-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Varför vägas?!!!
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Varför vägas?!!!Hur ofta brukar ni väga er hos barnmorskan?
Har haft bulimi länge, men har av någon anledning inte haft några problem med maten under graviditeten. Tycker dock det är väldigt jobbigt att ställa mig på en våg, även om jag inte ser vad siffrorna visar. Det har nu gått så långt att jag funderar på undanflykter för att slippa gå till barnmorskan, bara för att undvika detta moment. Hur ofta väger ni er hos barnmorskan och vet någon varför det är så viktigt att stå på den där djävulsmaskinen varannan vecka? Tacksam för snabba svar (är inte helt uppe och på bra humör just nu).
Re: Varför vägas?!!!Man väger sig varje gång man är där, men tror det är ganska frivilligt...faktiskt, min barnmorska brukar fråga om jag vill eller inte och om jag säger nej så struntar vi i det.
Re: Varför vägas?!!!Så frivilligt brukar det inte låte på min. Några tips på vad man kan säga?
Re: Varför vägas?!!!Prata med din bm om att du tycker att det är jobbigt för dig att väga dig. Jag vägde mig inte alls ofta på hennes inrådan men ville själv väga mig då jag gick ner i vikt under förra graviditeten. Bm mäter ju dock sf måtet för att se om magen växer som den ska så vikten i sig är inte så viktig.
Du ska absolut inte strunta i att gå till bm pga av att du inte vill väga dig. Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Re: Varför vägas?!!!jag vägde mig på inskrivningen sen behövde jag inte väga mig förens jag var i v. 36. har också "fobi" för att vägas och talade om de för henne... men i v. 36 va jag tvungen då hon ville skriva in i journalen ifall något skulle hända under förlossningen och de måste akut söva ner mig. De va enda anledningen till att hon ville ha min vikt.
Re: Varför vägas?!!!Hur kommer det sig att min verkar tycka det är så viktigt. Är i vecka 37 nu, och har varje gång vågen kommer på tal visat att jag inte vill, men man vågar ju inte såga emot heller (för man tänker ju att hon vet vad han gör).
Re: Varför vägas?!!!Jag har aldrig vägt mig hos bm. Vid inskrivningen fick jag uppge min vikt även fast jag var lite osäker. Sen har vi aldrig talat om vikten. Känns skönt tycker jag. Jag väger mig inte annars heller. Så länge jag mår bra och inte känner att jag behöver väga mig så låter jag bli.
Re: Varför vägas?!!!Jag fick väga mig på inskrivningen och igår, tror att det blir en gång till också i v.37. Om du inte vill kan du väl bara säga till eller åtminstonde be henne att inte tala om vikten. Jag har svårt att tro att de gör det helt utan anledning om ni förstår vad jag menar. Så tråkigt att detta med vikt ska vara så jobbigt för många tjejer... vi som är så vackra som vi e!
Re: Varför vägas?!!!Jag har aldrig vägt mig hos BM (än) och inte ens fått frågan vad jag vägde/väger.
Re: Varför vägas?!!!Men är det någon som vet varför det görs?
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|