan som Tjorven och Stina sjunger för Skrållan när dom är barnvakter åt henne!
7 inlägg • Sida 1 av 1
|