Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Vattenavgång, flytning, kiss?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Vattenavgång, flytning, kiss?

Inläggav Imulia 26 okt 2010, 10:42

Hej alla! Vaknade av att jag trodde att jag kissade på mig. Gick direkt upp för att gå på toaletten, när jag kom tillbaka märkte jag att fläcken i sängen inte hade någon färg... Ingen lukt heller :oops: Tog på mig nya trosor och en binda. Ringde förlossningen, de tyckte det lät som vattenavgång, fick komma dit. De gjorde undersökning på mig, bm som kollade mig trodde det var vatten, tills hon hade kollat med nån liten remsa, då sa hon att det var rikliga flytningar. De flytningar hon visade liknade inte det som hände i sängen tidigare, det hon visade var som vanliga flytningar tyckte jag.

Vet inte vad jag ska tro... När jag kom hem igen kollade jag på lakanet, inga fläckar överhuvudtaget, ingen lukt, ingenting. Samma med mina trosor. Lakanet är vitt och jag hade svarta trosor när jag "kissade" imorse, borde det inte synas nån fläck på nån av dem om det var flytningar? Eller lukt om det var kiss i alla fall?

Det rinner inget nu vad jag märker, men jag tycker att jag verkar fuktigare än vanligt, trosorna är fuktiga. Men vad vet jag... Nån som vet nåt om det här, har varit med om liknande?

Oj blev lite långt... Ledsen!
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

BF: 101114

Re: Vattenavgång, flytning, kiss?

Inläggav Imulia 26 okt 2010, 10:49

Någon?
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

Inläggav Danem 26 okt 2010, 11:38

Ta på dig en binda igen och ha på dig den i 3 timmar, blir det bara fuktigt och lägger sig på ytan så är det flytningar men blir det blött och lite tyngre så är det fostervatten då det sugs in i bindan.

Det känns ju som att om det var vattnet så hade det märkts även på det där testet.
Sa du något om att det inte liknade det du fick i sängen imorse?

Ta iaf en binda och ha på dig den och så kan du ringa dit igen sen om du fortfarande misstänker att det är vatten som läcker :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Ilavon 26 okt 2010, 11:57

ja som ovan säger, hade det varit vattenavg hade testet visat det även om det inte såg likadant ut längre. Jag hade också sådana vattentunna flytningar i slutet av min förra graviditet. När sen vattnet väl gick förstod jag vad alla pratat om den speciella lukten... Så att ditt inte luktade något är nog ett bra tecken på att det bara var en vanlig flytning, fostervatten luktar speciellt, närmsta jämförelse e lite vulgär, men det luktar sperma... :oops:
Bild

BildMake a pregnancy ticker
Välkommen lillebror!
Ilavon
Stammis

Status: Ett barn finnes nr 2 på väg!

Inläggav soffilina 26 okt 2010, 12:01

ja fostervattnet luktar verkligen sperma! ush! hehe
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Imulia 26 okt 2010, 12:10

Nej jag sa inget till den som undersökte mig om det. Tänkte att de har väl koll... Blev lite osäker på vägen hem iaf. Den där remsan hon använde var mörkblå och hon sa att ifall det var vatten skulle den fortsätta vara blå, men om det var flytningar så blir den rosa. Kanterna på den blev rosa... Men kan det inte vara både och? Ska pröva med binda...
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

Inläggav Mummyby4 26 okt 2010, 12:14

Hahahaha....jag tycker dock att fostervatten luktar lite som kalaspuffar i mjölk :oops:
Men men det är väl olika! :)
Men iaf så har det ju någon form av lukt när det är vattnet som går!
Mummyby4
Stammis

Inläggav Imulia 26 okt 2010, 12:15

ska bara säga att bindan jag hade innan blev fuktig, men inget som la sig ovanpå. visade den för bm, hon trodde då att det var vatten precis innan undersökningen.
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

Inläggav Danem 26 okt 2010, 12:20

Ha på dig bindan längre tid så det har tid att samlas på sig, även om det bara är lite vatten som sipprar så sugs det in.
Sen får du ringa igen och säga att du har gjort så, din bebis är ju klar nu så det kan mycket väl vara vattnet men det är verkligen inte ovanligt att många tar fel på extrema monsterflytnigar och fostervatten :)

Jag tycker också vattnet luktade som sperma, rejält dessutom. Fan vilka kväljningar jag fick när jag satt på toa och hade ansiktet ovanför den ångande megabindan.. Blurk!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Imulia 26 okt 2010, 12:28

Jag kollade bindan jag hade innan (känns lite äckligt) o den luktar faktiskt lite konstigt... Men inte så att det är extremt, jag kanske bara vill känna lukt. Luktade på en ny binda iaf så att det inte var den som luktade, känner inte samma sak där.

Men när det kom innan idag var det rätt mycket, kanske 1dl, har man verkligen så kraftiga flytningar? Jag vet att det är mer vatten, men man kan ju ha sådana där sipprande istället. Det var vad min mamma hade, hon fattade inte ens att vattnet hade gått. Barnet kan täppa igen typ, har jag hört.
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Imulia
Stammis

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm