Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Var jag gravid?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Var jag gravid?

Inläggav Aney 22 jan 2012, 12:29

För första gången i mitt liv så har min mens varit regelbunden i över ett halvår, innan dess så kunde den komma och gå som den ville.
Kunde blöda i en hel månad och sen inget på tre osv.

Men nu i september så fick jag veta att jag har haft så enorma hormonrubbningar som har gjort att jag inte kunnat blivit gravid under större delen av mitt liv och nu i november så var mina hormoner ÄNTLIGEN på normala nivåer. Allt det pga enorm psykisk/fysisk stress i många år.
Nu lever jag med en ny man som behandlar mig helt underbart och när vi fick reda på att mina hormoner var normala så bestämde vi oss för att börja försöka få barn :)

Nu tidigt i Januari så hade jag ÄL och vi körde på, strax efter den så började jag få feber varje kväll (bara under kvällstid) sen strax efter så kom illamående på kvällarna, kissa konstant, tröttare än vanligt och strax innan min BIM så började jag känna lite svaga värkar i livmodern och äggstockar.
Mensvärk var det inte då jag alltid har så extrem värk när jag ska till att ha mens.
Min BIM kom och ingen mens utan en ytterst ljusrosa flytning kom, fick även en liten brunaktig flytning och alla mina andra symtom fortsatte. Plus att jag började få huvudvärk titt som tätt under dagarna och min mage svällde som upp lite.
Fick ett minus på testet på BIM +1 men ingen mens och symtomen fortsatte.
Nu på BIM +4 så kom min mens :(
Och för att påpeka så är det här första gången i mitt liv som jag genomgår sådana symtom innan mens och när min mens har varit sen.

Kan det vara så att jag var gravid men att äggen inte fastnade riktigt?
Har läst mycket och det står så mycket olika om det här.

Någon där ute som har varit med om det här?
Användarvisningsbild
Aney
Nykomling

BIM: 2102
Status: Väntar på att äntligen få se +:et.....

Re: Var jag gravid?

Inläggav BeeBii 22 jan 2012, 14:59

Inte så erfaren men när jag fick mitt tidiga mf var det en rejäl klump som kom ut och ont i rygg och nertill i tjejmagen. När jag får mens blir det ibland extremt illa, ont som tusan, illamående och kräks.
Blev förvånad och fattade inte själv att det var mf förrän efteråt! Hade dock fått ett svaagt plus innan.

Inget plus = inte gravid! Men det kan ju vara din cykel som trasslar med :-S
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121115
BIM: 120310
Status: Gravid igen!! <3

Re: Var jag gravid?

Inläggav C.M.B 22 jan 2012, 15:07

Hejsan!
Har inte heller så mycket erfarenhet men det är så att ett befruktat ägg måste fästa i livmodern innan man börjar producera hcg-hormon,(som ju är det som graviditetsstickorna mäter).

Det är omöjligt för någon att säga säkert om du varit gravid eller ej. Men om du nu fått din mens så önskar jag dig/er lycka till med att fortsätta försöka bli med barn :)
Bild
Användarvisningsbild
C.M.B
Stammis

Status: Längtan är så stor <3

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm