Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Varför vill han inte att vi behåller barnet?

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Varför vill han inte att vi behåller barnet?

Inläggav becka8533 19 okt 2010, 21:08

Hej Alla!

Mår så fruktansvärt dåligt för tillfället. Jag har varit tillsammans med min kille i ett år, varit sambo i ett halvår. Vi har pratat tidigare om barn och båda vill ha detta. För ett par veckor sedan började jag må illa, känna mig trött och hade värk i brösten. Gjorde ett grav test som var positivt. Jag kände mig lycklig över detta men när jag berättade för min sambo så tvekade han, visste inte om det var "läge" som han uttryckte det. Tyckte bla jag borde ha fast jobb först. Usch känns så jobbigt, känns som han tvekar på oss men så behöver det kanske inte vara? Min sambo gick från ett långvarigt förhållande med kort tid emellan han träffade mig. Kan det påverka? Har funderat och funderat så jag börjar bli knäpp. Ngn annan i samma situation?

Kram Rebecka.
becka8533
Nykomling

Status: Gravid

Re: Varför vill han inte att vi behåller barnet?

Inläggav Isaflisa 21 okt 2010, 11:02

Jag är inte riktigt i samma situation men nästan, Jag och min pojkvän lever på distansförhållande och har bara varit ihop i 3 månader, Jag är i vecka 6+4 och vi pratar om abort även om jag inte vill, han säger oxå att vi måste ha fast jobb och bo ihop innan, han tycker jag äör för ung då jag är 17 år och han 22.. Men jag vet precis hur det känns!
Isaflisa
Nykomling

Inläggav Stina 21 okt 2010, 22:58

Becka: Hur gammal är din sambo?
Det är ju ett stort kliv så jag kan förstå att han blir tveksam. Var det planerat?

Jobb hinner ni ju båda två skaffa innan bebisen föds! Så det borde vara ordnat inom 40 veckor.

kram till dig
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav mamalove 30 okt 2010, 09:39

Lyssna inte på honom.
Att bli gravid är en välsignelse från gud.

Att få ett barn är lycka, kärlek, glädje och trygghet.
Oavsett ifall han inte vill ha barnet så kommer han vilja det senare.
Det är så män funkar. Det skrämmer dem att bli pappa.
Han hade heller inte tänkt att få barn med dig eftersom du säger att han hoppade snabbt in i ett nytt förhållande med dig. Du känner dig säkert som en tröst bara för att det inte funka innan för honom. Men lägg inte ner så mycket energi och tårar på honom.

Han kommer inse att du är bättre än sin förra som han hade.
Men njuuut av din graviditet och längta efter din bebis.
För jag säger dig bara en sak att få ett barn så finns det inget bättre än det i hela världen. Lycka till!
Bild
Bild
mamalove
Nykomling

Inläggav Babydoll89 30 okt 2010, 10:01

jag tror bara att han är rädd och han kanske är rädd att det ska tära på ert förhållande? Men han smälter nog det så småningom.
Att bli gravid och att den växer därinne är ett underverk, finns så många som aldrig ens blir gravida eller få fullfölja en hel graviditet.
Men är du redo?`
Prata med han, han har ändå 9 månader på sig att smälta det.

Hoppas det löser sig!
Kram
Babydoll89
Alltid online

BF: 121001
Status: Äntligen har vi blivit en liten familj!

Inläggav Loam 31 okt 2010, 12:53

Fast jobb behöver du ju inte ha. Sgi baseras ju på den inkomst du hade innan och det behöver ju inte alls vara från et fast jobb.
Prata md honom om varför ha inte vill, när han ändå var med på att försöka bli med barn, Analysera inte hans beteende utan ta reda på fakta. Ta sen ställning till den. Stort lycka till!!

mamalove.. det är inte alls säkert att han vill ha barnet senare OM STORT OM han inte vill ha det nu. Det är inte alls alla som funkar så. Man kan inte generalisera och säga att män funkar så. Det är att nedvärdera alla män som verligen ser fram emot graviditet och barn.
Bild

Bild
Loam
Stammis

BF: 100826

Inläggav Lotta72 31 okt 2010, 20:17

mamalove skrev:Lyssna inte på honom.

Han hade heller inte tänkt att få barn med dig eftersom du säger att han hoppade snabbt in i ett nytt förhållande med dig. Du känner dig säkert som en tröst bara för att det inte funka innan för honom. Men lägg inte ner så mycket energi och tårar på honom.

För jag säger dig bara en sak att få ett barn så finns det inget bättre än det i hela världen. Lycka till!

Det är möjligt att barn är en gåva från gud, men det är definitvt inte säkert att han kommer att vilja bli pappa senare. Om han innerligt inte vill bli pappa men Becka8533 bestämmer sig för att behålla barnet måste hon vara på det klara med att han kanske inte alls kommer att förlika sig med att han är pappa. Det var en riktigt bra artikel i dagens GöteborgsPosten (som jag tyvärr inte hittar på nätupplagan, men jag ska leta vidare) där en kille berättar om hur det är att bli pappa mot sin vilja. Hans son är idag i 10-års åldern men han kan fortfarande inte säga att han älskar sin son. Visst ser han till att sonen har det så gott han kan, och sonen bor delvis hos honom, men faderskärlek kan han inte ge sonen. Tänkvärt tycker jag.
Lotta72
Alltid online

Status: En efterlängtad 2:a på väg!

Inläggav mamalove 02 nov 2010, 19:53

Lotta72 skrev:
mamalove skrev:Lyssna inte på honom.

Det är möjligt att barn är en gåva från gud, men det är definitvt inte säkert att han kommer att vilja bli pappa senare. Om han innerligt inte vill bli pappa men Becka8533 bestämmer sig för att behålla barnet måste hon vara på det klara med att han kanske inte alls kommer att förlika sig med att han är pappa. Det var en riktigt bra artikel i dagens GöteborgsPosten (som jag tyvärr inte hittar på nätupplagan, men jag ska leta vidare) där en kille berättar om hur det är att bli pappa mot sin vilja. Hans son är idag i 10-års åldern men han kan fortfarande inte säga att han älskar sin son. Visst ser han till att sonen har det så gott han kan, och sonen bor delvis hos honom, men faderskärlek kan han inte ge sonen. Tänkvärt tycker jag.

Jo men kärlek från en mamma räcker! om han inte känner att han älskar honom då är det hans fel senare med tiden när han inser att han gör det.
Hon ska inte behöva göra abort när hon kanske inte äns vill det och gör det för att hon känner sig tvingad. Det e inte rätt. Man ska följa sitt hjärta och barnet kommer få all kärlek utav sin mamma. Det är de barn lever på moderkärlek ;)
Bild
Bild
mamalove
Nykomling

Inläggav Lotta72 02 nov 2010, 20:37

Mamalove:
Jag har aldrig sagt något om att göra abort. Det enda jag säger är att om man behåller ett barn mot pappans vilja måste man vara medveten om att han kanske inte kommer att vilja vara en del av barnets liv. Varje blivande mamma i den situationen måste göra sitt eget val, men att säga att en mammas kärlek räcker tycker jag är lite naivt. Barn som växer upp utan en förälder (oavsett det är mamman eller pappan som är frånvarande) mår inte sällan dåligt p g a den frånvaron på ett eller annat sätt. Ibland som barn, ibland som vuxen.
Lotta72
Alltid online

Status: En efterlängtad 2:a på väg!

Inläggav Jag 02 nov 2010, 21:53

Ofta mår barnen i sådana fall dåligt mer pga att vi vuxna projicerar den känslan på dem.
Barn "ska" ha en mamma och pappa närvarande annars mår de dåligt, det är vi vuxna som säger så.
Barn tänker inte över det innan vi ppåpekar faktumet att man "ska" ha båda föräldrarna närvarande..
Tycker vi vuxna ska sluta tala om för våra barn hur och vad de känner gällande oliika saker. kärlek från en förälder och andra närstående räcker! det måste inte vara biologiska mamma och pappa som ger den kärleken för att barnet ska må bra!
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm