Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Vi som provar med Apiforce ,Glandin & hoppas på Pluss!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Vi som provar med Apiforce ,Glandin & hoppas på Pluss!

Inläggav heidimariajohanna 04 feb 2012, 18:24

tjo..
append då får vi lägga oss i februari tråden o se vad som händer..
hru brukar din mens vara när du får den? jag kom på idag ( o vet att den varit så sen jag sluade med pp i maj) att mi mens är så sparsam nuför tiden.. normal mens kan man säga dag 1 o 2 sen typ ingenting i 3 dagar ungefär.. har ju reelbunden mens men inet alls mkt.. inga älflytningar har jag sett till heller en enda gång.. nån mer som har det så här? kan det vara en hormonrubbning???
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Inläggav appendChild 07 feb 2012, 20:36

heidi..
Vet inte riktigt hur min mens ska vara, men förr (före barnen föddes) så har jag för mig att den var säkert 6 dagar och att man blöde så det kunde nästan hinna rinna över ibland. Nu förra gången så blödde jag fruktansvärt mycket i tre dagar och sedan lite mindre, den varade i 6 dagar ungefär. Nu den här gången så blödde jag bara typ tre dagar och inte så kraftigt...och nu har det varit brunaktigt/sparsamt i två dagar. Blir också fundersam över om hormonerna inte räcker till. Förra månaden åt jag ju Apiforce och den ska hjälpa till att göra slemhinnan tjockare, därav den störe mängden i blödningen.

Den här månaden fortsätter jag med Agnus Castus och starflower oil. Måste testa mer än en månad, går inte att dra slutsatser annars.
Bild
Bild

❤p-97 ❤p-99 ❤?-13 BF10/1-13
Användarvisningsbild
appendChild
Alltid online

BF: 130110

Inläggav heidimariajohanna 08 feb 2012, 09:02

append.
nej går inte dra slutsatser eller om det hjälper en att bli gravid när man bara testar en måad..det är så jag har gjort bar testat en månad sen bytt till nästa.. denna månad skiter jag i alla naturprep.. orkar inte.. tänkte struntat i ältest med (har en monitor) för jag är rätt trött på att behöva ha sex för att ältestet visar positivt.. o stressa över det sen..förra månaden när jag testade angus castus vet jag itne ens om jag hade äl.. tempen visade det men inte monitorn.. kändes rätt skönt ändå... att inte veta om man haft det leler inte...e ller när. blev ju ingen bebbe ändå men så är det.. kommer när det kommer hoppas jag..

det med mensen. ja det var konstit.. hade typ 5 dagar mens .. en dag med normalt o resten lite liksom.. fyllde inte ens en tampong.. undrar vad d beror på.. man blir rätt nojjig..

;)
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav appendChild 17 feb 2012, 13:30

heidi.
Ja jag tänkte försöka att inte börja med ÄL-tester för tidigt utan räknade ut ett ungefärligt ÄL-datum med medel på mina tidigare menscykler (33 och 38 dagar). Nu började det mola redan på dag 12 !! och jag testade inte förrän dagen efter och tyckte dessutom att jag började få ÄL-sekret. Mycket riktigt så var det glad gubbe på CB och på två andra stickor (behövde testa flera för jag trodde inte mina ögon :o ). Nu blir cykeln 28 dagar... fatta så oregelbundet.

Jag hade även tänkt börja med Bisolvon men hann bara ta det i två dagar. Kört på Agnus Castus och Starflower oil.. men hade en karta med rosenrot kvar också så jag tog en tablett (halv dagsdos) av den efter att mensen slutade :oops: ...ja så desperat kände jag mig nu :P

Bara hålla tummarna så gott det går, åker på sol-semester snart så kommer nog testa när jag kommer hem den 5/3. BIM beräknar jag är 2-3/3. Hoppas slippa mens av två anledningar :wink:

Hur går det för dig? Har du lyckats strunta i alla piller och tester nu?
Bild
Bild

Användarvisningsbild
appendChild
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 17 feb 2012, 23:26

hej där!
yes kör helt naturligt denna månaden.. idag har jag haft älvärk from hell .. aldrig hänt att jag känt det så mkt.. dessutom kom det på dag16 istället för 14 .. mkt mysko men hoppas jag har värpt på ett guldägg denna gång;)
nästa vaecka ska jag testa akupunktur för att få igång cirkulation i äggledarna.. o försöka sänka mitt fsh på så vis.. hade 9,2 under ok för normalt men ändå.. hört att ap ska hjälpa.. vill även få min mage att bli bra..
trevlig helg =)
håller tummarna för ett plus.. har bim ungefär nån dag innan dig=)
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav appendChild 18 feb 2012, 00:59

Ja, vi får verkligen hoppas att det är guldägg denna månad :)
Spännande höra hur det går med akupunkturen, jag har aldrig provat det.

Känns som att den hör väntan på BIM kommer gå fort och jag kommer ha massa saker att pyssla med.

Trevlig helg på dig med :)
Bild
Bild

Användarvisningsbild
appendChild
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 18 feb 2012, 17:57

append.. ja jag ska skriva o berätta hur akupunkturen var.. ska bli spännande .. aldrig testat själv heller.
först o främst är det för min mage då min riktiga läkare inte hittat nåt fel på mig utan säger att mitt magproblem är nåt de inet hittat vad det är än i sverige o ca 30 procent av svenskarna lider av det .. eller nåt i den stilen..
sen har jag ju förberett henne om att vi har försöt få barn i lite mer än ett halvår och det skulle hon försöka hjälpa till med sa hon=)
hoppas det hjälper

ha det nu så bra i helgen ! vi ligger ganska lika.. jag har 14 typ (äl var ju två dagar sent fast jag kör helt "naturell" denna månaden" ... så kanske e 16 dagar kvar tills bim!
har med mkt träning framför allt planerat så hoppas veckorna går fort .... gaah.. e på försök 7 nu..tänker dock att d inte tagit sig de andra ggr så varför nu.. men hoppas på "guldägget " hi hi.
kramisar
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 18 feb 2012, 17:57

vart får jag tag i den tickern du har längst ner o hur får jag den att funka=)
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav appendChild 18 feb 2012, 20:26

Här är den som är underst:
http://www.countdowntopregnancy.com/tic ... /dpo-1.php
Välj ettmönster och fyll i uppgifterna och generera, på nästa sida kopierar du koden.

och här är den övre:
http://www.pregnology.com/ovulating.php
Fyll i dina uppgifter och på nästa visningsbild väljer du att ladda ner den.
På den sidan kanske man får lägga till datumen igen.
Kolla den här länken..men ändra till dina datum.
http://www.pregnology.com/ovu-ticker.ph ... &year=2012

Idag började jag få ömma bröst, undrar om det är bra eller dåligt.
Jag har ju väldigt ont i brösten mellan ÄL och mens i vanliga fall.
Hört att många inte känner av brösten lika mycket innan de plussar.

Jag kan förstå din frustration nu då det är ert 7:e försök. Jag väntade ca 1 1/2 år på att bli gravid med min första.

kramis :)
Bild
Bild

Användarvisningsbild
appendChild
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 19 feb 2012, 19:13

Hej!
Tack så mkt ska fixa en sån imorn eller nåt .. idag är jag på tok för trött..

Okej. . hur många försök har ni gjort nu? gjorde ni utredning med första eller blev du bara gravid sen efter ett och ett halvt år?..
man vill ju bara veta att det går.. att man kan... det är detta ovetande man inte riktigt kan hantera ... suck..

Jag har med haft sånna bröst idag.. eller jag kom på att jag kände att det gjorde ont när jag hoppade på träningen... dock tror ajg det bara är bh:n som gjort så jag fick ont nä jag hade sportbh sen... kändes bara när jag hoppade osv.. är på tok för tidigt med..hade ju äl i torsdags.. kan väl omöjligt kännas än.. ska inte leta symton har det inte funkat på 7 månader varför skulle det göra det denna liksom=)

hoppas du o alla andra haft en bra helg=)
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

FöregåendeNästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm