Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Vattenavgång, flytning, kiss?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Vattenavgång, flytning, kiss?

Inläggav Mummyby4 26 okt 2010, 12:37

Mitt vatten sipprade med första barnet...då kommer det ju lite åt gången och gärna om man suttit ner en stund och sen reser på sig!
Tycker som Danem:ha binda och kolla om den blir våt!
Mummyby4
Stammis

Inläggav Danem 26 okt 2010, 12:49

Ja det kan komma väldigt mycket flytningar också, helt sjukt mycket faktiskt utan att det är vattnet :)
Som sagt, det är många som har blivit lurade av det där förut. Finns X antal trådar bara på det här forumet om det är flytningar eller vattnet och många har åkt in för kontroll just eftersom det kan vara lurigt där på slutet.

Med vattnet är det vanligt att det sipprar, speciellt om bebisen är fixerad och då kan det komma ut när den rör på sig eller då att du har suttit ner och sen ställer dig upp.
Just nu går det inte att göra så mycket åt saken utan avvakta och se med bindan på, är det vattnet så finns det ju registrerat att du har varit in tidigare så då vet man hur länge det har sipprat.
Är det inte det är det bara att fortsätta vänta :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Imulia 26 okt 2010, 13:19

Frustrerande är vad det är :( När både hon jag pratade med i telefon och hon som undersökte mig trodde att det var vattnet får man ju upp hoppet... Jaja, vänta och se antar jag.
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

BF: 101114

Inläggav Danem 27 okt 2010, 17:59

Så, hur har det gått för dig?
Var det vattnet som sipprade eller var det bara flytningarna som jävlades med dig? :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Imulia 28 okt 2010, 00:27

Ja, det verkar som om det bara är flytningar som är taskiga. Har däremot tryck nedåt och endel smärtor, håller tummarna för att nåt är på g ändå.
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

BF: 101114

Inläggav stajners 30 okt 2010, 21:12

Är ju som sagt svårt att veta exakt men testet borde ju visa rätt. Sen kan det gå hål längre upp på hinnan så att hålet täpps igen.

Jag fick tidig vattenavgång (=värkarbetet sätter ej igång) och jag hörde ett poff, som att man knäpper naglarna mot varandra, och det sipprade det hela tiden. Tyckte med att vattnet luktade sperma och fick gå och byta binda, trosor och byxor X antal ggr i flera dagar innan värkarn väl kom igång.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm