-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vansinniga drömmar
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Vansinniga drömmarAh... Jag behöver nog bara skriva av mig lite....
Den senaste tiden har jag drömt helt sjuka drömmar, och nu börjar det bli rätt tröttsamt! Jag vet att man ska kunna få kontroll över sina drömmar genom att försöka tänka, i drömmen, att man tar kontroll men hittills verkar det inte fungera. Jag drömmer framförallt om mord, massmördare och handlingarna är oftast som riktiga thriller-blockbusters. Är intensiva drömma typiskt för graviditet och hur länge brukar det i så fall hålla i sig? Är det fler som känner igen sig? Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
Re: Vansinniga drömmarHaha ja drömmer också om mördare och bränder och jag vet inte varför jag alltid blir inblandad.
Inatt var det en skogsbrand så jag skulle ringa 112 men det gick inte, blev hela tiden fel nr. sen kom en kille med brandsläckare och släkte branden (!) men då kom dom som satte eld på skogen och jagade oss. Jag sprang som jag aldrig har sprungit för jag var tydligen en maratonlöperska. Haha jag som hatar att springa! Aja jag har varit om väldigt mycket några veckor nu haha.
Re: Vansinniga drömmarJag hade mest drömmar om att jag fick missfall och sånt, de höll på från v18-25 ungefär. Men det är ju långt ifrån lika för alla, man får försöka stå ut med det och försöka leva som vanligt även om nätterna är fulla av mardrömmar.
Kramar.
Re: Vansinniga drömmarNär man är gravid är det tydligen vanligt att drömma mycket, och ofta helt sjuka konstiga drömmar
Jag hade galna drömmar när jag var gravid med min flicka och dom satt till och med i tills några veckor efter förlossningen.
Re: Vansinniga drömmarSom jag har hört det så är det ofta så att man inte sover lika djupt när man är gravid, därför blir drömmen mer intensiv och man kommer ihåg den när man vaknar. Sover man i en djupare sömn så kanske man drömmer lika konstigt och intensivt men man kommer inte ihåg drömmen lika lätt när man vaknar så därför vet man inte om det . Sedan är man ju full av en massa hormoner nu som spelar en massa spratt även när man sover.
Jag drömmer också helt sjuka drömmar, senaste inatt så drömde jag att min sambo skar halsen av sig i en bil på en rökrastplats och jag sprang runt och letade efter honom och var höggravid. Så hittade jag honom i baksätet på bilen och sa "Men det är ju inget blod i framsätet så du kan ju knappt ens ha gjort illa dig". Sen såg jag att det var fullt med blod under bilklädseln på baksidan av passagerarstolen och då insåg jag att han skurit sönder hela sin hals. Väldigt obehagligt! När jag var gravid med min son så drömde jag att jag födde en fisk, en stor äcklig fisk och läkaren sa "Grattis! Det blev en fiskpojke!" "Åh vilken söt fisk" sa jag och tittade med avsmak på fisken som var flintskallig. Den drömmen hade jag fram till ultraljudet upprepade gånger så när jag fick se bebisen på skärmen visste jag ju redan att det var en pojke Tror jag hade mina gravid drömmar fram till två veckor efter förlossningen någonting. De började i omkring vecka 12 när jag var gravid med min son och i vecka 18-19 denna graviditet.
Re: Vansinniga drömmarhaha förlåt att jag skrattar men en flintskallig fiskpojke är nog det roligaste jag hört idag
Re: Vansinniga drömmarHaha, ja det är rätt komiskt när man tänker på det i efterhand
Re: Vansinniga drömmar
Exakt så var det för mig i natt också! Jag stod med en förblödande kompis, och skulle ringa efter ambuland men min mobil kunde inte mata in numren! Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
Re: Vansinniga drömmarHehe, ja man drömmer många och sjuka drömmar under graviditeten.. ^^ det gjorde jag med iaf ^^ Jag drömde att jag födde mitt barn alldeles för tidigt i mitt gamla flickrum hemma hos mina föräldrar. Jag födde honom helt ensam i totalt mörker och jag tänker neeej inte nuuu och så kom han och såg ut som en typ liten, kladdig alien och navelsträngen hängde kvar och jag tänkte att jag måste ju gå upp och tvätta av honom på toaletten och i hallen möter jag min mamma som inte säger något och sen vaknade jag. Själva känslan av att jag verkligen hade fött barnet var så himla verklig även när jag vaknade och det var riktigt obehagligt.
Grejen är att nu i efterhand så kändes min drömfödsel exakt som när moderkakan krystades ut.. :/ slemmigt ^^ haha
Re: Vansinniga drömmarAmalaja: Undrar varför det blir så? Ibland går det ju inte att springa eller hoppa i drömmar heller. Jag ringde t.o.m 90 000 men det fungerade inte heller. Mycket märkligt!
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|