-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
vattengång? HJÄLP!
5 inlägg • Sida 1 av 1
vattengång? HJÄLP!Är gravid i vecka 33+2
har känt mig lite yr i ett par dagar an vågon konstig anledning. Sen igår har jag varit extra "fuktig" ursäkta detaljerna! läste lite om vattengång och läste fler som tyckte det luktade sperma Och ja jag luktar så! Kan vara rikliga flytningar men det är helt genomskinligt som vatten och luktar som jag skrev innan sperma, inget jag brukar lukta i vanliga fall. Vore snällt om man fick lite erfarna svar eller ska jag ringa och höra med förlossningen????
Re: vattengång? HJÄLP!Min första förlossning startade med att vattnet gick men då forsade det bara ut mig, gick inte att hålla emot. Vattnet var svagt rosafärgat men jag vet inte vad det luktade. Antagligen är det så att du läcker fostervatten. Mitt förslag är att du ringer och hör med förlossningen så får du säkert komma in på kontroll. De brukar vilja att man sätter på sig en binda så de kan lukta på bindan om det är fostervatten eller inte.
Re: vattengång? HJÄLP!ringde till förlossningen dom sa att jag skulle avvakta för jag har tid hos min bm i morgon men kom det mer eller började sippra skulle jag åka in för kontroll.
Har 10 mil till förlossningen så man åker inte in för skojs skull vill gärna vara lite säkrare
Re: vattengång? HJÄLP!Min förslossning startade med att vattnet började sippra. Allt kom inte påengång och höll på i två dagar innan lilleman ville komma ut. Det sipprade ibland oftast när jag rörde mig och kom i omgångar, och det var så pass myckt att det gick igenom bindor ibland så det var ingen liten flytning..
Re: vattengång? HJÄLP!Det är alltid bra att ringa förlossningen och meddela. Men det är vanligt med vattenavgång eller att slemproppen går några dagar innan värkarna sätter igång, men för alla gör det inte det utan de startar när vattnet/slemproppen går. Slemproppen ser ut som en kraftig stor gul flytning. Man brukar få mensvärk i samband med det.
5 inlägg • Sida 1 av 1
|