-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Välkommen Kriss80 och SoffiProppan. Ja visst är det spännande å följas åt. Själv ser fram emot våren och hoppas att det funkar lite bättre om ett litet tag. Fru röd kom på besök tråkigt nog även denna månad å tyvärr så är mannen borta vid nästa ägglossning. Så nu skall jag träna å försöka äta rätt så min kropp blir glad
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Välkomna Soffipropp och Kriss =D
Ju fler desto roligare så kul att har er med oss. Status för oss just nu är ÄL dessa dagarna .. vi kör med alla tricks och knep vi vet om att öka chanserna så får väl se om 2v om vi lyckades eller inte =D Har gått på akupunturen 4 ggr nu och det känns verkligen mkt mjukare och mer 'levande' i magen så har stort förnyat hopp om att denna månaden är den med stort D.
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Det är faktiskt riktigt värdelöst när jag sannolikt har äl å mannen är många mil härifrån. Dålig planering att försöka skaffa bebis med en sjöman. Men skam den som ger sig, vet ju att andra i samma situation har lyckats med detta konststycke
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Havsfrun - låter verkligen frustrerande att missa ÄL och inte kunna göra något åt det, men håll ut .. vi ska nog alla lyckas i slutändan =D
Själv väntar jag bara. Väntar på BIM runt den 25e .. händer inte så mkt mer haha. Tycker det bara är massa väntan.
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Tack så mycket
Imorgon är den dag jag ska ta p-piller efter att ha haft mens så det blir första gången jag inte tar det "som jag ska". Har ätit p-piller i drygt 15 år så det ska bli intressant (och skönt) att se hur kroppen reagerar. Har läst om de som inte fick sin första ägglossning förrän ett åt efteråt, om ens det så det känns lite pirrigt...
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Åh så spännande Kriss 80, själv plockade jag ut min kopparspiral för några månader sedan å visst är det så att det känns å märks att den inte är där. Lycka till
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Hej alla!
36 år och försöker med första. Många tankar över ålder men också om jag någonsin kunnat. Varför har det aldrig tidigare blivit ngt oups om ni förstår. Bara varit tillsammans med pojkvän(32år) i 1 år o 3 mån. Hade det inte stått 1975 i mitt pass hade vi kanske väntat lite. Men å andra sidan känns det helt rätt nu och vi är båda spända och förväntansfulla på vad som kommer hända. Just nu väntar jag på mens som är 2-3 dagar sen. Tycker jag har en massa symptom. Spända o ömma bröst, större vårtgårdar, stick i magen o nu de senaste dagarna lite som mensvärk fast det inte kommer ngn mens. Vi ska testa i morgon eller fredag tror jag. Hoppas hoppas!
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Hej tjejer,
Kul att se att den tråden som jag startade för över ett år sedan fortfarande lever Hur gick det för mig da? Det visade sig att vi inte tillhörde dom där som bara behövde titta på varandra för att bli gravida. Tiden gick och inget hände så när vi försökt ca 9 mån gick vi till privat klinik för en utredning. Den visade inga fel hos någon av oss och vi fortsatte ett tag till på egen hand men nåt plus blev det inte. När vi försökt ca ett år bestämde vi oss för att hjälpa naturen lite på traven och gjorde vår första IVF (provrörsbefruktning), blev gravida men det blev ett tidigt missfall. Sen stängde kliniken för sommaren och vi fortsatte våra hemmaförsök i väntan på att få göra en ny IVF. Under hösten gjorde vi IVF 2 i augusti som inte blev nåt men försök nummer tre ligger nu i min mage och beräknas komma i juli För vissa tar det lite längre tid men den dag det lyckas så spelardet förflutna ingen roll, jag är inte arg för att det tog lång tid utan bara så glad att det lyckades till slut. Hoppas att ni alla här i tråden får plussa snart och tänk på att ibland behöver naturen lite hjälp på traven! Kram
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Ibland är det bra typiskt, igår (samma dag som jag "officiellt" slutade med p-piller) kom provsvaret från min senaste slyngdiatermi och trots ingreppet har jag nya cellförändringar
Lyckades få tid hos min gyn redan på måndag och ska dit för att prata om det här. Hon sa tidigare att pga risken för återkommande förändringar (hpv 16-viruset..) så bör vi inte vänta med barn men att vi samtidigt skulle avvakta tills den senaste slyngdiatermin var gjord. Men trots ingreppet så finns det förändringar kvar, så från mitt perspektiv är det lika bra att fortsätta med barnplanerna och ta itu med förändringarna efteråt. Jag hoppas bara att hon tycker likadant och att det inte är akut med ett nytt ingrepp.
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Har smygkollat lite på den här tråden till och från...och kanske dags att säga hej till er alla nu. Varit lite tyst och tveksam till att vara med i några trådar för att vi inte aktivt försöker ännu. Men saknar ändå att dela tankarna om barn och försöka första gången men er som är runt samma ålder. Jag är 33 och min kille är 41. Vi väntar lite för tillfället just för att förhållandet är så nytt. Men som nån annan skrev i tråden, skulle jag vara yngre skulle vi nog vänta längre. Nu känns det mer att vad har man att förlora på att köra på? Troligtvis inget, barnet kommer man ju älska oavsett vad som händer i förhållande (om det blir ett pluss). Och vad som kan ju hända oavsett hur länge man varit tillsammans. Så planen är att börja när vi närmar oss sommaren. Tänkte att jag följer er lite på sidan om tills dess!
Håller tummarna för er alla!!!
|