Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Vi som är gravida/har fått barn efter MA/MF!

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Re: Vi som är gravida/har fått barn efter MA/MF!

Inläggav Natha_lie 04 feb 2012, 09:26

mysigt Arizza att känna bebisen =) och skönt att det chefen tog det bra. =)
Natha_lie
Alltid online

Inläggav cristina 07 feb 2012, 09:48

Åh, om ca 3 månader går jag på mammaledighet. Vad det känns overkligt!
Det är en underbart tid nu, massa härliga sparkar och en son som är helt fascinerad över magen.

Ha en fin dag alla!
Bild

Pojke maj 2009
mf v6+0 (dec 07), mf v9+0 (maj 11)
cristina
Alltid online

Inläggav Natha_lie 07 feb 2012, 11:57

ja nu är det inte långt kvar :) är i vecka 27 idag :) och bebisen är beräknad den 9 Maj och min utbildning är färdgi 13 maj hehe får se hur det blir me det.
Natha_lie
Alltid online

Inläggav cristina 08 feb 2012, 11:45

Hoppas du kanske som jag på lite övertid? :)
Bild

Pojke maj 2009
cristina
Alltid online

Inläggav arizza 08 feb 2012, 21:22

Härligt Cristina :D det går nog fort för dig nu, vips så är din son storebror :wink:

Jag var på inskrivning idag, alla värden var bra och inga bakterier i urinen som jag nog mest var oroad över. Magen har börjat puta och det ör svårt att hitta kläder som döljer, jag har i vanliga kjol och nerstoppad skjorta i den. Jag har heller inga byxor som sitter skönt längre jag har kollat på mammabyxor men har inte hittat några, tycker inte att det är gjorda för kontor. Jag vill ha lite mer finbyxor och inte jeans, använder aldrig jeans i vanliga fall.

Carvings har jag med fått det saltaste av saltaste godis som finns. Köpte hockeypulver i massor men vågar inte äta för mycket dessutom stoppade min man mig. Sedan vill jag ha frostiesflingor med kall mjölk, såg ett paket i affären häromdagen. Dum nog köpte jag inget och nu kan jag inte sluta tänka på det. Det har fått bli vanlig mjölk bara och det är inte heller fel kan dricka flera muggar på kvällen. För att det ska räcka till frukost dagen efter så får jag även begränsa mig där. Att hålla igen mma Carvings gör mig tokig :twisted: :wink:
Fick reda på MA 29/5-11 (v.8+6 troligtvis dött sedan v. 4 - 5)

Utomkved augusti 2011

Bild

http://ettmndags-exberttar.blogspot.com/
Användarvisningsbild
arizza
Alltid online

Status: Hatar missfall

Inläggav cristina 09 feb 2012, 15:47

Jag gillar fransk nougat :)
Bild

Pojke maj 2009
cristina
Alltid online

Inläggav stajners 09 feb 2012, 18:45

Jag har inte haft så farligt med cravings denna gången, vill jag inbilla mej. Saltlakrits var det dom 3-4 första månaderna. Så hockeypulver köptes flitigt. Sen har det även varit frukt hela tiden och månaderna innan jul var det julmust varje dag. Men så har jag varit ENORMT sugen på kött. Rökt skinka och det vattnas i munnen på mej. Mmmmm, gudomligt gott!!!
Sa jag att jag är vegetarian och inte ätit kött på över 15 år?!? Nu äter jag rökt skinka direkt ur förpackningen, i smyg. Ha ha ha! Jobbigt att det känns så fel bara. Kan tänka mej att det har med det låga blodvärdet att göra och jag hoppas att det går över. Sambon hetsar mej och försöker få mej att äta mer än skinkan.
Med dottern var det otinade hallon. Jag var helt galen om jag inte fick så jag såg till att det fanns flera förpackningar i frysen för ibland var just "min" sort slut i affären och då vart jag skogstokig. Jag åt ju en stor skål varje dag. Supergott!! Inte alls lika gott denna gången bara.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav j0sefin 09 feb 2012, 20:32

Hej på er tjejer!!

Tror att jag går in i vecka 10 på lördag( har ingen aning riktigt när bebben blev till) , och nu börjar oron komma igen.. Har mått väldigt illa fram tills idag, svullen i magen och gasig, molvärk, och vart väldigt trött! Nu har det vänt lite, inte alls lika illamående, magen är inte den minsta gasig och jag orkade till och med dammsuga ikväll! Vilket inte har hänt de närmsta veckorna!! Så nu börjar jag naturligtvis tänka på missfall igen, men jag försöker hålla hoppet uppe, att de kanske har vänt nu och att jag bara kommer bli piggare och må mycket bättre!! Hoppas hoppas!!!
Bild

BildMake a pregnancy ticker
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MA 6 Nov -11 (v.10)
j0sefin
Stammis

BF: 120915
Status: Gravid efter MF.. Lycka!

Inläggav Natha_lie 10 feb 2012, 09:49

så kände jag me Josefin, mådde jätte dåligt, sen nästa dag jäättebra, men sen kom illamåndet igen :S, christina, ja får gärna gå över tiden så man hinner me studierna, så slipper man tänka på det :S mm, salt godis ha jag me varit sugen på, även kött, helst grillad. druckit mycket saft me. men nu är jag sugen på tomater, jag som inte ens tål det, men ätit det endå. ^^ får bara unt i tungan så jag knappt kan prata hehe men gott är det juh =)

igår var jag hos grannen och mös me en liten två veckors bebis, kunde inte släppa blicken och hade kunnat sno me den hiihh, nu längtar jag jättemycket efter min lilla flicka =)
Natha_lie
Alltid online

Inläggav cristina 10 feb 2012, 11:09

Ån, nu sparkar min bebis så mycket så man ser utanpå kläderna hur hela magen flyttar sig :)

Vad kul att det finns fler än jag som välkomnar övertid! minns övertiden med sonen som otroligt mysig tid! Och så var det skönt med extra ledigt eftersom jag även då jobbade till några dagar innan bf. Hehe, hann då fylla frysen med mat och bröd och bullar så vi inte behövde fixa med sånt i början.
Bild

Pojke maj 2009
cristina
Alltid online

FöregåendeNästa

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm