-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vi med PCOS
46 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Vi med PCOSÄr vi många här på forumet som har PCOS??? Tänkte att det kanske kan vara kul att ha en tråd där vi kan samlas och diskutera symptom etc.
Jag är 25 år, fick veta i början av 2010 att jag hade PCOS. Mina symptom är pärlband på äggstockarna samt ökad behårighet (men enligt läkarna normalt testosteronvärde, konstigt nog!?) Jag har heller ingen egen ägglossning och knappt nån mens - det kan gå typ 70-80 dagar mellan menstruationerna!
Re: Vi med PCOSJag har PCO och har vetat om det sen jan 2009. Jag får sporadisk ÄL pga väldigt mycket äggblåsor varje månad men har blödningar som vanligt. Jag har inga andra symptom som är typiska egentligen förutom att jag har lite tendens till fetma runt buken.
Fick hormonbehandling i sep/okt-09 för att bli gravid och det hjälpte på en gång och är nu i v 35 med vårt första barn, en liten tjej.
Re: Vi med PCOSJag fick också veta i början av 2010 att jag har PCOS, mina symptom är ökad behåring, inte värsta behåringen men det uppkommer på konstiga ställen, jag hade högt testosteron värde, som tur är så är jag normal viktig, ingen äl heller. Jag är 24 och vi har försökt i 3 år, det tog nästan 1.6 år bara att få hjälp, har ätit min andra kur pergo, den gav mig ÄL men det har inte tagit sig ännu.
Re: Vi med PCOSHejsan!
Jag fick reda på i början av 2010 att jag har PCOS, av en ren slump. Jag var på återbesök efter mitt mf, och då såg han det. Har väldigt långa menscyklar, och nästan ingen ÄL. Men har lyckas bli gravid 2 gånger på egen hand. Har en son på 2,5 åroch så mf i mars. Mina symtom är ökad benhårighet, bukfetma, och detta sug efter kolhydrater, överviktig och svårt att gå ner i vikt. Re: Vi med PCOSJag fick hjälp ganska fort med pergotime men det var nog dels för att jag hade ett allvarligt utomkvedshavandskap hösten 2008 som tog mycket psykiskt + att jag är 37 år.. man får snabbare hjälp när man är äldre.. man har ju inte lika mycket tid att spela på så att säga.. Men att mitt upptäcktes var också pga en slump och det var pga utomkvedshavandeskapet.. annars hade det nog inte upptäckts.
Re: Vi med PCOSVi har försökt skaffa en knodd sen december 2009. I mars 2010 fick jag reda på att jag hade PCOS så nu går jag på Pergokurer. Väntar på att kunna sätta igång med min tredje kur snart!
Vad skönt att höra att en del blir gravida utan hjälp också Helenaeg: Härligt att det gick så bra för dig
Re: Vi med PCOSHejsan tjejer=)
Jag har en fundering. Tror nämligen att jag hade min ÄL i lördags men, clear blues test visade negativt. Kan det vara så för att det är min pco som ställer till det? Kram på er Re: Vi med PCOSHej tjejer!
Jag fick min pcos diagnos i maj 09. Åt min första kur för precis ett år sen (juni) och blev gravid på första försöket. Vi hade då försökt sen maj 08. Nu är våran lilla tjej 4mån idag Va hos gyn när hon var 3mån och det visade sig att mitt pcos hade gått tillbaka efter graviditeten. Alltså gravidhormonerna har tryckt ner hormonerna och gjort så allt blivit "riktigt" igen. Men ska tillbaka i höst igen för att se hur hormonnivån och äggstockarna ser ut. Nu har jag iaf mens regelbundet och äl Mina symtomer är: Bukfetma(inte så stor men allt sitter på magen),Sötsug,svårt att gå ner i vikt, pcos äggstockar, hade oregelbunden mens.. Har dock inte så hög hormonhalt.
Re: Vi med PCOSNathalie.. ja det kan ju vara så att du skulle ha haft ÄL vid den tidpunkten om den skedde men med PCO så uteblir ofta ÄL så ja, det kan stämma.
Re: Vi med PCOSSkönt att se att man inte är ensam om denna "åkomma"
Ska snart börja på min tredje enkelkur pergo, fick ÄL första kuren men nu, den andra kuren, så har ÄL-testerna visat helt galet! Så jag vet inte säkert om jag fått nån ÄL alls. Jäkla PCOS!
46 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|