Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Varning för pippilotta.se

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

Varning för pippilotta.se

Inläggav Banana 30 nov 2008, 21:51

Väldig otrevligt kundbemötande när DE gör fel!!! Jag orkar inte ens gå in i detalj på vad som var fel, men kort och gott: De skickade INTE det jag hade beställt utan något annat. Jag har redan betalat för varorna och står med min beställning i handen men tittar på helt andra saker än det som står på min order som jag betalat för. När jag sedan skickar mail (det går ej att få tag på dem via telefon) får jag ett jävligt snutigt mail tillbaka! Har sedan läst om flera andra som blivit lurade av pippilotta och som är missnöjda liksom jag. Har dessutom inte fått hela min leverans (redan betalt) skulle fått "resten" två veckor senare, nu har det snart gått fyra veckor...För helvete!!!
VARNING!! Beställ ej! Bojkotta denna skitbutik!!!!
Bild
Användarvisningsbild
Banana
Stammis

Re: Varning för pippilotta.se

Inläggav Banana 10 dec 2008, 15:30

Strike two för jävla pippilotta.se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Resten av kläderna har INTE kommit. När jag mailar om detta får jag beskedet att det tolkat det som att jag inte ville ha dem. Vaaa?? VA?? VA??! Och att en åsterbetalning gjorts till mitt konto. I helvete heller!! Inga pengar tillbaka och inga kläder! Vad fan liksom!! Jag blir så JÄVLA irriterad!!! Hur svårt kan det vara?? Ingen annan här på min bebis som råkat ut för nåt?
Bild
Användarvisningsbild
Banana
Stammis

Inläggav sandraa86 10 dec 2008, 19:39

ja råkade oxå ut för en liknande sak men efter några veckor gav ja upp orkade inte skicka tillbaka o hålla på mer..
men dom erkände att dom gjort fel iaf..
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sandraa86
Alltid online

BF: 070509

Inläggav caline 11 dec 2008, 15:09

Jag har handlat en hel del från Pippilotta och känner absolut inte igen detta du beskriver. Jag har alltid blivit supertrevligt bemött och returer och annat har alltid fungerat kanon. Men förstår helt och håller din ilska om så inte blivit fallet för dig. Alltid irriterande när man inte kan nå företag via telefon....
Bild

Bild
caline
Alltid online

Inläggav Puppan_Finland 11 dec 2008, 15:22

Anmäl dem hos konsumentombudet! Näthandeln ska följa samma regler som vilka andra affärer som helst!

Det är så orättvist att man inte får det man har rätt till ifall man inte orkar stå på sej och hojta och kräva. Men det är väl det man måste för att saker och ting ska gå rätt till här i världen. Så klaga, klaga, klaga!!
Bild
Puppan_Finland
Stammis

BF: 170809

Inläggav MinisMamma 15 dec 2008, 15:09

Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online

Inläggav susank 20 nov 2009, 22:08

TILL ALLA ER SOM FUNDERAR ELLER REDAN VET ATT NI BLIVIT LURADE AV PIPPILOTTA.SE

Jag har sniffat fram en hel del intressant information om barnbutiken på nätet som faktiskt lurar och missleder sina kunder skamlöst!! De har nu redan i minst ett års tid tagit emot pengar av kunder som beställer varor, men de har svårt att leverera för de har inte råd att betala sina fakturor till leverantörerna så de kan inte göra nya beställningar och kunderna får vänta på sina varor i flera månader. De lyfter även pengarna från Kreditor då kunden har valt att betala med faktura, men skickar inte varorna, vilket leder till att kunden får ny faktura med påminnelseavgift och även inkassobrev, men inga varor. Om någon kund får sina varor (de råkar finnas i lager) och vill returnera så får de vänta ända upp till ett HALVT ÅR med upp till 35 emailförfrågningar på vilka de bara svarar att ekonomiavdelningen sköter, och många har även till slut fått svar att pengarna är betalda, fast de inte alls är det.

Kunder har fått vänta från en till 11 månader för att få sina varor för att företaget har använt kundens pengar till nåt annat och inte kunnat betala sina räkningar till leverantörer, vilket betyder att de inte har kunnat beställa mera, och ändå skyller de hela tiden på att leverantören har leveranssvårigheter. Om kunden har returnerat varor eller hävt sitt köp efter en för lång väntan, har de fått vänta på sina pengar i evigheter, det finns fortfarande många som väntar. De har även skickat helt fel eller trasiga varor, troligen för att undvika för mycket likadana klagomål på internetforumen.

Mina pengar har de nu suttit på i 3 månader, och allt jag har fått är lögner om leveransförseningar från leverantören osv. Jag kontaktade leverantören själv (Baby Nord) och de sade att de inte har haft några leveranssvårigheter alls, och att de inte längre levererar till Pippilotta (de inte har levererat något till dem på en lång tid) för att de inte har betalt sina räkningar till dem, och att Pippilotta är påväg i konkurs.

DET ÄR SMÅBARNSFÖRÄLDRAR SOM BLIR LURADE HÄR, nu måste det bli stopp GENAST!

Företaget är inte mycket större än det jag själv hade, och där skötte jag ALLT SJÄLV, t.om. tillverkningen av en bärsjal. Jag misstänker att ägaren av Pippilotta, Gunilla, har en massa delade personligheter och inbillade ”avdelningar” som hon skriver om eftersom mejlen bollas från en emailadress och ”avdelning” till en annan och ingen vill ge nåt ordentligt svar när man frågar. Telefonen har de inte svarat i på länge. Den andra personen som är inblandad i detta aktiebolag är hennes man, Peter. Jag vet inte alls om stackars karln vet om vad som försiggår här, eller om han är lika inblandad i bedrägeriet som frun. Men allt detta ska vi och myndigheterna nu ta reda på!!!

OM DU VÄNTAR PÅ VAROR ELLER PENGAR FRÅN PIPPILOTTA.SE, VAR SNÄLL OCH ANMÄL DIG HÄR:

http://finance.groups.yahoo.com/group/a ... pilottase/

för jag tänker nu till en början anmäla företaget till både finska och svenska polisen samt konsumentskyddet i EU (eftersom jag bor i Finland alltså) och jag kommer att kräva att alla kunder ska få sina pengar tillbaka MED RÄNTA och dessutom kommer jag att kräva skadestånd för dessa timmar jag har satt ner på att undersöka företaget och vad en massa arga kunder har skrivit om dem på internet. JAG BEHÖVER VAR OCH EN AV ER HJÄLP för att få myndigheterna att se hur stor sak det är frågan om, och för att myndigheterna ska kunna se till att VAR OCH EN AV ER en ska få era pengar tillbaka!!!

MVH, Susan Kanervisto
Finland
susank
Nykomling

Inläggav Gotland 20 nov 2009, 22:25

Kanske dags att Sverka pippilotta. Alltså vända sig till Sverker på PLUS i svt?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav cf 21 nov 2009, 08:38

Jag kan bara instämme. Handlade i maj och när jag påminde dem efter en månad att jag inte fått varorna så de att de var slut men kommer in nästa vecka. Väntade nån månad till, nej dom hade inte fått in grejerna men jag kunde få tillbaka pengarna.Ja sa jag, men än idag har jag inte fått mina pengar trots säkert 10 påminnelse. De säger att de gjort det, men inga pengar har kommit in på mitt konto.Jävla skitbutik!
Bild

Bild

Bild
cf
Alltid online

Inläggav alive 21 nov 2009, 10:19

Har oxå beställt varor från dem för ca 650 kr. Pengarna är dragna men INGA varor har kommit. Beställde den 19 september. Mailat dem tre ggr och fått till svar att de flyttar sitt lager o att allt skulle vara som "vanligt" den 12 okt. Men inte har jag fått något. När jag läste det här i dag blir jag sååå förbannad. Jag ska ha tillbaka mina pengar. Punkt! :twisted: Vet inte hur men jag tänker kopiera denna rubrik till dem och bara meddela att jag kommer att dra det till sin spets om jag inte får varorna-bums!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
alive
Alltid online

BF: 110620
Status: mamma och gravid

Nästa

< Återgå till Shopping

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm