Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Vi som äter Pergotime vintern 2010/2011

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Vi som äter Pergotime vintern 2010/2011

Inläggav Pytte 14 nov 2010, 11:55

Hej!

Tänkte att vi som äter/ska börja äta Pergotime kanske kan följas åt här med diverse biverkningar etc. Jag har hittills ätit tre enkelkurer och ska om ca två veckor börja med en fjärde enkelkur. Om den inte ger någon ÄL så ska jag därefter försöka med två dubbelkurer.... Äter just nu primolut för att få igång en mens, är inne på min sjätte dag och det känns lite obehagligt i "tjejmagen", men det gör inte ont. Sist jag fick mens av primoluten så hade jag sjuuuukt ont! :(
Pytte
Alltid online

BIM: 100429
Status: Längtar sååå efter en egen liten plutt! ♥

Re: Vi som äter Pergotime vintern 2010/2011

Inläggav RJ86 17 nov 2010, 23:51

Hej pytte! :)

Jag har också ätit färdigt min primolut och haft ont av den :( imorgon får jag antagligen mensen, har redan börjat förbereda mig inför morgondagens smärta, har städat hela huset moppat damsugit lagat mat, så imorgon blir det att ligga i sängen :D
Hur går det för dig? har du fått mensen än?
Min man har vart utomlands o köpt med sig pergotime tabletter fast av tyskt märke, vill så gärna ta dom men samtidigt tvekar jag :?
tycker du jag ska prova dom? för jag kommer inte få några pergo utskrivna förrän januari nångång :(
RJ86
Stammis

Status: Gravid efter 4 år!!

Inläggav Pytte 18 nov 2010, 18:52

RJ86: Men oj! Det var längesen :) Visst har du inte varit här på ett tag?
Jag tog sista primoluten nyss, väntar mensen till helgen då...lör el. sön. Har ett paket med pergo (enkelkur alltså) att ta när det kommer igång. Om det inte tar sig så blir det troligtvis dubbelkur! Hur många kurer har du ätit sammanlagt nu och vilken styrka (enkel/dubbel/trippel)?

Hmm..men om det är exakt samma innehåll så borde det väl inte vara farligt? Om du ändå väntat sen sista kuren (så att äggstockarna fått vila...du vet?) Då borde det väl vara OK? Har du googlat på märket och sett vad folk skriver om dem?

Jag är sååååååå less på alla hormoner (i tablettform) nu... jag vill bara ha en bebis :(
Pytte
Alltid online

Inläggav RJ86 20 nov 2010, 16:43

Jaaa visst vill man bara ha en bebis :(

Jag ska nog ta dessa tabletter, vad ska hända lixom?
men problemet är att jag inte ens fått mensen än! det var nu 7 dagar sedan jag tog sista primoluten ska det ta sån tid? sist jag tog dom fick jag mensen tredje dagen efter sista tabletten .. jag orkar inte med detta det känns som mitt system har fått ett virus och krashat :(
Har du fått din mens??
RJ86
Stammis

Inläggav Pytte 20 nov 2010, 20:40

Men vad sjukt! Jag sitter precis och googlar om primoluten för sist fick jag mens efter två dagar och än så länge känner jag ingenting...?! Men den kan ju komma imorgon. Hur många tabletter tog du? Var det 1st. 2ggr om dagen? Ja, jag tycker att det känns som att hela mitt system har kraschat också... Har 60-80 dagar mellan varje mens och ljusa spottings däremellan....såååå jobbigt! Grrrr... :(
Pytte
Alltid online

Inläggav RJ86 21 nov 2010, 21:51

Jag har fått mensen nu :D är hur glad som helst hehe, men det va ganska skumt att det tog sån tid!
hur går det för dig pytte? har du fått nåt än?

Glömde svara förut om din fråga ang pergon, jag tog tre enkel kurer och fick ÄL av alla o ändå tog det inte sig, så jag misstänker att jag har nåt i äggledarna, ska på spolning av dom den 1a dec..
men nu tänkte jag ta en dubbelkur av dom tyska tabletterna :D vill ha en super ÄL denna gången
RJ86
Stammis

Inläggav Pytte 22 nov 2010, 19:26

Hej!

Jag fick också mensen, i söndags, så det tog bara tre dagar :) Men man hinner ju bli orolig! Fyra dagar kvar innan pergoätningen sätter igång ;)

Härligt med spolning, jag skulle också vilja göra det för säkerhetsskull, man vet ju aldrig om det finns hinder där. Tycker att alla som ska börja med pergo etc. borde få göra en spolning så man vet helt säkert att ägget kan släppa ordentligt när man ändå äter en massa hormoner. Så man inte äter hormoner i onödan menar jag...

Vad spännande att höra hur dina tyska tabletter funkar :D Verkar det vara samma "schema" som när man äter vanliga pergo?
Pytte
Alltid online

Inläggav RJ86 23 nov 2010, 01:15

jaaa visst borde man få en spolning med engång?? jag ska få en spolning bara för att jag ska göra tre insemination försök innan ivf..
Men kan inte du göra det privat någonstans? det spar ju massa tid!

Ja dessa tabletter är exakt som pergon, börja från 5e dagen osv, men i bipacksedeln står det att man ska ta två tabletter dagligen alltså dubbelkur 100mg blir det då, o sen månaden efter inga tabletter alls eftersom dessa leder till en spontan äl ..så det låter ganska bra tycker jag :D längtar till att få börja .. men nu kan vi ju följas åt!! speciellt när vi fått mensen på samma dag :D spännande ..
RJ86
Stammis

Inläggav Pytte 23 nov 2010, 16:17

Hihi, ja nu kan vi verkligen följas åt, vad kul :D När tar du första tabletten?

Börjar med första pergon nu på torsdag...!

Jag bor på ett jättelitet ställe så det finns inga privata kliniker :( Närmsta är kring 35 mil bort, så det funkar inte...jobbigt! Jag får förlita mig på att det tar sig med pergon, annars vet jag inte vad som händer :(
Pytte
Alltid online

Inläggav Pytte 23 nov 2010, 17:02

Tänkte på en grej, min mens börjar nästan ta slut redan nu (brukar ha ca 7 dagar när jag har min "egen" mens), men man ska väl hursomhelst vänta tills dag 5 i cykeln innan man börjar med pergon - trots att man inte längre blöder då...?
Pytte
Alltid online

Nästa

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm