-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vet inte vad jag ska göra...
4 inlägg • Sida 1 av 1
Vet inte vad jag ska göra...Hej allihopa.
Jag vet inte vad jag ska göra längre...... Jag och min pojkvän har vart tillsammans ett tag nu. I början av januari gjorde jag en dum sak (har inte haft sex med någon eller så!) Men en dum sak så min pojkvän och jag blev jätte osams! Det slutade i alla fall med att vi bestämde oss för att fortsätta för vi vet båda att vi vill vara med varandra men han sa att han skulle få det svårt att lita på mej igen och att han kanske skulle vara lite mer "nyfiken" ett tag framåt. Okej tänkte jag eftersom han ändå ville fortsätta och eftersom att jag inte vill något hellre. För två veckor sen plussade jag, jippi tyckte jag, du skojar sa min pojkvän. Det tog en dag sen sa han att han också var glad men efter det har vi bråkat hundra gånger värre än vanligt. Vi bråkar om allt, han är arg för att jag är så trött jämt, han är arg för att jag mest vill ligga ner hela dagarna men jag mår såååå illa så jag orkar inte göra något annat... Han klagar över den här saken som hände i januari och säger att han mår så dåligt över det.... Nu har det gått så långt att jag har börjat höra med honom om han vill "göra slut" eller vad han vill men han kan inte svara på det! Han säger bara att han mår jättedåligt nu, vilket han verkligen visar utåt så jag också mår dåligt och börjar tycka att jag är en jätte elak människa eftersom jag får honom att må så dåligt. Allt är dåligt, han är arg när han är med mig och han är arg när jag inte är där. Jag har förklarat för honom att jag måste ha ett svar, vad han vill? Om han vill eller inte. Det handlar ju inte bara om oss nu och jag tycker det är elakt att skaffa barn nu när det är som det är. Jag är verkligen emot abort egentligen men just nu känns inget bra. Jag vet varken ut eller in. Idag var jag och träffade honom en sväng, bor hos en kompis då och då, och då ville han knappt krama mej! Tyckte att han verkar lite konstig o så men men, alla kan ju inte vara på topp jämt, right? Sen efter en stund säger han att han tycker att jag ska stanna hos min kompis längre än planerat, skulle åka tillbaka dit på fredag men en av hans kompisar kommer så dom är några som vill gå ut på krogen eller så då kompisen vart på en långtidsresa. Då är det alltså kompisarna plus respektive som ska träffas så jag frågar självklart varför inte jag får följa med? För att undvika bråk för en kväll svarar han. Vad ska jag göra? Jag mår dåligt som det är nu, vill verkligen vara med den här killen men han verkar inte bry sig ett dugg om nått. Varje gång jag vill prata om hur han känner och vad han vill säger han alltid att han inte vet... Han vet bara att han mår dåligt nu och kommer må lika dåligt om det tar slut... JAG VET verkligen inte ut eller in! Ska jag fortsätta med den här killen eller planera för att vara ensamstående mamma? Eller har nån något annat bra förslag?
Re: Vet inte vad jag ska göra...Det kan inte vara lätt att uppleva allt detta när man är gravid, hormonerna spelar ju spratt med en.
Om han har svårt för att prata om det så skriv gärna ner vad du känner så kan han läsa det när han vill och orkar. Det verkar som om han behöver utrymme för sig själv just nu. Jag förstår honom och även dig. Du vill ju inget hellre än att det ska vara som innan, men det kommer inte bli som innan. Oavsett om det är en otrohet eller vad det är så ändras vi människor som befinner oss mitt i detta och ni får helt enkelt jobba på det. Ge honom utrymme helt enkelt. Sen samtidigt kan jag bli lite arg på att han inte vill ha med dig på "parmiddagen" eftersom ni ändå varit tillsammans ett tag. En fråga som dök upp nu: Är det oftast han som börjar bråken? Är det han som blixtrar till först? Hoppas verkligen det löser sig för er. Att skriva är nog en bra idé eftersom då kan han i lugn och ro läsa det. * Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel. ![]() Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/ MF 090912 (v 5+3) MF 100112 (v 6+5) MF 100513 (v 5+0) Utomkvedes 120111 (v 5+0) Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Re: Vet inte vad jag ska göra...Lyxig.
Jag kan verkligen inte sätta mig in i hur svårt det måste vara för dig nu. Inte heller kan jag komma med nåt vättigt förslag. Jag känner ju inte till dig eller din situation fullt ut. Dock tror jag att du verkligen behöver hitta nån att prata med. Kanske nån som känner dig. Det låter som om du har det jättetufft. Kan jag vara till nån som helst hjälp, så hör av dig. Dessutom bor ju jag med i Örebro... Önskar dig all lycka och många kramar / osofin
Re: Vet inte vad jag ska göra...Var där igår och pratade med honom och då sa han att han verkligen vill vara tsm med mej.. Men jag blir så osäker på allt eftersom vi har vart i samma sits förut och då är det bra ett tag för att sen skita sig igen....
JessieH, ja, jag vet inte riktigt. Är nog ganska bra på att själv blixtra till nu också. MEn du har nog rätt med att skriva. Ska nog skriva ner ett litet brev som han kan läsa i lugn och ro. Tack för tipset!
4 inlägg • Sida 1 av 1
|