-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vecka 28, normal viktuppgång lr för mycket?
2 inlägg • Sida 1 av 1
Vecka 28, normal viktuppgång lr för mycket?Hej!
Jag vet att man inte ska haka upp sig på vikten när man är gravid men man gör ju det lite ändå:) jag är 175 cm lång. Innan jag blev gravid vägde jag 70 kg, tränade och motionerade regelbundet. På inskrivningen i vecka 11 vägd jag med 70 kg. Men i vecka 26 vägde jag 80 kg! :/ och nu i vecka 28 har jag gått upp till 82 kg. Hur snabbt kan det gå egentligen? Jag har fruktansvärd foglossning och haft blödningar så får inte träna mer men istället tänker jag på vad jag äter. Låter denna viktuppgång normal? Kram Fia
Re: Vecka 28, normal viktuppgång lr för mycket?alltså det finns väl egentligen inget normalt å onormal gällande detta. det är väldigt olika hur mkt man går upp i vikt.
endel samlar på sej mkt vätska å andra ingen vätska alls... man kan iten styra det mer än att kanske tänka på vad man äter, dvs äta nyttigt å strunta i läsk, godis, kakor osv, det är ju kalorier som varken du eller bebis behöver. men man ska ju absolut inte banta! jag skulle tro att din viktuppgång kommer plana ut snart, det är ju med olika endel går upp mest i början andra mer på slutet osv...
2 inlägg • Sida 1 av 1
|