-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Varför gick det som det gick?
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Varför gick det som det gick?Hej.
Det var längesedan jag ammade min dotter, men jag har några frågor som jag fortfarande grämer mig åt, som jag hoppas att ni kanske kan svara på. Min dotter ammade jag i en månad. Under denna månad så sov hon ca fyra timmar per dag och ville amma resterande. Detta blev ohållbart och fick panikångestattacker när lillan bara sög och sög hela tiden, napp fungerade inte. Jag vart ju så inpräntad med att "en riktig mamma ammar" och jag ville ju vara en bra mamma som amamde så därför skämdes jag när jag till slut började ge ersättning. När dottern fick sin första flaska ersättning så sov hon fyra timmar i sträck (detta var då på dagen) och det hade aldrig hänt förut. Det jag undrar över är varför det blev som det blev? Är det vanligt problem detta? Både läkare och bssk på bvc sa att även om jag hade mjölk så blev min dotter inte mätt, kan det stämma? Nu så här i efterhand så önskar jag att jag faktist kunde amma henne, det är väl därför jag fortfarande grämer mig åt vad som hände.
Re: Varför gick det som det gick?ersättning mättar kanske mer. har hört från någon att vissa ger ersättning inför natten för att bebisen ska sova fler timmar i sträck. om de är så de vet jag inte, har inga barn själv, än.
110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF. 120116: GRAVIDA helt själva! "Allt har sin tid..." Make a pregnancy ticker
Re: Varför gick det som det gick?Jo, kan nog stämma att det var lite för lite mjölk... då suger bebisarna ju mer för att stimulera mjölkproduktionen. Jag tycker inte att du ska fundera så mycket på detta, du gjorde det du kunde och din dotter har det inte sämre för att hon fick ersättning
Re: Varför gick det som det gick?Det är synd att höra att du kände det som ett nederlag att inte ha ammat. Själv tänker jag att du är en jättebra mamma som gjorde det som tycks vara det enda rimliga i din situation- att ha 'offrat' din egen vilja att amma för att din dotter skulle få det lättare! Om du kämpat med det i en månad så lär det nog vara som bvc sa, att mjölken inte mättat tillräckligt, för när bebisarna vill öka produktionen så brukar det ske på ett par dagar.
Nej, jag tycker du ska vara stolt över att i just ditt fall valt rätt!
Re: Varför gick det som det gick?
Tackar så hjärtligt för era rader, speciellt dina rader snigel. Jo jag kämpade en hel månad med några timmars sömn. Och för lite sömn kan ju driva vilken människa som helst till vansinnets rand. Sen var det väl inte det att jag kände det som ett nederlag, utan att folk sade till mig att "bra mammor ammar oavsett" och även fast det fanns andra som sa motsatsen till mig så höra jag bara "en bra mamma ammar" Allt blev ju bättre när hon fick ersättning, Hon sov fem timmar i sträck på natten (hon som sov fyra timmar per dygn förut) och våran anknytning blev hundra gånger bättre.
Re: Varför gick det som det gick?Nej fy, det är väl helt korkat att "bra" mammor ammar oavsett, jag vet många helt fantastiska mammor som inte ammat. Jag tycker precis som snigel att det låter som du gjorde det enda rätta och att du verkligen försökte. Vilket tyder på att du är en alldeles utmärkt mamma!
Saken är den att det verkligen fanns mjölk. Jag had ekunnat föda ett litet land typ. Men endå så räckte det inte för dottern.
Re: Varför gick det som det gick?Jag tycker ändå inte att det på något sätt var ett felaktigt beslut! utan tvärtom så låter det som det bästa både för dig och henne
Jag uppskattar verkligen dom orden. Såg att du bor i mölndal. Ska dit imorn på arbetsintervju
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|