Madeleine Kil...

Brösten  förändras även under menscykeln och om man ska undersöka ...

Barnmorskan

Mest länkade bloggar

VET INTE VAD JAG SKA TRO ELLER GÖRA!!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

VET INTE VAD JAG SKA TRO ELLER GÖRA!!

Inläggav erikha 10 mar 2010, 23:15

HEJ tjejer..

jag var hos BM 9/3 nu för vi skulle se att allt var bra.
Men såg inget ordentligt
men BM sa att det syns att en bebis är där men vi såg ingenting!

jag hade självklart förväntat mig att se bebis och hjärtat slå för enligt alla beräkningar på internet så är jag i vecka 7+1 idag (vecka8)

Men enligt min slemhinna & allt som min Bm mätte (eller maskinen mätte) var jag i vecka 5.??
hur kan internet ta så fel?
kan det vara så att jag fick missfall i vecka 5 och allt är kvar?
min sista mens var 21/1 -10

vad kan jag göra?
ringa och prata ut med BM?
men hon tycker inte jag ska oroa mig utan ett missfall kan man aldrig göra någontong åt sa hon och om det skulle hände så händer det!!
Men jag har försökt i 17 månader jag vill inte att nått ska hända!!
Ska jag ringa en annan BM??

snälla har ni bra svar vad jag kan göra skriv gärna till mig :cry:
Bild
BildMake a pregnancy ticker

Liam min underbara son föddes 24/1 på min namnsdag!
MF- 100315 V 7+3
Användarvisningsbild
erikha
Alltid online

BF: 120403
Status: håll dig kvar nu!!

Re: VET INTE VAD JAG SKA TRO ELLER GÖRA!!

Inläggav Strumpan 10 mar 2010, 23:27

Ja internet kan ha så fel. Det är ju vanligt att bli flyttad både bakåt och framåt.
Jag trodde att jag hade stenhård koll på när min dotter blev till men ändå blev jag flyttad över en vecka.
Samtidigt så kan det ju vara något på tok också, det vågar såklart inte jag sia om här.

Sa inte din BM något om att du skulle få extra kontroller?
Om hon inte vill hjälpa dig så tycker jag att du ska, om du har möjlighet, höra dig för på någon annan mödravård om dom vill hjälpa dig där.
Visst, det kanske inte går att göra något åt om det är ett mf på gång, men du kanske kan få känna dig lite lugnare.

Hoppas att allt är bra och att du får den hjälp du vill ha!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Cลrลməl 11 mar 2010, 01:17

Erikha.
Läs mitt gamla inlägg.

orolig-foervirrad-33308.html

försök läsa hela tråden, det ger dig hopp!
Och vill bara säga..ge inte upp! Vissa saker kan inte förklaras helt enkelt. Inte av läkare eller internet.
Jag visste när jag hade mens, ÄL, och samlag..och räknade utifrån det. Det fanns ingen chans att jag kunde ha fel.
Ändå sa läkaren att fostret (som enligt min uträkning var 7 veckor) var enligt vul i 5 veckor, och inget hjärta såg han heller. Där trodde jag att hoppet var ute
Men det lilla liv som jag trodde var död finns fortfarande frisk och aktiv i min mage :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Cลrลməl
Stammis

Inläggav E-mma 11 mar 2010, 07:50

Att bli flyttad två veckor är knappast ovanligt. En av mina väninnor blev flyttad två veckor bakåt vid sitt första ultraljud i v. 17, trots att hon var ganska säker på att hon visste när hon haft ägglossning.

Min BM sa till mig att anledningen till att de väntar med det första ultraljudet så pass länge (jag ska få göra mitt i v.18) är att det är väldigt svårt att se något bra och tydligt innan vecka 16.

Ta det lugnt och slappna av! Många styrkekramar till dig och jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra :)
E-mma
Alltid online

Status: Nybliven mamma till lilla Alva

Inläggav Marija 11 mar 2010, 08:36

Jag blev också flyttad 2 veckor på VUL i v8 (som jag trodde) var in en vecka senare och fick se det lilla hjärtat slå, du borde få en extra koll. Sen växer väl embryon lite olika med i början? Men det vågar jag inte säga helt säkert.

Säkert ingen fara utan helt vanligt.
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Inläggav newhell 11 mar 2010, 08:42

Ja sen är det sååå svårt i början innan ultraljud att kolla exakt när man ska ha för finns så många olika sätt att räkna. Jag trodde jag skulle ha 22/8 men enligt bm 19/8 så jag tog 20/8 men sen var jag på vaginalt ultraljud i v9 och de tyckte det såg ut som jag var i v8 då men fortfarande svårt att se när det är så litet.
Så flyttad fram o tillbaka måste du vänja dig vid =)
Sen om du skulle vara i v5-6 kanske inte hjärtat satt igång riktigt än heller och då är det ännu svårare..
Skulle det vara mf skulle du ha ont så så länge du int ehar det så försök att inte stressa upp dig för det påverkar både dig o lille plutt där inne. :wink:
Ska se allt går bra.
Jag fick en liten blödning i v8 och en i v11 så det är med normalt.
Kramen!
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav barumdem 11 mar 2010, 08:54

Min graviditet stämmer inte om man räknar från sista mensen.... Jag bleb gravid 2 veckor efter eller något sånt.....Det är ett virrvarr att vara gravid :) Din BM såg säkert rätt så grattis:)
barumdem
Alltid online

Inläggav laisa86 11 mar 2010, 09:13

I början är fostret så litet att det är svårt att mäta det, så därför blir man ofta flyttad vid just tidiga VUL. När jag gjorde mitt så blev jag flyttad en eller två veckor bakåt, men jag hade stenkoll på när jag hade ÄL och när vi haft sex, och visste att det var omöjligt. Så jag fortsatte med min egna räkning och sen på UL så visade sig att jag hade rätt och läkaren som gjorde VUL hade fel :)

Men jag tycker att du ska ringa och prata med din bm. Ni fick inga bilder utrskrivna och sen förklarade för vad det visade? Vi fick bilder utskrivna och på dom bilderna var det bara en liten liten klump, ser inte alls ut som en bäbis. Så jag förstår om ni inte såg klumpen, det gjorde inte vi heller först läkaren skrev ut bilderna och pekade åt oss.
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

Inläggav erikha 11 mar 2010, 09:35

Cลrลməl skrev:Erikha.
Läs mitt gamla inlägg.

orolig-foervirrad-33308.html

försök läsa hela tråden, det ger dig hopp!
Och vill bara säga..ge inte upp! Vissa saker kan inte förklaras helt enkelt. Inte av läkare eller internet.
Jag visste när jag hade mens, ÄL, och samlag..och räknade utifrån det. Det fanns ingen chans att jag kunde ha fel.
Ändå sa läkaren att fostret (som enligt min uträkning var 7 veckor) var enligt vul i 5 veckor, och inget hjärta såg han heller. Där trodde jag att hoppet var ute
Men det lilla liv som jag trodde var död finns fortfarande frisk och aktiv i min mage :D

jag läste igenom exakt så känner jag mig!
vi får hoppas att det var så.. ska tilbaka 24mars för inskrivning och även göra ett nytt försök att se lill*.
Bild

MF- 100315 V 7+3
Användarvisningsbild
erikha
Alltid online

Inläggav erikha 11 mar 2010, 09:38

laisa86 skrev:I början är fostret så litet att det är svårt att mäta det, så därför blir man ofta flyttad vid just tidiga VUL. När jag gjorde mitt så blev jag flyttad en eller två veckor bakåt, men jag hade stenkoll på när jag hade ÄL och när vi haft sex, och visste att det var omöjligt. Så jag fortsatte med min egna räkning och sen på UL så visade sig att jag hade rätt och läkaren som gjorde VUL hade fel :)

Men jag tycker att du ska ringa och prata med din bm. Ni fick inga bilder utrskrivna och sen förklarade för vad det visade? Vi fick bilder utskrivna och på dom bilderna var det bara en liten liten klump, ser inte alls ut som en bäbis. Så jag förstår om ni inte såg klumpen, det gjorde inte vi heller först läkaren skrev ut bilderna och pekade åt oss.

hej hej.. nej hon visade inte. jag känner mig inte så trygg där men min man tyckte om henne.. jag tyckte hon var elak på nått sätt..
jag sa att jag tyckte mina flytningar kunde lukta ibland och fråga om det var svamp?
då sa hon bara alla kan lukta i bland och i bland kan det vara inbildning.
och hela tiden, det finns inget du kan göra för att orsaka ett missfall..
och kom tillbaka om två veckor får vi se om vi ser bebis då.
jag vill ha svar!!!
funderar på att ringa och prata med ett annat ställe och se vad de säger?
kan man byta efter nästa gång om jag känner att det verkligen inte fungerar med mig och min BM?
Bild

MF- 100315 V 7+3
Användarvisningsbild
erikha
Alltid online

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm