Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Varför blir jag inte gravid! blir tokig snart!!!!!

Nytt försök efter missfall.

Varför blir jag inte gravid! blir tokig snart!!!!!

Inläggav sofia88 30 maj 2011, 11:46

Hej..
Hade mf/ma den 5e januari, blev gravid fort efter jag slutat med skydd.
Efter mf så händer det ingenting, vet inte när ägglossningen är och när den skulle kunna vara så visar det inget på äl testerna. :/
Mensen är rubbad och jag vet ingenting.
Tycker jag har ömma bröst jämt och ständigt. :/
Jag börjar tappa greppet.

Jag vill inget annat än att bli gravid. Och jag kan inte säga att jag är stressad eller så.
va till gynekolog och hon ville inte ge mig nå hormoner så jag skulle kunna ställa in mensen osv.
Det kunde bli negativt håll istället.

Någon som har nå tips på vad jag ska göra och vända mig?
Jag vet att det bara är att vänta! Men jag hatar dom orden. Kan inte lita på det!!!

Skrev en tråd förut om " ska det bli svårt att bli gravid nu?"
Det verkar tydligen bli så! :/
Blir ledsen :(

Kramar
sofia88
sofia88
Alltid online

Re: Varför blir jag inte gravid! blir tokig snart!!!!!

Inläggav Mullew 30 maj 2011, 17:16

Hej!

Efter mitt första missfall så var min cykel helt rubbad i nästan 6 månader! Varje månad var cykeln olika längd, allt ifrån 26-36 dagar. Tror att det är rätt vanligt att den blir rubbad efter ett missfall.
Så anteckna hur cykeln är varje månad, i fall att du skulle behöva prata med gyn. Om du ska testa med ÄL test, börja testa nästan direkt efter mensen och fram tills du får resultat.
Skulle du inte få något resultat så är det ingen fara, vissa månader har man inte ägglossning. Men skulle det månad efter månad inte verkar som att du har ägglossning så ska du kontakta gyn.

Hoppas att allt går bra för dig och att det tar sig snart!

Kram
MF 25 dec-09, v.10
MA 21 sep-10, v.13, fostret dött v.12
MF 11 dec-10, v.6/7
Utredning startad den 1 februari, provsvaren är bra.
MF 24 apr-11 v.6
MF 30 maj-11 v.5

Bild
Mullew
Alltid online

BF: 110408

Inläggav sofiato 30 maj 2011, 20:32

Hej!
Jag fick mf den 5/5 och slutade blöda bara efter en vecka, började kolla med äl-test då, fortfarande inge +. Var på återkoll den 25/5 och då såg allt bra ut och skulle ha äl i helgen, så jag har testat både morgon och kväll men fortfarande ingenting. Har haft symptom men negativa stickor, varför?
5/5 mf v.8
27/7 mf v.7
sofiato
Stammis

Inläggav sofia88 30 maj 2011, 20:39

ok,
Vet inte vad jag ska skriva, Men börjar jag bli sjuk? fast jag inte känner mig stressad eller nåt? Känner inte stress, men prestationsångest kanske.
Jag känner bara att det är nå fel på mig!
Mina cykler har nu varit 36 dagar och 42 som längst, jag blir orolig att det är nå fel fast gyn sa sist att allt var normalt.
Har läst om pergotime, men de får väl såna som försökt i flera år utan resultat!
Har testat äl tester hit och dit men det är aldrig positivt :(

kan detta vara med äl och mens vara genetiskt?
vad jag vet så fick min mamma ställa in mensen osv.
Men hon har aldrig haft missfall.

Vi har verkligen haft sex varannan dag. Och det blir ändå psykiskt påfrestande, det är snart 5 månader sen jag hade mf.
Känns inte som att sjukvården vill hjälpa en :(
antecknar hela tiden, i april fick jag inte ens nån mens, fick mensen i början av maj. 4-11 maj.
Och nu den 26/27 maj fick jag bara lite smått brunt i trosorna. Kan det ha varit mensen eller vad va det? :/ ^^

känner mig bara nedstämd :( borde jag söka hjälp?

kram
sofia88
Alltid online

Inläggav sofiato 30 maj 2011, 21:01

Nej, du behöver bara koppla bort stressen, min kille föreslog att jag skulle köpa hundvalp så jag har något att koncentrera mig på :-) men försök att koppla bort det.
5/5 mf v.8
27/7 mf v.7
sofiato
Stammis

Inläggav sofia88 30 maj 2011, 21:15

Jag kan inte koppla bort det.
Tycker jag hör alla runt om mig blir gravida titt som tätt och likaså här på minbebis.
Det blir bara sämre och sämre känns det som. och jag vet inte vad jag ska göra.
Jag har verkligen också försökt koppla bort med annat. Men istället har det blivit shopping och massa bebisprylar osv.
Jag är verkligen dum i huvet som håller på och planerar och köper. Jag mår bara sämre och sämre.
Borde jag prata med en läkare eller psykolog?

säger till min sambo att ja inte mår bra och han lyssnar, men han förstår mig inte. :(
sofia88
Alltid online

Inläggav sofiato 30 maj 2011, 21:22

Jag kollar också fortfarande på bebis saker. Men känner du för att gå och prata med någon, det brukar kännas bättre då.
5/5 mf v.8
27/7 mf v.7
sofiato
Stammis

Inläggav sofia88 31 maj 2011, 20:09

mm, jag har tänkt på det, men har inte bestämt mig ännu över hur jag ska göra!
Jag tycker typ att det är pinsamt, här på minbebis är det lättare att dela med sig av sina känslor och man får bra svar.
Hos psykolog så ska denna människa sitta och stirra på en och fråga konstiga saker, känns obekvämt!

Ne jag vill verkligen ha en bebbe, min sambo vill ha hund, men inte jag. Jag är ingen hundmänniska, mera för katt! Men vi bor i lägenhet så vi känner att vi inte vill stänga in den stackarn. Vi bor högst upp så vi kan inte ha nån kattplanka eller nåt heller.

Kram
sofia88
Alltid online

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm