Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Vi som provar med Apiforce ,Glandin & hoppas på Pluss!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Vi som provar med Apiforce ,Glandin & hoppas på Pluss!

Inläggav mallis85 01 okt 2011, 10:54

Hej Brudar!

Efter 4 försök med ÄL stickor och andra knep börjar jag nu med en ny tråd för er som testar naturmedel och hoppas på ett efterlängtat pluss!

Testar från & med idag Apiforce bidrottninggelé med start på första dagen av min mens.

Hoppas andra som vill plussa hoppar in i denna lista och vi får följa några pluss till Oktober-november BIM.

BIM OKTOBER;

31/10 mallis85 5 försöket, 1 barnet

Lycka till tjejer!!
Puss
Bild[url=http://www.pregnology.com]Make an ovulation ticker[/url

Utredning startad

26/1 första tester hos doktor
14/2 spolning visade total stopp i båda äggledarna
16/2 lämna spermieprov.
Lämna åter igen blodprover,
28/2 planering inför ivf,hormonbehandling börjar 3v efter den 28/2. utplockning av ägg i maj
Användarvisningsbild
mallis85
Stammis

Status: förväntansfull

Re: Vi som provar med Apiforce ,Glandin & hoppas på Pluss!

Inläggav heidimariajohanna 02 okt 2011, 09:20

hej mallis!
jag har försökt med apiforce förra månadne då d e många som påstår att de blivit gravida av det.. dock utan tur för vår del ;(
Jag har hört mkt bra om rosenrot också o testar det denna månaden istället.. jag e så trött också så tänkte jag kör två flugor i en smäll..kanske det bästa vore att låta bli allt sånt o låta det ta den tid det tar ändå... man kan ju få mensrubbningar mm av det..
hur har det gått för dig med äl stickor? har du fått utslag varje månad? jag har kört med det varje månad också för att se att jag verkligen har äl... åt p-piller i 10 år liksom.. ma nvet ju aldrig.
vi kan väl följas åt här o se hur det går med allt.. =) vore trevligt.
Önskar er lycka till.. bim 14/10 o du?
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Inläggav heidimariajohanna 02 okt 2011, 09:21

BIM OKTOBER;
14/10 HeidiMariajohanna 28 år (4e försöket ,1a barnet)
31/10 mallis85 5 försöket, 1 barnet
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav mallis85 02 okt 2011, 17:07

Hej;) Kul att det är nån mer som testar lite .. jag har tagit 2 bidrottnigsgele kapslar nu i 2 dar sen mensen startade.

Hoppas verkligen att det nåt kan hända. Om inge annat får jag väl finare hy;) Så less på att bli besviken varje gång mensen kommer. Alla möjliga tankar snurrar och man blir mer ledsen, men nu ska jag testa allt.

Vi har prickat in ÄL med CB digital test iallafall förra månaden, innan dess teststickor från rsfu. och från start räkna dagarna till ÄL.

kanske man ska testa rosenrot oxå? tror jag testar det nästa månad om inget pluss kommer denna gång.

Vill även testa glandin eftersom det är även bra för kroppen och kan hjälpa. men de är ju så, man ska ju egentligen bara låta det ske . men det är inte så lätt när det väl har satt sig i tankarna.
LYcka till tjejen! Fått nåt utslag på ÄL än då??

Utredning startad

16/2 lämna spermieprov.
28/2 planering inför ivf,hormonbehandling börjar 3v efter den 28/2. utplockning av ägg i maj
Användarvisningsbild
mallis85
Stammis

Inläggav MissP 02 okt 2011, 17:47

Hej på er!

Jag har hört att rosenrot ska vara bra så jag tänkte testa det denna månad, ja om nu mensen vill dyka upp dvs. Skulle ha fått den i förrgår men än har den inte dykt upp och gravtesten visar ingenting :(

Håller med dig mallis85 om att det är svårt att låta bli att testa allt som sägs öka chanserna att bli gravid, man är ju som besatt för tillfället.

Jag ska börja testa med ÄL-stickor oxå, gjorde det förra månaden men antingen så har jag ingen ÄL eller så började jag testa för sent för stickorna visade ingenting. Det sägs ju att ÄL ska komma igång och bli starkare av rosenrot så jag hoppas att det går vägen denna månad.

Vet dock inte när BIM är för min del så jag väntar lite med att skriva in det.
Hoppas att det är ok att jag hänger på denna tråden.

Lycka till hörrni :)
Kram
MissP
Stammis

BF: 120817

Inläggav mallis85 03 okt 2011, 09:27

MissP:

Kul med en till;) Ja alltså jag tycker det inte kan vara så farligt att ta naturläkemedel. Vissa saknar ju viktiga mineraler och vitaminer för att kroppen ska kunna ta emot och bli gravid. Så nåt gott gör man väl;)

Jag hoppas att bidrottningsgele ska göra min menscykel normal igen, sen vi har försökt att bli med barn har min menscykel blivit ca en vecka längre dem senaste 2 mån, denna månad var den normal igen. Jätte knepigt, men det kan ju lika gärna vara huvudet som skapar det. Att man vill så mkt att det bromsas lite? Äh det ska nog ta sig snart!

Testa med Clearblue digital, super enkelt. Och sen om du har en iphone, vilket inte jag har ,men sambon har laddat ner en app som heter period lite. gratis. där räknar den ut ALLT. har hjälp för mig. när ÄL är och när din mens kommer osv.. ett bra tips.

läste runt lite och jag ska trappa ner med bidrottningsgelen när jag har slutat med mensen , nu tar jag 2 tbl sen tar jag 1 st fram till ÄL. Vill inte överdosera.

Lycka till brudar!

Utredning startad

16/2 lämna spermieprov.
Användarvisningsbild
mallis85
Stammis

Inläggav heidimariajohanna 04 okt 2011, 21:18

mallis håller tummarna för er o alla andra i denna tråd.. man vill så gärna bli gravid.. detta är fjärde försöket o jag kollar alltid med äl-test osv o har ägglossning o regelbunden mens.. vi brukar pricka äl bra men ändå inget.. suck. Blir så less o för varje gång mensen kmmer blir man typ desperat.. det här med att bli gravid är det enda mna liksom inte kan påverka mer än man gör med pricka in äl osv.. när man träffr äl trodde jag man blev gravid. man är så rädd liksom att man inte kan bli gravid , att det är nåt som är fel... hade t o m vart bättre med ett missfall ( hemskt o säga det) men då vet man att det funkar alla fall.... fast ledsen hade man blitt=(
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav mallis85 05 okt 2011, 10:35

Heidimariajohanna;

Aaa det är verkligen jobbigt när man väl har satt sig i denna tankeprocess.. det blir nästan allt helt plötsligt. Jag trodde oxå det bara var att pricka in ÄL och vips skulle man bli gravid. näe näe.
Ska på cellprovs test nu på fredag, tänkte kolla lite med BM om allt ser bra ut, jag menar hur många ggr har man inte legat utan skydd och man har ju aldrgi blivit med barn. tänk om man inte kan. Man ska ju inte tänka så men vill ändå kolla mig för.

Nu har jag träffat mitt livs kärlek och då kanske man har större chans att bli gravid då alla hormoner och känslor är i topp;)

NU har jag iaf ätit 1 tbl apiforce och fortsätter med det till jag får ett plus på ÄL stickan. Känner inte av några symtom av att jag äter dem , hoppas på att känna av ÄL då dem säger den kan bli starkare.

Spännande!!

Skulle vilja hitta en tråd där man kan se andra och om dem har blivit gravida av att käka nåt natturmedel, men hittar ingen bra. Har ni nåt tips?
Kraam

Utredning startad

16/2 lämna spermieprov.
Användarvisningsbild
mallis85
Stammis

Inläggav vnmotjej87 05 okt 2011, 12:00

hej tjejer ni pratar om bidroppningsgelé vore kanske nått för mig att testa, har bara tagit olika tabletter med mer zink i och folat och vetaminer som jag har köpt på hälso kost, men ändå har jag inte haft plus på stickan. kör även med ägglossnings test.

du som kör med rosenrot är det tabletter du tar elller har du det i mat mera?? är nått jag med kan tänka mig testa vi får la se vilka knep och medel som ger resultat

jag fick ett tips av en jobbarkollega att akepunktur med naturmedel kan fungera så ska testa det så fort jag får råd.

håller tummarn för er
kramar tess
vnmotjej87
Stammis

Inläggav MissP 05 okt 2011, 16:23

Hej allesammans!

Vi är visserligen bara inne på andra försöket man jag kan heller inte låta bli att tänka på att man kanske inte kan bli gravid, tänk om det är så?!
Så är det ju säkert inte alltså men man oroar sig ju så mkt, nu går jag och väntar på min mens så att jag kan komma igång med rosenroten.
Jag har haft normal mens sedan jag slutade med mina piller i juni men denna månad verkar den inte vilja komma, den är 5dagar sen nu och gravtesten visar ingenting :(

Vnmotjej87: Jag kör med tabletter som jag köpt på apoteket, 40tabletter kostar 149:- och man käkar dem från mensens första dag fram till ÄL!

Lycka till allesammans.
Kram
MissP
Stammis

BF: 120817

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm