-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?
33 inlägg • Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?Mitt vatten med Plutten gick mitt i natten i sängen och det verkligen FORSADE ut - jag blev helt paff men fick maken att springa till toaletten och hämta ett badlakan som jag aldrig vek upp utan satte mig på som den var.. där satt jag säkert 10min som ett fån och bara försökte fatta vad som hände..
Med Lilla Tjejen tog BM hål på hinnorna och de lyckades med konststycket att blöta ner precis hela sängen och mig så det var bara att kliva upp så de fick bädda om på nytt. Tror rent generellt att jag är en som har väldigt mycket fostervatten med tanke på att det aldrig sipprat för mig utan verkligen forsat.. Även vid denna graviditet är mitt SF-mått stort (vid 39 +2 i torsdags var den 39) och BM tror att bebisen i sig inte är större än någonstans runt 3400g med tanke på hur nätt huvudet känns så någonting är det ju som fyller ut livmodern.. Och jag tror ju då att det är en hel del vatten i så fall... http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?Så till frågan om vad man gör...? Tja... svårt att säga hur jag skulle reagera om vattnet ex går när man är i en affär eller så... Har faktiskt inte en blekaste aning utan får nog helt enkelt ta det som det kommer i så fall.. Det löser sig nog det med..
http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?Mitt vatten gick kl 5 på morgonen direkt efter att jag varit och kissat och jag skulle lägga mig igen. kan inte minnas nått klick eller nånting annat än att det vart blött och jag trodde jag kissade på mig.
Den kvällen hade jag satt på mig en binda och hade tänkt fortsätta med det på nätterna tills vattnet gick. hadde oxå en handduk liggandes bredvid sängen som fick agera skydd på vägen till toa.(aldeles ny säng,) Det var lite tjockare än vatten då min slempropp släppt kvällen innan så den gjorde säkert sitt. Jag hadde precis som du börjat fundera över vad man gör om vattnet går offentligt. Tex på bussen eller så. Nästa gång ska jag ladda med stor binda i väskan sista tiden när jag går ut och handduk bredvid sängen kan jag rekomendera!
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?Mitt vatten gick i matsalen på BB då sambon skulle ta sig en kaffekopp. Fick en värk och lutade mig mot en soffa. Mitt vatten bara forsade ut! Då jag skulle räta på ryggen igen så spröt det ur byxlinningen. Stod och knep allt vad jag var värd men det hindrade inte flödet. Sambon gick och hämtade barnmorskorna som jobbade och dom kom med moppar och "engångsunderlägg" som brukar ligga i sängarna. Så dom tog av mig allt nedtill så jag fick ett par läckra engångstrosor och en stor jissunamens blöja i. Sambon hade hämtat ett par nya byxor.
Då det var bytt gick vi tillbaka till rummet och där fick jag sätta mig på en stor boll lutade mot ett gångbord. Där gick vattenavgång nr2. Inte riktigt lika mycket vatten, men det spröt även denna gång. Så jag hade otroligt mycket vatten. Blev samma procedur men då fick jag flytta in på förlossningen. Men allt blev tvättat direkt av underbara barnmorskor så det är ingen fara. Hade tur att vattnet gick tidigt på morgonen så det var ingen som var i matsalen. Annars hade det nog blivit rätt pinsamt. En timme senare och det hade varit folk som ätit frukost där inne.
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?Ar du orolig att ditt vatten ska ga nar du ar ute sa ta med dig tjocka bindor, trosor och ett par leggings eller nagra byxor som inte tar mycket plats i vaskan/ryggsacken. Gar vattnet i en affar sa be om ursakt och fraga var narmsta toa finns. Ingen kommer bli arg utan mest forvanad.
Lycka till
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?tack alla underbara tjejer för svaren!
Många bra tips! Vi har oxå en ny säng och till det köpte vi en tempur madrass till min dåliga rygg som jag helst inte vill blöta ned! Tror inte heller ofta att vattnet går i en mataffär eller klädbutik, då värkarna sätter mest igång när man är mest avslappnad och då är det mest mot kvällar o nätter (har jag läst i nån bok), men händer det så är det o bara le och skynda till närmaste toaletten för att "ladda om"!
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?Jag ahhe planer på en sopsäck under ett badlakan-men kom inte så långt-
Man får vara lite uppfinningsrik
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?Mitt vatten gick hemma på kvällskvisten. Det lät klick här med och sen rann det må jag säga....trosskydd och binda var bara att förglömma. Jag fick ta handdukar och knöla in mellan benen och det höll torrt i kanske 20 minuter......
Det var ju ingen som helst tvekan att det var vattnet som gått i alla fall....
Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?Jag måste bara säga att jag tycker din beskrivning är så rolig sprallos!
Jag tycker nästan synd om det lilla trosskyddet som inte visste vad som hände
33 inlägg • Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
|