-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Varit på förlossningen, hur enkelspårigt kan de va???
4 inlägg • Sida 1 av 1
Varit på förlossningen, hur enkelspårigt kan de va???I går kväll åkte jag så till förlossningen, verkarna bara ökade hela tiden. Något sipprar också... Barnmoskan som tog emot oss satte ctg o kollade om hur barnet låg o de var helt fixerat o då sa vi de blir ju inte de helt hundra på en omfödeska, nej sa hon inte förrän precis innan bebisen kommer ut.
Läkaren kom o började sin undersökning o innledde samtalet att du är bara i v 34+6 så vi tänker stoppa detta, ända fram tills v 35. = 3 timmar kvar tänkte vi. Hon ansåg efter undersökningen att livmoder tappen var o påverkad inget hade öppnat sig, då hade de varit svart i o runt om, sa hon. Vilket de var, de var bara ca 1/2 cm på skärmen som INTE var svart o den var som en strut. Hon sa de är ingen akut hotande förlossning, men vi vill ge dig kortison för lungerna på barnet, vilket jag kan tycka är OK. Sedan ville hon ge mig brikanyl två sprutor, de känndes inte OK för jag fick de med mitt fjärde barn o då la moderkakan av, hon höll på o DÖ. Annars hade hon ett alternativ till o de var o sätta mig på stoppande dropp i 6 timmar. Detta kom hon sedan på att de kunde hon inte göra för nu var det bara två timmar kvar tills jag var i v 35.... Hur kan dom va så enkelspåriga?? Jag sa att jag kunde gå med på kortisonen men inte brikanylet, då får du inte kortisonet heller sa hon. Nej ok sa jag men jag vill åka hem då eftersom de inte är något akut, de ville hon inte för de kunde gå fort. Men eftersom jag inte ville ta dom stoppande medecinerna så sa hon åk hem då, väldigt snorkit o på barn rumpe nivå... Nu är jag i v 35 verkarna e enorma fortfarande men jag ser ingen mening med att åka in i gen, de e nog ingen förändring i dag, bättre o vänta tills vattnet gått, men med de kommer nog bebisen. Jag blir så trött på detta
Re: Varit på förlossningen, hur enkelspårigt kan de va???Usch! vilket absurt bemötande men nu är du i v.35 barnet har fått kortison så åk in om du känner att värkarna är regelbundna. Oddsen att du ska träffa den läkaren igen kan ju inte vara så stora? Gissar att det blir mer för barnmorskan att avgöra hur nära förlossning du är eftersom att de inte längre kommer att stoppa förlossningen. Det känns ju som det kan bli bebis snart ...
Re: Varit på förlossningen, hur enkelspårigt kan de va???Men det blev väl inget kortison?
Finns det inget annat bb du kan åka till? Eller det kanske räcker med att få en ny bm... Lycka till!!!
Re: Varit på förlossningen, hur enkelspårigt kan de va???ok,ja oj förlåt jag måste missuppfattat
Hoppas att allt gått bra!
4 inlägg • Sida 1 av 1
|