-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Hej,
Har precis blivit medlem här på familjeliv efter att i flera månader läst flera av trådarna men aldrig skrivit i någon själv. Det jag saknar är en grupp med lite äldre personer (30 år eller äldre) som också försöker bli gravida för första gången som man kan ventilera tankar med. Jag och min sambo har nu försökt fyra gånger att blir gravida så nu i jan/feb blir det försök nr fem. Vi är 31 respektive 33 år gamla och har inte känt oss redo förrän nu. Hoppas att det finns fler som oss därute Äntligen är hon här, Lilly född 20120726!
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Jag kanske inte hör helt hemma i denna tråd iom att jag redan är gravid, men jag är 33 och gravid med vårt första barn. Var också gravid i våras, men slutade i MF. Om du kollar under "Medlemsgrupper" så hittar du 35+ grupp och jag vet att det finns många 30+ i olika trådar, inte bara i 35+ gruppen utan i alla grupper.
Lycka till med kommande graviditet PS. Detta är inte Familjeliv forumet, forumet här heter Minbebis
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Först vill jag säga grattis förstagångare och tack för tipset. Jag är ju ganska ny här och hittar inte riktigt på sidan ännu ( så ny att jag till och med skrev fel forum
Äntligen är hon här, Lilly född 20120726!
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!
Tack 35+ gruppen hittar du här 35-mammorna-233/ och resten av medlemsgrupperna hittar du om du först trycker på "snack i forumet" på Minbebis första sida, och sen söker dig vidare där
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Tack nu hittade jag!
Äntligen är hon här, Lilly född 20120726!
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Hallå finns det inga fler därute som är över trettio försöker skaffa sitt första barn?
Tänkte vi kunde stötta varandra kring de funderingar som man har när man är lite äldre och försöker skaffa barn och så man slipper känna sig som en tant vilket jag gör i vissa trådar. Äntligen är hon här, Lilly född 20120726!
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Hej Lejonkungen! Jag är 32 år och vi försöker få barn. Har inga barn sedan tidigare. Har försökt i 11 månader nu.
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Hej!
Jag ar garna med har om jag far aven om jag redan har ett barn. Saknar ocksa en trad med lite aldre tjejer som forsoker bli gravida nu. Det vore kul att foljas at under varen. Mycket av tankarna och funderingarna ar nog anda samma aven om det ar andra barnet for mig. Jag ar 34 ar och vi ska borja nu om nagon vecka nar mina cerazette ar slut. Lycka till alla!
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Hej Karin Jo!
Ja det är jättebra med en tråd för oss lite äldre tjejer. När fick du ditt första barn? Vi har försökt i snart ett år nu och tankarna kommer om att jag har svårt att bli gravid. Jag har aldrig varit gravid innan och nu kommer tankarna att jag kanske inte kan få barn eller att jag har svårare att bli gravid för att jag är över 32 år. Stressen kommer över sin biologiska klocka. Lycka till Karin Jo nu när du slutar med dina p-piller! Och lycka till alla andra också!
Re: Vi som försöker få barn för första gången och är 30+!Hej Lilla Mellis och Karin Jo, kul att ni vill vara med i denna tråd. Jag tror att man har lite andra funderingar när man är lite äldre och försöker skaffa barn än när man är yngre och det är skönt att kunna "prata" med några i samma situation
Jag kan berätta lite mer om mig: Jag har pluggat länge och började arbeta för cirka tre år sedan. Jag sa redan då till min sambo att barn fick vänta ytterligare några år för att jag ville komma in arbetslivet ordentligt och fokusera på det och så ville jag resa av mig och han kände likadant. Som student hade jag inte så mycket så det var först när jag började arbeta som jag hade råd att resa. Så nu har jag och sambon rest av oss och bestämde oss för ganska länge sedan att efter den här sommaren så börjar vi försöka. Nu ska vi påbörja femte försöket. Vi gjorde ett uppehåll under jul och nyår och bara åt och drack gott och åkte på en liten resa och nu är jag ivrig att "sätta igång" igen. Har vänner runt mig som fått barn men har som tur är också många vänner som inte har barn ännu och som jag inte tror försöker. Jag och min sambo ligger ganska mitt emellan alla, vilket känns bra. Det som stressar mig lite är hur fort det gick för alla vänner att bli gravida. 5 av mina vänner blev gravida på första försöket!! Så nu när man försökt fyra gånger och det inte blivit nåt så börjar man fundera om det är nåt fel på en fast jag vet att det i snitt tar längre tid att blir gravid. Skulle vara kul om ni i tråden ville berätta lite mer om er. Äntligen är hon här, Lilly född 20120726!
|