Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Vi med PCO

Forum för dig som försökt bli gravid i två år eller mer utan att lyckas.

Re: Vi med PCO

Inläggav rulltan_tulltan 06 okt 2009, 21:22

Hej!

Jag fick min PCO diagnos för snart 1 månad sen, jag har lite övervikt och kämpar nu med denna för att slippa ta massa mediciner. Vi använder fortfarande inget skydd så får jag ägglossning så hoppas jag att det tar sig :)

Jag har vart lite små deppig sen jag fick diagnosen... vill ju kunna ge den man jag älskar det jag ändå ska va skapt för ett barn!
Användarvisningsbild
rulltan_tulltan
Alltid online

Inläggav Pytte 25 maj 2010, 07:50

Hej!

Verkar inte vara nån aktivitet härinne, men jag skriver i alla fall. Jag har också diagnosen PCOS. Fick den för ett par månader sedan (jag är 25 år) och nu är jag inne på min andra kur med Pergo... Hoppas det går vägen denna gång! :)

Hur går det för er andra med er PCOS?
Pytte
Alltid online

BIM: 100429
Status: Längtar sååå efter en egen liten plutt! ♥

Inläggav Emmisen87 23 nov 2010, 17:59

Hej Pytte!
Verkar som inte att denna tråden är så aktiv nu.. Men vi får sätta igång den igen :D

Jag fick min pco diagnos i maj 09. Blev gravid med hjälp av pergotime i juni på först försöket. Nu är min dotter dryga 9mån.

Nu har vi börjat försöka lite igen på ett syskon(inte haft skydd sen i juli). Har haft regelbunden mens sen i maj när ja fick tillbaka den efter förlossningen. Men nu är jag på bim+16 me varken plus el mens. Så det har börjat krångla igen :(

Nån som varit gravid innan som har pco som födde förtidigt?prematur? Har läst att om man har pco kan man föda för tidigt. Jag fick min dotter i v 36+0..

Någon som testat Metformin eller något annat än pergotime?
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

BF: 120224

Inläggav Pytte 14 feb 2011, 19:00

Oj, här händer det verkligen inte mycket :)

Jag har endast testat pergotime hittills, men har hört att mefotmin ska vara bra för de med PCOS...!

Ätit fem enkelkurer pergo utan resultat nu. Börjar kännas otroligt hopplöst :(
Pytte
Alltid online

BIM: 100429
Status: Längtar sååå efter en egen liten plutt! ♥

Inläggav angel74 18 apr 2011, 17:35

metformin är ju egentligen en medicin för de som har diabetes , men om man har pco och inte diabetes så kan de hjälpa en att gå ner i vikt.

jag testade pergotime , de funka inte för mig utan jag fick gå över på hormonsprutor , efter första försöket med de blev jag med barn men det resulterade i mf . försökte ett par gånger till innan det blev att gå över till ivf , även det funka på första försöket och är nu i v 26 =)
angel74
Nykomling

Föregående

< Återgå till Ofrivillig barnlöshet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm