Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Vi med PCOS

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Vi med PCOS

Inläggav FrökenEmma 04 jun 2011, 17:02

MalinNorge & SannamedPCOS
Jätte tack för era svar, kanske dax att sätta i en hög växel och verkligen köra hårt med nå slags lchf (utan kolhydrater iaf)
Tusen tack för länkarna. :)
Sanna: nej äter inte p-piller, har inte stav eller spiral eller nå. Har inget "gravid skydd".
Men tydligen kan mensen göra så här pga PCOS. Hon berättade att oftast så gör pcosen att man sällan blöder men ibland kan den göra tvärtom och göra att man blöder konstant för att då tillverkar den nya slemhinnor hela tiden så när ena mens perioden är mot slutet och slemhinnan ska försvinna så produserar den en ny och sätter igång en ny mens period. Mycket less är jag att ha blödigt i 6månader konstant.
Men nu håller jag tummarna för den har varit borta i 2dagar =) nu vill jag vara utan den 1månad helst :D
Tack än en gång för länkarna, ska studera dom :)
Användarvisningsbild
FrökenEmma
Nykomling

Status: Förtvivlad

Inläggav Malin Norge 04 jun 2011, 18:11

Lycka till Emma, och hoppas verkligen allt ordnar sig snart før dig. Bara man ger sig 17 på att lyckas och køra 100% på sitt mål, så brukar det løsa sig. Det tror jag det gør før dig oxå :)

Hør gärna av dig och tala om hur det går :wink:

Inte ge dig, detta klarar du!!!

:D
Malin Norge
Alltid online

Inläggav Elin<3Kent 05 sep 2011, 22:22

Hej.

För ca 5 år sedan alltså 2006 fick jag veta att jag har PCOS. Mina symptom är oregelbunden mens nästan ingen ÄL och övervikt. De kan i bland gå ett halvt år innan jag får "mens" och då kan de hålla på i MÅNADER och jag blöder otroligt mycket. Har nu lyckats bli gravid för första gången i mitt liv, helt utan medicinsk hjälp. Och jag är så rädd för att få missfall. Har hört att kvinnor med PCOS löper större risk för att få missfall. Hoppas detta går vägen så vi får vår lilla knodd.
Elin<3Kent
Nykomling

Inläggav BellaSanta 07 sep 2011, 23:10

Elin jag vet inte,jag har läst samma och efter två missfall är jag benägen att tro att det är så att de med PCOS har lättare för missfall. MEn du, min 6månaders bebis ligger och snarkar i spjälsängen så du ska veta att det går att få en liten bebis trots pcos.
glamouramamama.wordpress.com
Bild
BildBild

MA dec 08 v7+3
MA apr 10 v 7+6
BellaSanta
Alltid online

Inläggav Malin Norge 29 nov 2011, 12:09

Elin<3kent: gratulerar till graviditeten. Jag har också lästa på många ställen om økad risk før missfall vid PCOS. Jag frågade min specialläkare som är en typ av professor inom PCO. Han sa att det är inte PCOS.en i sig som gør att missfallsrisken økar, utan de är førknippat med øvervikt. Det är ju ganska vanligt att de med PCOS är det, därmed har det førknippats felaktigt med varandra.
Det är faktiskt så att de med PCOS faktiskt ofta har bättre kvalitet på sina ägg än genomsnittet. Dessutom är vi med PCO och PCOS fruktbara längre tack vare att vi har større äggförråd :D
Jag har en länk på en føreläsare någonstans där en forskare om PCO just nämner dessa tingen också. Kan førsøka finna den till er om ni vill. Man blir alltid glad att det faktiskt finns ett par førdelar med detta dumma syndrom :wink: Lycka till vidare. Håller tummarna før dig att den lille håller sig kvar. Ett annant tips är att använda progrestoronkräm de 12 førsta veckorna :wink:

Bellasanta: Grattis till lilla bebisen, vilken lycka :wink:
Malin Norge
Alltid online

Inläggav C.M.B 05 dec 2011, 20:47

Länge sedan någon skrivit i detta forum så jag tänkte puffa upp tråden lite...
Jag har konstaterat PCO sedan ett år tillbaka och jag undrar hur era symtom ser ut då det gäller PCO??

Jag är överviktig, speciellt bukfetma, extrem hirsutism (ökad hårväxt), speciellt i ansiktet och på bröstet.. Man känner sig ju inte attraktiv direkt då man får vaxa, raka och så vidare för att inte se ut som en gorilla... Skämt å sido... Önskar så att att jag skulle kunna vara "normal" och ha normala ÄL så att man kan börja planera barn på riktigt...

Börjar ju vara dags att skaffa barn nu då åldern stiger och jag är nygift och min man bara längtar efter att vi skall bli föräldrar (han brukar t.o.m. prata med vår obefintliga bebis i min mage och försöka locka fram den ) Jag tycker det är ganska sött, men snart börjar frågorna av våra vänner som undrar när det är dags... vi är första som gift oss men ett flertal har redan barn sedan tidigare... Känns bara lite tungt ibland... Dela gärna med er av egna erfarenheter och symtom så man inte känner sig så ensam.... Kramar
Bild
Användarvisningsbild
C.M.B
Stammis

Status: Längtan är så stor <3

Föregående

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm