Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Verkar av basängträning, för att underlätta foglossningen

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Verkar av basängträning, för att underlätta foglossningen

Inläggav Jessy6 16 mar 2011, 15:33

I dag har jag varit på basängträning för att jag har så mycke foglossning. När jag skulle gå i vattnet fram o tillbaka så fick jag konstigt ont i fogarna bak i ryggen dock i fogen, så jag blev aldeles yr o tappade balansen dock han jag med o parera så jag trillade inte i alla fall. Hon som var på kanten sa till mig att lägga mig på flytkuddar o slappna av. Efter några minuter vilande fick jag fruktansverda verkar och fick avbryta o gå upp jag har inte kunnat sitta eller stå utan att de trycker jätte mycke neråt och bak i ryggen sedan dess :cry: o de känns som att bebisen verkligen vill ut.
Är det fler som har varit med om detta??
/ Jessi
Jessy6
Stammis

BF: 110531
Status: Ung flerbarns mamma

Re: Verkar av basängträning, för att underlätta foglossningen

Inläggav stajners 16 mar 2011, 18:39

Har du testat att ta 2 panodil och gå och vila/sova eller ta ett bad? Går de över då så är det falskt alarm. Om det inte går över skulle jag ringa förlossningen.
Hoppas allt är bra!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Jessy6 18 mar 2011, 18:44

Hej
Ja jag har provat, båda delar ligger jag på rygg kommer jätte kraftiga verkar, sidan går i bland bättre men inte helt bra, i vatten ökar verkarna.. Bebisen står med huvudet neråt :) viket är bra, ena flickan låg i säte till två dagar innan jag skulle in för vändnings försök, då vände hon sig själv!!!!! Problemet är ju också känner jag att när man e van vid att ha verkar hela tiden så tar man dom lättare o lär sig hantera dom, på både gott o ont...
Jessy6
Stammis

Inläggav stajners 18 mar 2011, 21:07

Då skulle jag undvika att vara i vatten om jag vore du. Och det är viktigt att lyssna på sin kropp och ta det lugnt.

Jag blev inlagd i v 31 och v 33 för att stoppa min sammandragningar som var kom tätt, var 2 minuter mellan dom första gången och 4 min andra gången. Så i v 33 blev jag beodrad vila (inte röra mej mer än jag behövde) och då blev det mkt bättre, men vissa dagar var de täta och onda igen.
När jag hade gått 36 fulla veckor och jag visste att de inte skulle stoppa längre så låg jag inte på den tråkiga soffan hela dagarna och 2 dagar senare gick vattnet. Så visst hjälper vila och man vill ju inte riskera att få ett prematurbarn. Så ta det lugnt!
MF 30/4 2011, v 6
stajners
Alltid online

Inläggav Miss_K 18 mar 2011, 21:34

Har du varit inne på kontroll på förlossningen? Jag skulle nog kontakta förlossningen annars. Hoppas att det lugnar ner sig.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav Je78 18 mar 2011, 21:34

Jag håller med stajners, lyssna på din kropp å ta det lugnt. Känner igen den värken du beskriver.
Hade också ont bak i ryggen, trodde det var fogarna som spöka. Men så var inte fallet, det var värkarna som hade satt igång. Vid tre tiden på dagen gick vattnet å kl 03.37 är han född, 6v för tidigt.
Mycket på grund av att jag inte vila som läkaren sa till mig. Va väldigt stressigt för mig ett par veckor.

Så vila åter vila rekommenderar jag å stressa inte upp dig.
Bild

mf aug 08
mf nov 09
Je78
Stammis

BF: 121230
Status: Gravid med nr, 2. Jippie.

Inläggav Jessy6 19 mar 2011, 08:46

Hej
Ja jag ska nog undvika vattnet :) de blir nog bäst, de är lika dant när jag åker bil.... Men de är ju ett tag till så de blir till o hålla sig hemma.
´De som är lite bökigt är att de ändrar sig från dag till dag ibland hjälper vila o ibland går jag runt i storarummet, då blir det värre om jag vilar. Ibland kan min två åring sitta hos mig i soffan när hon ska sova men oftast så börjar bebisen sparka o så kommer verkarna i gen. Tyvärr är de ju inte dom övande verkarna utan jag känner ju igen dom från förlossninget, tyvärr. Jag vet inte om ni kännt någon "skruvande" kännsla o SMÄRTA under tiden förlossningen på gått??? De gjorde jag när minstingen var på väg ut, dom sa att de var när hon flyttade ner sig i kanalen o de har jag kännt nu me de gör j....t ont... Den busen tar även spjärn mellan revbenen o bäckenbotten o då känns de som att den e på G ut också... Ja vi får väl se vart detta hamnar!
Jessy6
Stammis

Inläggav stajners 19 mar 2011, 08:55

Skulle faktiskt ringa FL och rådfråga dom för säkerhets skull ändå. Det skadar ju inte att kolla en gång extra så att du inte riskerar att föda nu. Så gör det på en gång när du läser detta.
Man känner sej löjlig som ringer men de är till för det. Jag borde ha ringt fler gånger än de 2 ggr jag gjorde och har lovat mej nu i efterhand att inte stoppa huvudet i sanden.
MF 30/4 2011, v 6
stajners
Alltid online

Inläggav Jessy6 19 mar 2011, 09:03

Ja i bland känns de så, men så står man där med tel i handen o så tvekar man o tänker jag väntar lite till nu har de ju varit lugnt i två minuter :) ja man får nog ta sig i kragen... Vill inte bli inlaggd, då faller jätte mycke med övriga familjen o jobb för mannen o allt, vet att de är värdsliga ting o att de löser sig men hade varit bäst o kunna få vara hemma då de hade underlättat väldigt. Mannen gör de mesta jobbar, handlar städar, stallet, äldar ja allt utom maten för den försker jag kunna ordna... Nu har natten varit lugn o jag har kunnat sova, den för lite oväsen med sparkar o boxas med händerna men ännu annars lugnt men jag lovar att om de börjar i dag me så ringer jag :) Tack för ditt svar!
Jessy6
Stammis

Inläggav Je78 19 mar 2011, 22:47

Förstår att du inte vill bli inlagd, det är aldrig roligt. Men se det så här, föder du nu för tidigt så kan det bli ett antal veckor på prematur och det är ingen rolig tid. Dem säger på neo att man ska förvänta sig att få stanna dem veckorna man skulle ha kvar av graviditeten.
Viken vecka är du i nu... Så fortsätter det så ring FL. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång lite.
Bild

mf aug 08
mf nov 09
Je78
Stammis

BF: 121230
Status: Gravid med nr, 2. Jippie.

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm