Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Vecka 8

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Vecka 8

Inläggav gittan 13 jun 2011, 19:12

Ja.. har nu idag gått in vecka 8.. :) går sakta men säkert framåt.. tiden går ganska fort ändå..tyckte nyss jag var i vecka 4.. nu är det bara 4 veckor kvar tills dessa 3 första jobbiga månader är över... :) Imorrn ska jag vara hos barnmorskan för ett första samtal,... ska prata med henne då om att få göra ett ultraljud nu... för att kolla o höra så att det finns ett litet hjärta som slår... eftersom man haft MF 2 gånger förut så tycker jag att man borde få det... är det någon här som har erfarenhet av det?
Har väl inte så väldiga hormon problem... det jag känner av är.. hård i magen nått så fruktansvärt... uppblåst... lite ont i brösten ibland.. svagt illamående.. oxå bara ibland.. trötthet... känner mig som att man vore dyngbakis emellanåt.. lite halsbränna... JÄMT hungrig.. tur man har en anledning till att få äta hela tiden.. :) Är såååååååååå lycklig!!! :)
gittan
Stammis

Re: Vecka 8

Inläggav Första_barnet 18 jun 2011, 11:21

Hej! Kan ju börja med att gratulera samt hoppas att det gick bra hos bm. Fick du något ultraljud?
Själv är jag i mitten på v. 8 och ser precis som du framemot när 3 mnd har gått. Jag har gjort ett ultraljud för tre dagar sedan (13mm lång och dunkande hjärta..) på en privatklinik då jag ej fick ett av bm på vårdcentralen.

Måendet är ungefär som du beskriver. Magen mår inte bra!! Stenhård!! Men en kiwi varje morgon ska jag börja med som jag blev rekommenderad!

Hoppas allt är bra med dig annars! :)
Första_barnet
Nykomling

Re: Vecka 8

Inläggav gittan 20 jun 2011, 14:40

Tackar så mycket,.. :) Grattis till dig oxå! :) jo..det gick fint hos BM.. men var lite längre än vad jag trodde.. vi räknade fram till att jag är i vecka 10 redan... men ska fastställa exakt efter ultraljudet.. eftersom jag haft några MF så bokade hon in ett till mig om 2 veckor.. ska bli så spännande att se.. längtar!! :)
Har känt mig mer o mer trött nu några dagar... brösten spänner lite mer.. magen fortfarande stenhård.. men man börjar ju vänja sig nu..hehe.. fullkornsbröd o frukt o fiberflingor..så går det.. :) Kräktes för första gången i Torsdags.. pga av att jag hostade.. försöker låta bli o hosta så mycket nu..=)
Inte länge nu tills dessa 3 månader har gått... så börjar slappna av mer o mer.. och låta bli o tänka på tråkigheter.. ska hålla alla mina tummar för dig oxå.. och hoppas att vi får friska fina dec/jan bebisar.. :)
gittan
Stammis

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm