Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Var var ni när vattnet gick och hur ska man torka efter sig?

Inläggav evelinah 28 jun 2010, 21:20

mitt vatten gick i när jag låg i badet.. så när jag kom in på förlossningen envisades jag med att vattnet INTE hade gått, men det hade det visst utan att jag märkte det ;-) 17 minuter senare var pyret ute!
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online

Inläggav Längtans tider 28 jun 2010, 21:53

Hahaha, så vattnet ska inte gå när man 'r ute och för något?? För mig var det såhär; Jag var hos optikern, stod vid disken och provade ut nya bågar när jag kände att det rann..... Frågade snällt om de hade en toalett.. men blev hänvisad till den officiella bajamajan på torget utanför, så jag tackade snabbt för mig, gick in på caféet på hörnan med händerna på magen och frågade om jag möjligtvis kunde låna toaletten, det var en smula akut och visst fick jag det! DÄR och DÅ insåg jag att det var vattnet som gått och fortsatte rinna :)

Men utan tillstymmelse till värkar så var det ett halvt dygn till innan knatten var ute :)
Bild
UNiOp1

Bild
Användarvisningsbild
Längtans tider
Stammis

BIM: 100518

Inläggav maria2 29 jun 2010, 15:17

Antar att de flesta har försäkring (beror på företag vad som täcks) om det är så att dyra madrassen blir förstörd =)

Mitt vatten med minstingen gick när jag sov men det rann väldigt lite. Kände bara att jag blev blöt i trosan, gick till toaletten för att kissa och efter jag kissat klart så fortsatte det att rinna. Bara på med nattbinda och ringa förlossningen (efter att ha funderat i en evighet). Eftersom mitt vatten gick i v 31+6 tog det ett tag innan jag fattade att det verkligen var vattnet. Det skulle ju dröja fleeeera veckor innan bebben skulle komma. Men väl på förlossningen stod det klart att det var vattnet som gått - byxorna, skorna var genomblöta! Denna gång hoppas jag få vänta lite längre =)
Bild
Bild Bild
maria2
Alltid online

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm