Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Vegetarian som blivit sugen på kött?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Re: Vegetarian som blivit sugen på kött?

Inläggav Amalaja 19 okt 2009, 17:04

Kul att läsa alla svar! :D
Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
Amalaja
Stammis

Inläggav MariaTheres 19 okt 2009, 20:19

Det där med brist på proteiner och järn stämmer inte för mig heller.. Jag har jättebra värden men får ändå en sån craving ibland. Men jag har haft potatiscravings ett tag nu också. Konstigt eftersom jag annars inte gillar det särskilt mycket heller! :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Inläggav Linen 21 okt 2009, 18:12

Hej!

Jag har bara varit vegetarian i ett år ungefär, men jag har inte känt någon craving efter kött än i alla fall..är drygt halvvägs i graviditeten. Kan ibland komma ihåg att "det där tyckte ju jag var gott" och så blir jag lite sugen, men precis som MariaTheres skrev här ovanför räcker det för mig att tänka att det är ett dött djur, så försvinner suget direkt... :D

Så jag har inte behövt ha ångest över eventuellt köttätande, hittills i alla fall. Äter fisk ibland nu när jag är gravid eftersom det är så nyttigt och så, men det har jag inte samma tankar om att det känns moraliskt fel.

Jag frossar i mjölk och frukt istället.. Och har jättesug efter saltlakrits och choklad....Men det är som jag brukar vara, så inte några cravings direkt. Mer bara ännu större aptit. För det är himla gott med mat.. ofta! :D
Bild Bild Bild
Linen
Alltid online

Inläggav lillapyret 04 nov 2009, 16:27

Jag är vegan sen sisådär 15 år tillbaka.. När jag var gravid förra gången så mådde jag så hemskt illa, och allt jag ville trycka i mig var makrill! Och det tyckte jag inte ens om när jag var köttätare. ;-) Dock höll jag mig och åt det inte men nog var det skrämmande nära.. Och det äckligaste jag kunde tänka mig (som jag inte kunnat äta sen dess) var kikärtor! Som jag alltid älskat. Helt sjukt vad kroppen gör med en.. :-)
Bild

Min ängel: MA 18 nov-08 i v.13
lillapyret
Stammis

BF: 100602

Inläggav Amalaja 20 feb 2010, 16:33

Och än så länge har inte jag heller haft cravings efter kött - tack gode Gud! :D
Amalaja
Stammis

Inläggav grynet_oil 27 mar 2010, 09:59

Hej!
Ja, jag äter väldigt sparsamt med kött annars, kyckling ibland. Tycker inte det är så gott, men främst av etiska själ. Men nu när jag är gravid har jag verkl känt sug efter kött. Skinkpålägg och annat... Jag tror också som någon skrev att det har med behovet av järn att göra.. jag har järnbrist. Så får försöka få i mig lite ex. leverpastejmacka o så...
Jag äter kött ibland, men det känns inte så bra, så försöker hellre äta fisk.
Det är ju så mycket man måste få i sig... känns helt hopplöst ibland eftersom jag varit smal o kan inte pressa ner hur mkt som helst.
Men jag gör så gott jag kan och försöker variera :)

/grynet_oil
grynet_oil
Nykomling

Inläggav Amalaja 03 apr 2010, 15:20

Jag kan uppdatera med att jag inte en enda gång har känt cravings efter kött - jag är lika äcklad av det som vanligt! :lol:
Amalaja
Stammis

Inläggav Amalaja 03 apr 2010, 15:21

grynet_oil skrev:Hej!
Ja, jag äter väldigt sparsamt med kött annars, kyckling ibland. Tycker inte det är så gott, men främst av etiska själ. Men nu när jag är gravid har jag verkl känt sug efter kött. Skinkpålägg och annat... Jag tror också som någon skrev att det har med behovet av järn att göra.. jag har järnbrist. Så får försöka få i mig lite ex. leverpastejmacka o så...
Jag äter kött ibland, men det känns inte så bra, så försöker hellre äta fisk.
Det är ju så mycket man måste få i sig... känns helt hopplöst ibland eftersom jag varit smal o kan inte pressa ner hur mkt som helst.
Men jag gör så gott jag kan och försöker variera :)

/grynet_oil

Fast jag har också järnbrist och har fått kämpa som fan för att få upp mina värden, så att det skulle ha med det att göra tror jag inte riktigt på... :)
Amalaja
Stammis

Föregående

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm