-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vattenförlossning
8 inlägg • Sida 1 av 1
VattenförlossningHej, såg att denna tråd fanns men att den hade några år på nacken, jag undrar hur man ställer sig till vattenförlossning i dag. Är det någon som vet detta. Det jag har hört är att man får ligga kvar i vattnet fram tills dess att vattnet gått och sedan ska man ur.
Jag funderar lite kring detta då jag tycker att vatten gör att mina "sammandragningar" känns mindre i vattnet.
Re: VattenförlossningJag tror fortfarande tyvärr att det är så att man inte får vara i badkaret efter att vattnet gått! Men du kan ju höra efter på din förlossningsavdelning.
Re: VattenförlossningHej!
Ja, det stämmer grynet_å_jag...man får inte vara i vatten efter att vattmet hat gått.
Re: VattenförlossningMåste bara säga att jag fick tidig vattenavgång (vattnet sipprade men inget hände på över 2 dygn) och jag fick bada på förlossningen när jag väl kom in och värkarbetet hade börjat så smått. Frågade om detta ang infektionsrisken men alla barnmorskor bara skakade på huvudet och sa att man visst fick det.
Men jag tror dock inte att man får föda i badkaret i Sverige eftersom de inte har så bra koll då. De vill ju gärna ha CTG eller skaplpelektrod för att mäta fosterljuden och det är ju viktigt. Men ligga i badkaret (om de har ett ledigt rum med detta) kan du ju göra lång tid om det är så. Fast jag vet inte om det är så skönt allt för länge, jag fick nog efter en timma, sen var det svårt att ligga bekvämt pga alla värkar.
Re: Vattenförlossningjag frågade en BM, i Sverige får man inte föda i badkar eftersom det har hänt en incident där barnet dog. Socialtjänsten bestämmde då att man inte i Sverige fick föda i vatten.
Jag fick återvända till badet efter vatten avgång men det kan ju bero på att mitt vatten gick i badet, så jag var ju redan utsatt för infektions risken. Sen får dom ta ställning till hur lång det är kvar till utdrivnings skedet.
Re: VattenförlossningSynd att man inte får föda i vatten... det hade varit eb upplevelse att testa det...
Re: Vattenförlossningmm håller med dig lexus_ hade velat det åxå i såfall.
men vem vet det kanske prövas igen. Barnmorskan sa även att dom kunde inte bevisa att det var förlossningen i vatten som var dödsorsaken utan vidtog bara den åtgärden ifall att.
Re: VattenförlossningTråkigt... Jag sa en gång i tiden att jag ville föda i vatten för tydligen så gjorde min morbrors tjej det med deras andra barn... så därför jag ville testa det jag med...
8 inlägg • Sida 1 av 1
|