-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vattenavgång, flytning, kiss?
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Vattenavgång, flytning, kiss?Mitt vatten sipprade med första barnet...då kommer det ju lite åt gången och gärna om man suttit ner en stund och sen reser på sig!
Tycker som Danem:ha binda och kolla om den blir våt!
Re: Vattenavgång, flytning, kiss?Ja det kan komma väldigt mycket flytningar också, helt sjukt mycket faktiskt utan att det är vattnet
Som sagt, det är många som har blivit lurade av det där förut. Finns X antal trådar bara på det här forumet om det är flytningar eller vattnet och många har åkt in för kontroll just eftersom det kan vara lurigt där på slutet. Med vattnet är det vanligt att det sipprar, speciellt om bebisen är fixerad och då kan det komma ut när den rör på sig eller då att du har suttit ner och sen ställer dig upp. Just nu går det inte att göra så mycket åt saken utan avvakta och se med bindan på, är det vattnet så finns det ju registrerat att du har varit in tidigare så då vet man hur länge det har sipprat. Är det inte det är det bara att fortsätta vänta
Re: Vattenavgång, flytning, kiss?Frustrerande är vad det är
Re: Vattenavgång, flytning, kiss?Så, hur har det gått för dig?
Var det vattnet som sipprade eller var det bara flytningarna som jävlades med dig?
Re: Vattenavgång, flytning, kiss?Ja, det verkar som om det bara är flytningar som är taskiga. Har däremot tryck nedåt och endel smärtor, håller tummarna för att nåt är på g ändå.
Re: Vattenavgång, flytning, kiss?Är ju som sagt svårt att veta exakt men testet borde ju visa rätt. Sen kan det gå hål längre upp på hinnan så att hålet täpps igen.
Jag fick tidig vattenavgång (=värkarbetet sätter ej igång) och jag hörde ett poff, som att man knäpper naglarna mot varandra, och det sipprade det hela tiden. Tyckte med att vattnet luktade sperma och fick gå och byta binda, trosor och byxor X antal ggr i flera dagar innan värkarn väl kom igång.
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|